Dø mann på boks

Om jeg hadde sluppet en knappenål i gulvet, ville det ha hørtes ut som en atombombe. Det er vanvittig stille her nå, 5 fra gruppa har reist hjem på perm, og vi er kun 3 stk igjen på avdelingen. Og så har vi to helgevakter sitter på vaktrommet her. 5 stk på en hel avdeling, da blir det stillhet. Uten program blir dagen stille og rolig. Man må bare ta dagene som de kommer. Gjør det man har lyst til å gjøre. Jeg synes helgene kan bli litt lange uten program og behandlerne rundt meg, men man trenger jo litt alenetid innimellom også. Jeg har fått strikket litt, og jeg har hvertfall kommet et lite stykke på vei. Jeg og ei til skal ta oss en treningsøkt etterpå, og jeg har får gjort litt av den ene oppgaven jeg har fått. «Hvilke følelser ligger bak det å være mett» Det er ingen enkel oppgave, for litt av poenget med den er å ikke bare skrive det så konkret som at det handler om kropp og vekt. Jeg må prøve å finne ord på følelsene, og selv om jeg kan være flink til å reflektere og finne de rette ordene på ganske mye, så er det litt vanskeligere med denne oppgaven, for det er jo nettopp derfor jeg er innlagt her, for å finne ut hva som ligger bak spiseforstyrrelsen. Jeg har kun vært her i 2 1/2 uke, og jeg har i grunnen ikke blitt så mye klokere ennå. Det er tidlig i prosessen, og jeg stopper litt opp når jeg må forklare hva som ligger bak det å være mett, psykisk sett. Hva det gjør med meg, hvilke følelser det gir meg ved å være mett. Jeg har fått notert ned noe, men ser at det ikke er konkret nok. Alt bunner og grunner i at jeg ikke liker å vite at jeg har mat i magen, fordi det fører til vektoppgang.

Jeg prøver å få tak i de følelsene etter et måltid, men jeg merker jo det at det stort sett går på det at mat i magen= vektoppgang, jeg blir feit(ere), at jeg misliker kroppen min mer og mer. Jeg må bruke litt mer tid på den oppgaven, reflektere litt mer over den, og prøve å kjenne etter enda mer når jeg er mett. Det er middag om ca 2 1/2 time, så jeg skal prøve å kjenne etter enda litt bedre da. Men først blir det trening, og jeg kjenner at det skal bli godt å komme seg ut litt, lufte hodet, få fokuset på kropp og vekt litt vekk. Tankene mine kretser rundt mat og vekt størsteparten av dagen, og jeg pakker meg inn for å skjule kroppen min, slippe å forholde meg til den. Å gå forbi speilet i gangen her bekrefter bare det jeg føler, at jeg har est ut enormt, og er blitt smellfeit. Jeg slet veldig med kroppen min fra før, og vektoppgange har ikke på noen som helst måte gjort det noe bedre. Jeg savner å føle meg sånn noenlunde ok, det er noe jeg ikke har gjort i det hele tatt etter at jeg kom hit. Da med tanke på kropp og vekt. Ellers så trives jeg jo veldig godt her, og har det veldig kjekt med de andre i gruppa mi, jeg har det bra sammen med dem.

Jeg gruer meg som regel til hvert eneste måltid her, på grunn av at jeg må ha mat i magen, og fordi magen blåser seg opp som en ballong, fordi jeg ikke takler kroppen min, fordi jeg ser ut som en elefant, og da blir det hvertfall ikke noe bedre når vi skal ha lapskaus til middag i dag. Det er noe av det verste jeg vet om. Jeg tror de er ute etter å gjøre livet surt for meg. Det er en konspirasjon der ute på kjøkkenet. De gjør det med vilje, men jeg aner ikke hvordan de har funnet ut at det er noe av det verste jeg vet. De har nok sneket seg inn i tankene mine. Men jeg har ikke annet valg enn å presse det i meg, for jeg får jo ikke lov til å hoppe over et måltid heller. Jeg håper bare at jeg ikke kaster opp ufrivillig, meninga er jo å være oppkastfri, skjønt det blir jo selvsagt noe annet om det kommer ufrivillig opp, men likevel. Lapskaus…grøss og gru. Det er virkelig skrap i hop mat. Attpåtil kan vi velge dessert i dag, aprikos med krem. Greit nok at det kan være godt, men det er ikke det beste jeg vet akkurat. Og når middagen er så ille i seg selv, så velger jeg heller den fordømte yoghurten. Den smaker i det minste godt. Det er heldigvis sjeldent vi får mat her som ikke smaker godt, de er flinke til å variere, og de lager ikke middagsrettene så kjedelige. Vi fikk f.eks Lindstrøm vegetar med salat, potet og dressing i går. Knallgodt. Vi har fått pilaff (husker ikke helt hva det var, men noe kjøttgreier), fiskesymfoni, pestomarinert laks, risengrynsgrøt (hver eneste lørdag…) og jah…Det er menyer som går over 5 uker før de de starter på nytt igjen. På den måten slipper man hvertfall å få det samme hver eneste uke. So far har jeg bare hatt skikkelig problemer en gang, og det var fiskekaker…grøss og gru.com. Og så har vi middagen i dag da…men kan jo hende at den ikke er så ille som jeg tror. Kan jo alltids håpe. Ellers har vi fått alternativer til kveldsmaten på lørdagene. Den første helgen fikk vi bl.a reker, og sist lørdag taco. Blir spennende å se hva de ordner til i morgen. Man blir fort lei av brød og de samme kjedelige påleggssortene dag inn og dag ut. Alle jubler hver gang vi får kokt egg, røkelaks og pepperlaks som påleggsalternativer. Damn, blir mye matprat her. Det nye matprat.no.

Nå må jeg få ræva i gir, for Monicka og jeg skal strax ta oss en treningsøkt. Og så må jeg jo få opp klesvasken min. Jeg kjøpte meg ei lille joggebukse forrige helg, og jeg tenkte jo ikke over at den ikke har vært vasket før, så jeg tenkte at det ikke gjorde noe at jeg slengte med noen lyse klær sammen med de mørke, siden alt har vært vasket utallige ganger. Dermed har jeg nå et par truser, sokker og en treningstopp som er blitt lys rosa. De var i utgangspunktet hvite. Men det ble jo fint med lys rosa også da, så ikke noen katastrofe. Gawd bedre, dere hadde sikkert veldig stor nytte av de opplysningene vil jeg tro….

Det er fredag, og det betyr nøkkelord for søkemotor innlegg. Dvs, på nettstatistikksiden min, så får jeg opp hva folk har googlet, som har gjort at de på en eller anne finurlig måte har funnet bloggen min. Her er noen fra den siste uka:

senge gammal mann – sjette far i huset ligger vel i en seng..såvidt jeg husker..

overvektig god kondis – Vel, jeg skal ikke akkurat skryte på meg god kondis..

navlepiercing på lubne mennesker – Jeg har lagt ut bilde av navlepiercingen min her i bloggen tidligere, så du får nøye deg med det. Om du finner det.

flytebrygge – Hadde jeg ikke hatt vannskrekk så kunne jeg ha vært flytebrygga di, jeg er hvertfall stor nok til å kunne brukes som en flytebrygge nå.

den jævla oppvasken – Jeg er sykt glad for å slippe den nå kan du si…

damer som besjer – aldri hørt om besjer en gang jeg..så litt vanskelig å vite hva jeg skal se etter..

merkelig bilde:

 

råtten gulrot – Prøver å unngå det..

jeg har forandret kroppsfasong etter oppstart av lamictal – Nei, men den har forandret seg etter at jeg begynte å bli foret her…

skrotten potet – Den poteten vil jeg gjerne se, den må være meget spesiell, jeg har aldri sett en potet med skrott.

ikke se på meg – Greit, skal rulle inn øynene jeg. Ikke noe stress liksom.

sparkedress til baby med vinger – Åååh, jeg ønsker meg en baby med englevinger!

nav når du trodde – man skal ikke tro på NAV. Du blir lurt.

pult av en maskin – Ok, jeg er ikke helt der kan du si..

dø mann på boks – Nei takk som byr. Tviler sterkt på at jeg hadde fått det i meg, sliter med kosten jeg har her kan du si, så jeg tror ikke jeg skal kaste meg ut i noe enda mer drastisk enn det…

for lite mat innlagt – Tro meg, her er det langt i fra for lite mat.

hvor mange basselusker spiser man i løpet at et døgn – hvertfall to.

jeg fanger meg en mygg – kjekt å ha kjæledyr som ikke opptar så mye plass da.

katt som sexser – da  foretrekker jeg heller mygg som sexser, litt vanskeligere å få øye på. Ikke akkurat noe jeg higer etter å se.

sinnatagen gardermoen – Jøss, er han på rømmen?

jeg har ikke bachelor grad. hva kan jeg gjøre med livet mitt – Nei da er det bare å rull inn og gi opp.

sidelengs jogging – det er noe som vår treningspedagog her kunne ha f unnet på å fått oss til å gjøre…

haraldsens søster brukket finger – uffa.

pusur ser føttene sine – han kjeder seg sikkert. Jeg bruker også å se på tærne mine når jeg kjeder meg. Av og til leker jeg med dem. Skremmer dem.

jeg har malt – Åja. Det har ikke jeg.