Med hjertet i halsen.

image

image

image

Klokken var satt til halv sju. Sove lengst mulig, skal jo tross alt opp før støggen sjøl. 05.50 bråvåkner jeg. Lys våken. Hjernen bare : Lailaaa! Wooohhooo, ny fin dag, vralt rævskrotten ut av sengehalmen! Jeg bare…ftw? Rull inn? Jeg gjorde et tappert forsøk på å få sove noen skarve minutter til, men til ingen nytte. Det var bare å resignere og komme seg opp. Jeg fikk stappa siste rest inn mellom glidelåsen i kofferten, sette skinkene oppå og dra til. Da Sven kom for å skyssen meg ned til bussen, så stod jeg der som et pakkesel.

Som mange av dere fått med dere nå, så har jeg et par flatbanka skinker som ikke takler NSB sine togseter særlig bra. De var både flatbanka og mørbanka etter 1 time på toget. (Da hadde jeg også sittet på buss i 1.5 t. allerede) Jeg må ha vunnet i lotto eller noe, for jeg fikk en sjiraff ved siden av meg. En eldre utgave sådan. Et gammelt og skrukkete skinn som strakte hals mot høyre, og så over meg, så til høyre, like over karmen, langt over karmen, hit og dit. Det var hakket før jeg spurte om hun ville sitte på fanget. Om hun var sur fordi jeg hadde fått vindusplass.
Jeg ba henne trekke inn krøllene, og løse litt kryssord. På motsatt side av meg, satt det en ung kjekk herremann i gul genser. Det i seg selv burde jo vært forbudt, men han var kjekk, så han var unnskyldt. Så satt jeg der og stirra da, og så bare…gnager han negler!! Nei takk, det holder at jeg er nevrotiske. Så gadd jeg ikke se mer på han.

Og så etter maaange timer, hvertfall 7.5 t., kom jeg fram til Oslo S., og kunne shake skjelettet i ca.10 min., før søstern og jeg tok et annet tog mot Ski. Så spiste vi pizza, og jaggu, tror du ikke ræva skulle få rævkjøre seg litt til? Sverige neste, du trenger vel snus når du skal bak murene, da slår vi til liksom. Girls on the road. Tidligere i dag, da jeg satt der på toget, omgitt av stanken av pølse og sprøstekt løk og rødbeter, tenkte jeg i mitt stille sinn: jeg dævver, jeg kjeder meg ihjæl. Og så plutselig bare: 2 elger! Hohooy, så dere det?? På girl trippen så jeg 3 til! This made my day, gruer meg nesten ikke til i morgen lengre nå.

I Sverige var det litt vanskelig å overse godisland, tenkte liksom: yeayeah, kjøpe litt bare. Mhm, litt over en kilo. Nærmere to. Og snus da. Nå har jeg en siste fest, kvelden før dagen..Tjohei, jeg er kvalm. Snart skal jeg sove, for jeg skal snart opp igjen. Gidder ikke sjekke skrivefeil engang, Blogger fra tlf, har allerede brukt en ren og skjær evighet på innlegget. Takk for meg.