Endelig trening igjen.

Denne påska har vært utrolig sittestillende. Været har vært så ustabilt at det har vært nådeløst. Når sola endelig dukket opp, så håpet vi at det kanskje nå kunne bli en fin dag, men 10 minutter etterpå så lavet det ned igjen, og en skulle ikke tro at sola nylig stod på himmelen og skinte sine lyse stråler. Foruten den dagen jeg reiste fra Molde, så kom jeg meg ut en bitteliten tur på lørdagen. Det føles som jeg har sittet på ræva hele påsken. Gått fra stol til sofa til stol til seng. Jeg blir veldig rastløs når muligheten til å komme seg ut og nyte fint vær ikke er tilstede. Bilene som stod utenfor druknet nesten i snømassene som lavet ned. Det var ikke engang så mye snø i vinter, som det kom på disse få dagene i påska. Helt kriminelt. Når jeg ikke får beveget meg noe særlig, og bare blir sittende inne, og det er mat og godis omhverandre, så blir det ekstra ille med rastløsheten og samvittigheten. Den dårlige typen. Jeg har skeiet ut, spist både godteri, potetgull og desserter. Det var ikke så mye rutiner i maten, så det ble ikke 4 måltider pr. dag, men med tanke på at det ble så mye unødvendig inntak, så bryr jeg meg midt på ryggen om det ikke ble noe kostliste. Jeg fikk i meg måltider altså, ikke misforstå, det ble bare ikke helt som vanlig.

Jeg spiste middag hver dag, bacalao, lammelår, pinnekjøtt/ ribbe, og hvalbiff. Jeg stod over karbohydratene, men så ble det jo i tillegg dessert et par dager da. Og det har vært kaker og kjeks. Jeg har klart å begrense meg, så det gikk tålelig greit. Jeg har overlevd. Det føles likevel som at jeg har spist på meg 2-3 kilo på disse få dagene, uten at jeg egentlig merker noen endring på kroppen. Det bare føles sånn, mest psykisk. Jeg har ikke veid meg på omtrent en måned nå, og har heller ingen planer om å gjøre det nå.

I dag fikk jeg endelig kommet meg på trening igjen. Det var godt å kunne få bruke kroppen skikkelig, bli svett, kjenne at musklene jobber. Det som nå er dritt, i tillegg til knærne, er at jeg har fått en strekk eller noe i høyre biceps, like ved albuen. Jeg aner ikke hva jeg har gjort, men det gjør vondt å løfte vekter hvertfall. Hatt det siden før påske, så håpet jo at det skulle bli bedre når armene ikke ble trent i påska, men neida. Lurer på om det kan være belastning i høyre albue. Får bare være forsiktig framover. Men det er sykt irriterende, for nå må jeg redusere enda mer øvelser. Men men. Godt å få trent hvertfall.

Om noen timer er påska endelig over (ikke så glad i høytider), og jeg har kommer meg gjennom den med 2 runder oppkast. Det er mange år siden jeg har gjort det så bra. Så det er vel kanskje et pluss i boka, selv om jeg gjerne skulle ha gjort det enda bedre. Klart å latt være å innta usunne alternativer og kastet opp. Sånn ble det ikke, men nå gjelder det igjen å se framover. 2 uker til Modum, og jeg gleder meg masse. Først er det time hos behandleren min i morgen…