Snart tid for å dra.

Om en uke fra nå så befinner denne skrotten seg i Oslo, the big city. Vekk fra lille grå Molde. Det er snart tid for boosteroppholdet på Modum. Jeg skal ikke lyve på meg og si at tiden har gått fort siden januar, for det har den langt ifra gjort. Men nå er jeg der snart igjen, og jeg gleder meg skikkelig. Denne gangen er det hvertfall ikke skummelt å reise, nå vet jeg jo hva jeg går til. Regner med at neste uke går fort, skal jobbe, og jeg har time med behandleren min på onsdag, så reiser jeg på torsdag. Fredag skal jeg treffe en bloggvenninne for første gang, lørdag og søndag skal jeg på IKS-kurs om kommunikasjon. Der kommer jeg nok til å treffe mange fine folk. Jeg fikk en mail fra ei som er med i IKS, som også skal på kurset. Hun leser bloggen, så det blir jo ekstra koselig. Jeg skal bo hos søstern med family, så da får jeg også treffe tantebarna mine igjen ♥ Gleder meg.

Jeg er spent på oppholdet, ser fram til å komme meg dit igjen. Klemme alle sammen, få oppdatert hvordan det har gått siden sist. Sitte i stua med alle sammen. Jeg gleder meg ikke bare til å treffe igjen min egen gruppe, men også den andre gruppen som var innlagt sammen med oss. Fine jentene. Jeg gleder meg til å kunne gå turer i skogen der igjen, til å oppleve Modum om våren. Jeg skal nyte hver eneste dag der, for etter boosteroppholdet, så er det et helt år til vi skal tilbake. Med mindre noe går fryktelig galt i mellomtiden. Krysser selvsagt fingrene for at det ikke skjer. Selv om jeg liker meg godt der, og alle som jobber der, så føler jeg ikke for å gå runden en gang til, det var et helvete mens det stod på..Jeg skal aldri si aldri, men jeg kan jo banke i bordet, sånn for sikkerhets skyld, for ikke å jinxe meg selv..

Ting går greit nå, maten har gått bra de siste dagene, butikkturene har jeg kommet meg helskinnet gjennom. Prøver å ikke stå og granske meg så mye foran speilet, men jeg står jo mye foran speilet på trening, så det er ikke til å unngå helt. Blir jo aldri fornøyd..Men fokuset mitt er fortsatt der at jeg vil bygge litt muskler. Trente litt spinning i går, og jeg bør jo være litt forsiktig med det, ikke gi full gass når jeg står og tråkker. Og hvem andre enn legen min er det som jogger på mølla bak meg? Jessda, kunne jo ikke trø på da liksom..jeg som har vært hos han angående knærne..jatta. Jeg klarte forøvrig å knørve lillefingeren under en 20 kg’s vektplate. Auui. Vurderte å gå bort til legen for å høre om han kunne blåse på. Men så lenge fingeren ikke ramla av, så gadd jeg ikke.

Da er det altså på’n igjen med fredag, den 13’nde faktisk..(kummel, veeeldig kummelt) og de fordømte søkeordene står vel for tur da…Folk fortsetter å søke opp rare ting, som jeg ikke helt ser hvorfor de havner her inne, men det gjør de visst…her er hvertfall noen fra sist uke:

leser bok på bussen – Ja det kan du tro funker på denne jenta…jeg blir kvalm før jeg har lest en halv setning..med mindre bussen står i ro..

parese dating – Dating? Hva er det?

jeremy tok – Noe han trengte? Noe han ikke skulle ta? Tok igjen bussen? Tok av seg jakken?

tøye ut skulder – Altså, jeg tøyer skuldrene, men jeg tøyer dem ikke ut liksom, de går ikke ut av ledd eller noe..

rose oppe til høyre – Hva om jeg vil ha den nede til venstre da? Kan jeg?

benektet tumblr – Har aldri benektet det i hele mitt syndige liv. Så det skal jeg ikke ha på meg altså.

kort kort hår barbermaskin – Jaha ja, gir du sånne ordrer til maskina, sånn at den ikke skal gjøre noe feil liksom?

klarere ikke og smile med tennene! – Det er vel strengt tatt munnen du smiler med vil jeg tro?

dusjhodet passer ikke til dusjholderen – Føler av og til at hodet mitt ikke passer til kroppen jeg også..

nummen i halve ansiktet sårt ved nese øye tannverk – Ja, bedøvelsessprøyter gir sånne bivirkninger…

vanskelig psykolog – Kanskje psykologen trenger psykolog?

påskeharen er død – Flaks det skjedde etter påska da..

drømmer flykte men klarer ikke bevege meg – Det er det motsatte av å tråkke i salaten det. Sementtråkking. Veldig ekkelt.

hevelse ved høyre tinning – Kanskje du har fått vannhode?

grinete irritabel – Hva faen mener du med det?? Dust.

drømmer om at jeg er helt gal og prøver å våkne fort i drømmen – What? Hvorfor vil du ikke være gal liksom? Du er gal som vil prøve å våkne jo.

snart kan man få nye tenner – Come again? Hva? Hvor? Når? Vent litt…jeg fikk nylig nye tenner jo…gawd, gullfiskhukommelse.com

betennelse i munnen som går til hodet – Eeh, er ikke munnen i hodet?

er det farlig å kaste – Kommer an på hva du skal kaste? Jeg kasta en epleskrott i topplokket på en dude for mange år siden, men god avstand, tror mannen overlevde?

skalv som fisker – Ja, de skjelver hvertfall rett som det er, de som bor i det kalde havet liksom..

hva skal man svare når man ikke vet hva man skal svare – Hm…jeg vet ikke hva jeg skal svare her jeg..

takke for at du fikk ønske mitt oppfylt – Bare hyggelig? Var det hyggelig? Ønsket altså?

 

17 tanker på “Snart tid for å dra.

  1. Det blir spennende med oppholdet,håper det går bra. høres ut som du har litt hyggelige planer Oslo og det er jo bra 🙂
    Søkordene er et tegn på at det er fredag, alltid like morro hehe 😉

    God helg ❤

  2. Du kommer til å få en fin fin uke tid sammen med dem du var sammen med når du skal på boosteroppholdet på Modum!! Blir sikkert lærerikt sånn mtp hvor dere nå står i livet sånn etter oppholdet. Og garantert så blir det kjempekoselig å være sammen med dem igjen. Så jeg skjønner godt at du gleder deg!!! *på godt og vondt*
    Og at du får litt ekstra tid i forkant sammen med søsteren din, på kurset, samt å treffe noen nye personer blir jo bare et ekstra pluss det jo 😉
    Unner deg en god tid når du kommer tilbake til Modum. Ja, for ikke å snakke om den tiden du får sammen med behandleren din; når dere skal snakke om «hemmeligheten». Det blir garantert et nyttig opphold!!

    Svar: Haha, ja jeg var kanskje litt flinkere enn deg sånn matmessig (men på en annen måte var du flinkere som våget å skeie ut!!). Men grunnen til at jeg ikke våget å spise desserter var fordi jeg viste at de ville de komme opp igjen. Jeg klarte jo å spise meg rimelig mett på middagene, og det var mer enn nok 😉 Samt at det hjalp på at de jeg var sammen med forsøkte også å være litt ekstra «sunn», sånn for min skyld. Det hjalp mye!!
    Ja, jeg må høre på deg og innrømme at jeg var flink! Fryktelig flink! 😉
    Ja, jeg håper også at jeg en dag klarer å åpne meg opp til flere og flere. Og målet er jo at en dag skal jeg ikke lengre være anonym heller. Men du vet; et skritt av gangen. Samt at jeg har faktisk åpnet meg opp for noen. Og det bare via bloggingen.. 🙂
    Håper virkelig at du får en god helg Laila!
    Varme klemmer til deg ❤

  3. Godt å lese den motivasjonen du har for oppholdet, og at du ser frem til alle gledene dere skal dele. Du har jo også forberedt deg endel mtp samtalene. Satser på stort utbytte på flere plan.

    Utrolig spennende med iks kurs da. Syns mange av de kursene virker bra. Og å treffe en ny bloggvenn da, stas.

    Men du, Molde er jo ikke noen gråby…eller kanskje årstiden er litt grå akkurat nå. Men det er jo en flott by! Var der endel ganger når søss bodde der.

    • Ja, gleder meg til å treffe jentene, behandlerene, familien, og nye bekjente 😀 Kjenner jeg er litt lei av Molde altså…har liksom ikke så mye her…

  4. Skjønner du er spent på det oppholdet på Modum, men det er bra at du også ser frem til det. Håper du får mye ut av det, og kommer hjem igjen enda sterkere og klokere enn forrige gang. Jeg syns det virker veldig smart av de å opperere med sånne etterinnleggelser hvor man kan få litt råd, hjelp og veiledning igjen.

    Det er godt å lese at maten har gått bra de siste dagene, og at det går greit med deg! Tenker mye på deg ♥

    Ønsker deg en strålende helg!

    Hehe, jeg er helt lik som deg på det med å lese på bussen/i bil, generelt sett ting som beveger på seg. Blir kvalm med en gang!

    • Poenget med dette oppholdet er å se hvordan det har gått hjemme siden hovedoppholdet, og finne ut hva vi kan gjøre videre. De vil jo se hvordan det går med pasientene, og hva som eventuelt kan endres på. Alt til pasientens beste 🙂 ❤ to you.

Legg igjen en kommentar