Hvilken roller spiller du?

Jeg hadde sett for meg at dette kunne bli en litt lang dag. Kurs i IKS sine fine lokaler fra kl.11-17. Da jeg leste gjennom programmet så kjente jeg at det knøt seg litt i meg da jeg så at det stod rollespill. Det er, for å være helt ærlig, ikke noe jeg er så veldig glad i. Men her var det ikke noe valg, for størstedelen av kurset bestod av rollespill i litt ulike varianter. Vi var ikke mange på kurset, og rollespillene ble kun innad i gruppen vi var i, så det var ikke ille i det hele tatt.

Vi hadde litt terori, i form av powerpoint, men for at læringen skal sette seg bedre, så ble det altså rollespill. Man husker gjerne ting man selv har gjort, mye bedre enn ting man bare har lest eller hørt. Selve kurset gikk ut på å lære hvordan vi skal kommunisere med andre, enten ved selv å holde et kurs, eller ved å være den som noen henvender seg til.

Vi mennesker kommuniserer med hverandre hele tiden, via språk, atferd og tolkning, så det var interessant å være på kurset i dag, for nå vil jeg kanskje bli litt mer bevisst både ved å lytte til, observere og selv å delta i samtaler. Veldig lærerikt og nyttig. Nå er jeg spent på hvordan dagen i morgen blir.

Veldig kjekt å hilse på de andre, og ekstra kjekt å se min kjære M. igjen så klart. Ble møtt med en skikkelig knusekose klem. Nå er jeg litt sliten og trøtt, men er tilbake i Ski. Nå vil minstemann ha meg med for å leke her, så får vel bare adlyde tenker jeg.