Run Laila,run!

Jeg aner ikke hva som har kommet over meg,men noe har skjedd,jeg har vel kanskje ikke helt tatt det til meg at dette her har skjedd enda. I løpet av den siste uka så har jeg vært ute på joggetur hele 2 ganger!!! Jeg som ikke liker å jogge! Og jeg liker hvertfall ikke å løpe på asfalt,men det er nettopp på asfalt begg turene har foregått. Ikke at jeg har hatt annet valg,for her er det milevis til marka..Jeg har aldri vært noe fan av jogging,skjønt det har forekommet at jeg har hatt små perioder hvor jeg har vært litt gira på det. Jeg husker spesilet 2 perioder hvor dette har skjedd,den ene gangen var mens jeg bodde i Oslo,i sånn ca. år 2000. Den andre perioden var i 2005. De varte kanskje 1 mnd’s tid eller noe sånt. Men jeg har veldig lyst til å lære meg å like det. For det må jo være en deilig stress avløser. Komme seg ut og løpe fra seg stress og tunge tanker. Jeg innbiller meg hvertfall at det må være det. Det er hvertfall sånn jeg føler det når jeg tar meg lange sykkelturer. Men siden jeg ikke liker jogging ennå,så blir jeg lei etter kort tid når jeg først kommer meg avgårde. Jeg begynner å kjede meg liksom,og vil bare løpe hjemover igjen før jeg omtrent har startet. Dermed blir det korte joggeturer. Jeg jogga i en halv time her en dag,og i går slo jeg jaggu meg til med hele 40 min.! Det får jeg svi for i dag…jeg er stiv som en stokk av stølhet. Jeg føler meg som en olding her jeg vagger rundt,fordi lårmusklene er helt herpa.

Og ikke nok med det,neida,i dag så kreket Anne-Helene og jeg oss ut på tur til Varden her i Molde. Det er bratt opp dit da,på en måte. Og når kondisen er så mislykka som den er for tiden,så høres jeg ut som en blåsebelg allerede før selve turen oppover begynner. Jeg prøver å tenke at det i bunn og grunn bare er positivt,fordi på den måten øker pulsen,og da øker forbrenningen. Beina mine synes turen i dag har vært et mareritt,mens jeg prøver å tenke på at turen var fin,og jeg hadde godt selskap. Dessuten håper jeg at beina fikk litt oppmyking av å gå en tur i dag. Det får jeg svar på i morgen..håper bare jeg kommer meg opp av sengen,for jeg ut,har nemlig en date med tannlegen min. Nå skal vi begynne med brobygging,så det er vel stor sjanse for at kjeften også vil bli herpa i morgen.  Satser på at det går bra,og at jeg føler meg litt mer stødig på beina i morgen,for blir det like fint vær som det har vært de siste dagene,så er jeg klar for en ny tur. Skjønt jeg kan alltids slenge beina over sykkelsetet og tråkke litt også,men det blir kun om beina ikke har dævva.

Jeg har egentlig en plan om å bli flinkere til å trene litt,for motivasjonen har vært mer eller mindre fraværende, i hvertfall i over bortimot et år nå. Taekwon-Do treninga har jeg ikke møtt opp på omtrentlig det siste året. Det har vært et vanvittig tiltak bare å komme seg opp av stolen,og ut døra. Jeg har slitt med dørstokk-mila,selv om jeg er ganske så flink til å gå turer. Men det er ikke helt i kategorien «trening» for min del.Minstekravet er at pulsen øker. Jeg har det veldig kjekt når jeg først kommer meg avgårde på trening,og det i seg selv burde fått ræva i gir og kommet meg på neste trening også,men som sagt,motivasjonen har vært på ferie,og har såvidt kommet tilbake nå. Nå går det derimot mot sommermodus på Taekwon-Do’en,så jeg har planer om å prøve å komme i gang igjen fra august av,når det er oppstart igjen. Kanskje på tide å komme seg litt lengre opp i gradene igjen. I’m gonna try to kick some ass! Like this..

Målet framover nå blir å klare å vedlikeholde motivasjonen til å holde meg i form på en eller annen måte. Sykle,jogge,gå turer,styrke. Jeg må ha variasjon,hvis ikke dævver jeg av kjedsomhet,og da kommer jeg ingen vei. Anne-Helene og jeg har planer om å komme oss på ofte opp på Varden framover. Være sosial,nyte vår og sommer,få opp kondisen og komme oss i naturen. Det må bare bli bra,hvertfall når kroppen tåler litt mer,og jeg slipper å vagge rundt som en benskjør olding.

Tøy og bøy etter joggetur…

Jeg innbiller meg at jeg en dag skal klare å like å jogge,at jeg skal bli bitt av basillen,for når pappa klarte det,så må det funke på meg også? Han var godt voksen da han begynte å løpe. Startet så fint med 3 dager i uka,med en blanding av jogge/gå. Plutselig en dag ble han maratonmann. Gud veit hvor mange maraton han har skvisa seg gjennom,men det er mange. Han har hatt målsettinger. Og det er noe jeg virkelig burde hatt. Å trent meg mot noe. Det er kanskje drøyt å kjøre på mot Tr.hjem-Oslo på sykkel,eller New York maraton i første omgang. Målet nå i begynnelsen bør nok kanskje ikke strekke seg lengre enn til å prøve å dra likskrotten opp av stolen,komme meg ut og prøve å like å jogge i det hele tatt..God have mercy on me…

Se Roffen,solbriller inne. I’m so crazy.

27 tanker på “Run Laila,run!

  1. tusen takk for en deilig tur i dag. kjenner at kroppen er sliten nå!
    vi må i hvert fall få til en til tur denne uka.
    masse gla i deg din joggeløve 😛

    • Takk for turen ja,selv om jeg var stokkstøl,så var det digg,haha. Er veldig klar for hvertfall en tur til 😀 Nå skal vi bli sprekest i verden,haha.

      Glad i deg og kjære ❤

  2. Flinka!
    Ha som mål å bli med på Torvika rundt i oktober da! Der e det 2 løypa, å du kan være med på tid om du vil det!
    (E skal bare gå altså.. ) ❤

  3. Jogging, det er godt det er flere enn meg som sliter, jeg skulle liksom prøve meg på jogging, lære meg å like det for 3 uker siden. Hi-hi, joda, kondisen er god, men jogging… Det endte med at jeg la opp den bedriften etter 30 minutter og pådro meg lyskestrekk:D -Nei, det gidder jeg ikke, har aldri likt det og skjønner at jogging er ikke min greie. Du prøver hvertfall, det skal du ha kred for!
    Jeg er midt i brobygging nå, venter på avtrykket skal bli klart til å settes inn. Det har gått overraskende bra, veldig ømt nå, men kunne vært værre.

    • Gawd,kjipt å ende opp med lyskestrekk da,men det er dessverre ikke uvanlig…
      Liker ikke de smertene som kommer etter at tannlegen har drivd å fiklet i kjeften på meg heller egentlig,men det blir nå forhåpentligvis bra til slutt..

  4. Jeg tror det er mulig og lære seg og jogge, i alle fall om en setter seg mål. Jeg har vel aldri likt å jogge, men det kan være fordi det er slitsomt og siden jeg ikke får puste gjennom nesa så blir det for tungt. Men til tross, så tror jeg faktisk jeg begyner å like det – litt i alle fall 🙂

  5. FlinkAss 😉 Jeg ser hva du sier… Skulle også gjerne likt å jogge. Det virker så befriende som du sier, å løpe fra seg alt liksom!
    Ha en fin en 🙂

  6. Kjenner meg igjen i det du skriver om jogging! Jeg er i så R-Æ-V form at det gjør FOR vondt til at det liksom er noe som helst glede i det. Jogge langsomt, nyte turen YEAH RIGHT! Tvangsdyret i meg sier JOGG FORT, også sier kroppen min Jamen i helvete da, vesla her er i alt for dårlig form til det. Men jogge fort selv om jeg ikke er i form til det, gjør jeg jo.

    Rimelig kjipt. Og derfor vil jeg hjem før jeg har begynt. Ergo begynner jeg sjelden;)

    Men så flott at du er i gang da!! Og nå er jo en fin tid å begynne på, et helt langt halvår før møkkavinteren kommer seilende med isen sin, tenker jeg…

    • Hahaha,akkurat som meg dette her! Dævver nesten før jeg setter foten utenfor døra,haha.
      Ja,men vet du hva? Det er faktisk på vinteren jeg blir mest motivert til å jogge (selv om jeg ikke liker det…),fordi underlaget er i det minste litt bedre å jogge på,framfor asfalt som fort framprovoserer beinhinnebetennelse…den kan komme fort hos meg,for jeg har slitt med det tidligere også…just great liksom…

  7. Så herlig at du prøver joggingen! Jeg får mer lyst til å løpe i gode perioder, mindre lyst i tøffe tider.. Evt kan det være joggingen er med på å gi meg bedre perioder.. hvem vet? Nå er jeg hekta på Zumba! Anbefales !! :))

    • Trener ikke på noe treningssenter da,så blir dårlig med zumba…så får prøve å bli en sånn «jeg liker å jogge» freak i første omgang..haha

  8. Ahh er det ikke DEILIG med treningsmotivasjon??
    Jeg sliter også med den berømte dørstokkmila, og for min del varierer den i lengde fra gang til gang. Men dommen er klinkende klar = det er så sykt herlig når man endelig kommer seg opp og ut! 🙂
    Det blir bare lettere og lettere for hver gang, men jeg håper at du kan bruke det til noe positivt og da, slik at det ikke bare blir fokus på forbrenning…
    Anyhow, I admire you!

    • Ja,det er veldig deilig når det først er gjort,nå må jeg bare klare å like det når jeg faktisk GJØR det. Jeg ønsker jo selvsagt å gjøre det for å holde formen vedlike også,ikke kun for forbrenningens skyld 🙂

Legg igjen en kommentar