You guys rock.

Jeg vil takke dere alle for engasjement i de siste innleggene jeg har skrevet. Istedenfor å skirve svar til hver enkelt på forrige innlegg, så skriver jeg en felles kommentar til dere her. Jeg synes det er knallbra å lese de ulike meningene, synspunktene og erfaringene dere har på området e-tjenester i behandling. Selv om jeg ikke fikk meg alt, så har dere utfylt enda mer. Jeg er enig i alle punkter dere skriver, for det er jo sånn at det er både + og – med den typen måte å forholde seg til behandlere på. Nå har ikke jeg opplevd eller hatt det på samme måte som flere av dere andre, så jeg setter selvsagt pris på at dere har tatt dere tid til å dele det dere tenker og har erfart. Meningen med innlegget var jo også å kunne få ulike innfallsvinkler og meninger, så tusen takk for at der deler alle sammen. Kjempe flott.

Jeg er helt skutt nå, dagen har gått i ett her, først jobb, så rett på trening, først nå kan jeg slappe av litt, og dagen er pokker meg snart over…jaja, dagen har hvertfall gått. Jeg kan vel ta helg med god samvittighet tenker jeg. Det har skjedd litt av hvert denne uken, så har på en måte fått unna er del. I går måtte jeg ha en litt tidligere tannlegetime enn det som var planen.For et par uker siden fikk jeg satt inn en midlertidig bro ned i kjeften, og det ble da borret litt i en tann jeg har en del smerter i, sånn at broen kan festen til den tanna. Tannlegen mente at vi skulle se det litt an med tanna, og smertene roet seg etterhvert, men siden har holdt på med den (uten å fikse den), så ble jo smerten bare verre. Jeg levde på smertestillende to ganger om dagen i 1.5 uke uten at det ga seg, så da måtte jeg bare ringe og få timen tidligere. Så da ble det rotfylling i går. Ikke at jeg gledet meg til det akkurat, men det gikk jo helt fint. Å få satt bedøvelsen gjorde ikke vondt en gang i  går, enda det er den som som regle er det verste. Det verst i går var faktisk å ta røntgenbilde, det er så skarpe kanter på den dritten, så er sår på tunga faktisk…jaja, skal ikke klage, for smertene i tanna er heldigvis borte. Nå kan jeg tygge på den siden igjen også. Om to uker kommer permanent bro inn. Nærmer seg slutten på denne behandlingen, og godt er det.

Ellers har vi i lokallaget hatt enda et møte, og er nå mer eller mindre klar for å ha vår første åpne temakveld. Iiiiik. Jeg og ei til skal holde foredrag om hva IKS står for, og hvilket arbeid de (vi) gjør, og kan tilby, samtidig som vi skal snakke om spiseforstyrrelser. Jeg har avlevert informasjon på poliklinikken her, og vi skal sende ut en pressemelding til avisen, så håper vi får en  artikkel der. Må jo nesten profilere oss om folk skal få vite om tilbudet. 15.november braker det løs…Har også fått opp vår egen blogg, der jeg skal holde styringen… den kan, for de som er interessert, finnes HER. Neste helg fyker jeg avgårde til Oslo i forbindelse med et lokallagstreff på fredagen, og landsmøte lørdag og søndag, med IKS. Blir kjekt å treffe igjen de som jobber på hovedkontoret, og jenter fra andre lokallag rundt i landet. Forhåpentligvis får jeg noe jeg kan bringe med meg hjem, til vårt lokallag. Vi er jo rykende ferske, så nå gjelder det å ta med alt vi kan. Det vil bli veldig bra tror jeg. En helg på hotell er heller ikke å forakte.

Yeah yeah, helg..fredag…ya know what that means. Sal vi se, da får jeg loke meg inn på nøkkelord for søkemotor da, og se om jeg finner noe spennende denne uken også…lets see…..Ok, det var ikke så mye å skryte av akkurat, men her er hvertfall noen..

 

naken mann – Det er pokker meg med hver eneste uke, og kan garantere dere, at det ikke finnes en naken mann her, ikke at jeg kommer til å vise han fram om han dukker opp heller da.

lenge leve materalistisk lykke – Hell yes! Julebrus og pepperkaker!! Lykke.

sprute på føtter – Julebrus? Det er sløsing.

kropp i dag – Jada jeg har kropp i dag også.

jeg trenger et lån @hotmail.com 2012 – Jaha, og du tror kanskje ta jeg driter penger da kanskje?

den følelsen når du får vite – Ja den ja..den altså..

fortrengte følelser i hoftene – Var de kaotiske? Sånn at du ikke gadd kjenne på dem? Kanskje du bare kan ta bort hoften, da blir det sikkert bedre skal du se.

hvordan kan man få spiseforstyrrelser etter man har fått det vekk – Fått vekk? Janei det..ikke godt å si altså..

hvis du har trekt noen tenner kan du da sette i stift etter det – Vel, for noen år siden så var jeg og fikk fikset det som en gang var en tann der jeg nå skal fylle igjen med en bro. Jeg satt jo der i stolen og bare ventet på at timen skulle bli ferdig da, er ikke videre glad i å borre, selv om jeg som regel ikke kjenner en pøkk etter bedøvelsen. Tanna ble da som ny den, helt til jeg en gang plutselig knakk en bit av den. Jaja tenkte jeg, det går sikkert bra å drite i å gå for å fikse den, en halv tann er jo bedre enn ingenting. Så spiste jeg karamell..jeg var hekta på maoam en periode for noen år siden, og så en dag så bare plutselig…wtf? Skjer a? Mista jeg en bit til nå? Så da tok jeg jo selvsagt ut karamellen da,  for å se hva pokker som skjedde, og så sitter jeg der da, med den godt tygde karamellen, med den halve tanna godt plantet inni. Og jeg bare…wtf er det på den biten der da? En stift? Hvor i helsike kom den fra? Jeg hadde ikke hørt noe om stift av tannlegen…det som var kjekt da, var at jeg jo bare kunne stappe den ned igjen..så det gikk jo opp og ned lenge, alt etter hva jeg spiste. Fancy, right? Så jada, stift kan du få, vil du ha tegnestift?

er det bra å unne seg noe usunt en gang i uken – Det håper jeg virkelig, for jeg knasker drops og kjærleik på pinne omtrentlig daglig (ikke rart tennene som i utgangspunktet ikke er bra, ryker så det holder..) + at jeg drikker en stor kopp kakao daglig..Ingen dævver av å fore kroppen med litt dritt innimellom.

hvor lenge skal man holde ut i et forhold – Altså..eeh..hvis du går inn i et forhold med den holdningen, der du bare går og tenker…gaaawd, når skal det egentlig bare ryke? Daaaa tror jeg kanskje du heller kan kjøpe deg en kjøter. Eller noe. En bamse kanskje.

stum behandler – Høres spennende ut.

naturlig skal det faen ikke være! sånne mennesker burde ha blitt brent til helvete!! rett å slett torturert….. – stumme behandlere? Hva pokker gjør de galt liksom.. Hvis du er så voldsom, så er det kanskje ikke rart de er stum..

 

Jædda.

 

6 tanker på “You guys rock.

  1. Synes det er flott at dere har startet IKS lokallag! Bare et lite tips angående avisen, så er det ofte vanlig praksis at de ikke trykker innsendte tekster der det står tid og sted for møter sammen med informasjon, da de vil tape annonseutgifter på det. Det som er lurt er å skrive en liten tekst med informasjon til avisen, og samtidig sette inn en annonse samme dag, slik at de som leser teksten og blir interesserte kan sjekke når og hvor det skal være. Kanskje vil en lokal bedrift sponse annonse for dere, mot at de får logoen sin med, det ser jeg ofte i lokalavisa i alle fall.

    God helg! 🙂

  2. Jeg må selv til tannlegen og jeg gruer meg som bare det. Gjør ikke noe annet enn å utsette hele tannlegegreia, vet det ikke er lurt, men jeg tørr ikke gå til tannlegen 😦 Tannleger er skumle 😦

Legg igjen en kommentar