«Blir kvalm av sånne som dere»

Oioioi. Enda en anonym (of course), som legger igjen en stjerne kommentar dere. Kommentaren ble skrevet i siden der jeg skriver om meg selv…Jeg kommer til å slette den, fordi kommentaren ikke henger på greip i forhold til hva som står der. Men, må jo selvsagt skrive et eget innlegg om det. Noen har tydeligvis enda ikke fått med seg at jeg svarer på tiltale. Siden jeg ikke har tatt med meg pc’n på tur, og Blogger fra tlf, så blir det ikke søkemotor denne fredagen. Får ta det igjen neste uke. Men dere får atter et «svar på tiltale» innlegg igjen istedenfor. Kommentaren er som følger:
«Man skjønner godt at du er borderline…stakkars stakkars deg..blir kvalm av sånne som dere, som skal legge ut hvor fælt og vanskelig dere har det på norske Blogger! Tror dere at det er bare dere? *Rister på hodet*

Jeg får da bare starte med å *riste på hodet*. Jeg må le hver gang jeg får sånne glimrende kommentarer. Underholdning.com. *Ler og rister på hodet*.
Så, javisst er det synd på meg, hallo i billettluken liksom. Med diagnosen borderline (som forøvrig nå heter emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelser, bare sånn til opplysning) så har man selvsagt ikke et liv. Jeg har ingen venner, ikke familie, ingen bachelor i sportsledelse, aldri i mitt syndige liv jobbet i 17 år, jeg klarer ikke stikke avgårde for å trene 3-5 ganger i uken, jeg er aldri ute og tar bilder, har aldri lest over 300 bøker, jeg har ikke gått i behandling i 6 år og har absolutt ingen å prate med. Det er jo åpenlyst at det er synd på meg!! (Ser du at det er satt inn hele 2 utropstegn?) Jeg bruker 24/7 til å synes synd på meg selv, skulle jo bare mangle mener jeg.

Jeg kan vel i samme slenge bare slenge inn at jeg har hatt diagnosen (EUPF that is. Read above) i hele…4!!!! Måneder. Aiaiai, problembarn.no.
Og «jeg blir kvalm av dere». Skal du plutselig dra inn andre også nå? Du er jo like frekk som flatlusa. Angrep-på-andre.com. Men,
om du trenger brekningsmiddel, er det jo bare å stikke innom blogger hos «sånne som oss». Noe du alt har gjort, uten at jeg heeelt skjønner helt, hvis det plager deg sånn. *Rister på hodet*.


Men du hadde kanskje lyst til å bli kvalm..(bulimisk tegn?)

«Dere som skal legge ut hvor fælt og vanskelig dere har det på norske blogger!» Vel, jeg har det ikke fælt på norske blogger jeg. Vet ikke om andre har det, men jeg kan jo bare svare for meg selv så klart. Jeg ser ikke helt sammenhengen med den setningen. Du blir kvalm av «sånne som oss», og så plutselig nevner du at vi har det fælt og vanskelig på norske blogger… *Rister uforstående på hodet*. Men ja, jeg må jo likevel bare si at jeg trives på norske blogger. Verre med svenske..

«Tror dere at dere er de eneste?»  Igjen, jeg kan bare svare for meg selv, men jeg tror det er mange som trives på norske blogger. Merkelig setning som ikke henger på greip. God dag mann økse skaft liksom. *Rister på hodet* Blir litt sånn..»Hvordan går det med deg?» «Hm, tror jeg skal ta på meg de blå skoene». Makes no sense.

Men sånn for å gi deg et godt råd, du trenger jo ikke gå innom norske blogger om du ikke trives der. Men klart, om dy vil bli kvalm av «sånne som oss», så skjønner jeg jo at du kanskje ikke trives her, ikke kjekt å bli kvalm da. Ekkelt det.

Jeg gir det samme rådet til «sånne som dere» (anonyme som gjemmer seg bak pc skjermen for å skåne dere selv når dere leker Rambo (tøff i grisetrynet) når dere sikler ut av dere stjerne kommentarer. (*Rister på hodet*) Øverst i venstre hjørnet av skjermbildet ditt, så finner du en pil som peker mot venstre, trykk på den, og du vil få en åpenbaring. (Det er et tryllekunstner triks, litt sånn simsala bim) Du kommer deg ut av sider som gjør deg kvalm! Now how about that? Kult ja? Underenes tid er langt fra over.

Takk for at du tok mot til deg og kom innom, til tross for at du blir kvalm. Ekstra hyggelig at du la igjen en kommentar, sikkert utfordrende og sitte der og skrive mens kvalmen sikkert holdt på og ta livet av deg. Derimot synes jeg som sagt at du er frekk som ei flatlus, om ikke enda frekkere, som angriper folk med borderline (reminder: EUPF)
Hadde vært hyggelig om du la igjen navnet ditt også, men kanskje du har angst, og det skal man ikke kimse av. Men jeg synes liksom det blir litt mer personlig og hyggelig når jeg kan takke vedkommende ved navn, jeg setter jo pris på leserne mine, og hyggelige kommentarer. Ekstra stas at besøk drar opp statistikken så klart, om jeg kan være så raus og si det.

Så, tusen takk kjære anonym, for en nokså forvirrende og usammenhengende kommentar (*Rister forsatt på hodet og små ler for meg selv*). Alltid kjekt med besøk og bli lagt merke til, for det er jo tross alt synd på meg, da betyr det mye at noen tar seg tid til å legge igjen noen ord. Setter stor pris på det (selv om jeg som sagt ikke helt fikk tak i sammenhengen).
Ønsker deg en strålende god helg. Plei deg selv godt, så du ikke blir kvalm. *Grøsser av tanken*

*Ler fortsatt litt, rister på hodet, og lusker meg ut herifra*

50 tanker på “«Blir kvalm av sånne som dere»

  1. Desverre finns det noen som liker å spre kvalme rundt seg. Så kvalm var denne personen langt før den svarte på ditt innlegg. Så skylder den personen på andre fordi den selv er så kvalm.
    Men det burde ikke gå utover deg da. Jeg blir ihvertfall glad av å lese i bloggen din, den gir meg inspirasjon i hverdagen. 🙂

  2. Jeg ser jo at forståelsen er lik null til vedkommende, men hva gjør han/hun i utgangspunktet på «sånne blogger som dette» når det tydeligvis sitter igang fysisk ubehag? Liker å pine seg selv kanskje?

  3. Haha, Bra du tar det med humor. hva annet kan man gjøre med sånne kommentarer? Ønsker deg en utmerket bra helg 🙂

  4. Jeg forstår ikke hva det er som får folk til å legge igjen slike kommentarer på en blogg. Dersom man ønsker å komme med kritikk (noe jeg mener absolutt er lov, og noe man må tåle å få når man skriver en offentlig blogg), så må man gjøre det saklig! Sånn oppgulp som dette har ingenting for seg, og det blir uansett ikke tatt seriøst. Godt å lese at du klarer å ikke bry deg om slikt 🙂

  5. Folk er forskjellige, ingen vits i å irritere seg over sånne, Laila! (Selv om jeg godt skjønner at du gjør det). Noen er idioter, andre ikke. Det kan’ke være lett å være en sånn en uvitende en 😉

  6. Hm for et rart menneske. Jeg har ikke noe mer å si enn at jeg syns det er veldig rart. Kjempe rart. Lurer på om det mennesket ser like rart ut som det skriver. raring

  7. Haha…. Enda ett fantastisk morsomt innlegg fra deg, Laila. Men hvis bloggen gjør vedkommende kvalm, skjønner jeg ikke hvorfor hun /han eser den! Det er jo tusenvis av blogger der ute i Blogglandia som overhodet ikke tar opp de temaene du gjør. Nei, man kan bare riste fort og hardt på hodet av slike kommentarer. Stå på, Laila. Mange som har stor nytteverdi av dine blogginnlegg. Og ikke minst får vi oss en god latter. Du skriver så godt.
    God helg til deg!

  8. Man kan jo ikke la være å mentalisere litt, for når noe trigger hos den enkelte så tror en jo at det er det som trigger (som er deg i dette tilfelle) som er problemet. Mens det er hos den som blir trigget problemet ligger. Så dette er innteressant, fra et psykologisk perspektivt. Da reaksjonen var så kraftig.

  9. Jeg elsker sarkasmen og ironien din 🙂 pang start på helgen 🙂 feil blogg å yppe med, for ‘sånne som dem’ :P, legger gjærne ikke igjenn slike kommentar, i håp om en morsom og sarkastisk tilbakemelding 🙂 keep brushinng thing that dont matter, off your shoulder they way you do 🙂 god helg ! 🙂

  10. PUNKTUM!!!!
    Bra svar på tiltale Laila. Men da må jeg også legge til at tiltale var usaklig, men svaret var absolutt ikke usaklig.
    Men, men, noen vet vel ikke bedre… Godt at det er så mange, mange ulike mennesker her i verden. Men der igjen; ikke rart det blir krig i verden 😉

  11. Heihei!:)

    Ville bare i en gang til du e tøff, modig og artig!!

    Ikke det at det e artig at du slite rmed sf osv, men med måten du skriver på og uttaler dæ synes æ e morsomt. Håper du skjønner ka æ mene å tar det positivt.

    E ikke så flink til å formulere mæ!

    God Helg og stå på videre. .

  12. Hehe, *ler nok en gang* over fantasifulle blogginnlegg og ditt svar på tiltale 😀 Jeg er en av *sånne som dere* og føler meg veldig på høyden av å lese hvor fordomsfull oppfatning andre kan ha (da er det ikke MEG, eller *sånne som deg* for den saks skyd*, det handler om, lizz’m) 🙂

  13. Jeg tror forresten at noe av utfordringen til *sånne traumepasienter som oss* er å ikke adoptere den psykiatriske fagterminologien, dvs. å omtale et traume som en ting, men som noe som har hendte og som gjorde noe (mye) med oss.

  14. Jeg har ingen venner, ikke familie, ingen bachelor i sportsledelse, aldri i mitt syndige liv jobbet i 17 år, jeg klarer ikke stikke avgårde for å trene 3-5 ganger i uken, jeg er aldri ute og tar bilder, har aldri lest over 300 bøker, jeg har ikke gått i behandling i 6 år og har absolutt ingen å prate med…

    Dessuten kan jeg IKKE skrive. Og derfor har jeg IKKE en dritmorsom, inspirerende, intelligent og opplysende blogg med MANGE DAGLIGE lesere…

    Det ække greit, Laila…

  15. Vel,farlig å riste på hue når det høres så godt det skramler inni der!
    Fint svaret du ga da,Laila.Har aldri tenkt at du skriver for å få medynk eller at dette er et klagefora,du er alt for reflektert og klok til det.
    ❤ fa Eia.

  16. Ja,»sånne som oss» har det virkelig ikke greit, det er derfor vi kommer med surt ikke reflektert oppgulp på ukentlig basis, for å få folk til å synes synd på oss.. For min del har det iallefall ingenting å si at opptil flere har søkt hjelp som følge av min blogg! Heia oss!

    Liker at du svarer på tiltale!

  17. ARG som jeg blir sur…!!
    Vi står sammen med deg, drit i alle andre.Det er ignorante tullinger som legger igjen sånt, vi som kjenner det støtter deg fult ut.: Heier på deg, VIT det!! 🙂
    Stoor klem fra meg.. ❤

  18. En kan nesten ikke gjøre noe annet enn å riste på hodet, selv om man gjerne skulle ha banket inn litt vett i hodet på dem som sitter bak slike kommentarer.

Legg igjen en kommentar