Henvisning.

Ække mye å oppdatere herifra altså. Litt sånn på…feil side av humørskalaen. Kunne nok ha sagt en del om akkurat det, men velger å ikke gjøre det. Har i grunnen mye jeg kunne ha delt her, om ting som foregår oppi topplokket, men igjen, bare for å gjenta meg selv i det uendelige, jeg velger å ikke dele akkurat nå hvertfall. Jeg er fortsatt litt satt ut av konklusjonen på epikrisen, haha. Jeg bare…wooath? Crap. Og selvsagt har jo behandleren min også fått den, uten at jeg tror det blir tatt tak i akkurat den boten, noe som i seg selv er helt ok for min del. Skal ikke tilbake før på mandag heller, så får sikkert roet nervene litt mer før den tid også, sånn i aller tilfelle hun vil nevne det likevel. Jaja, whatever.

Noe jeg derimot lurer litt på, er hvor lang tid det for i helsike skal ta før en henvisning blir sendt til man får svar? Anyone? Altså, jeg vet jo at det kan variere i forhold til hvilke henvisninger det er snakk om, men seriously, 5 måneder? Jeg ble jo henvist til fysioterapeut i august, men neida, nada foreløpig. Jeg vet også at det kan være lang ventetid for nettopp den slags, men…seriously? Den levere-til-fysioterapeuten-brev-tingen henger liksom til spott og spe på kjøleskapet mitt. Spørs om jeg ikke må henge den på den siden jeg ikke akkurat blir stående og glane på. Jeg tror jo likevel ikke at jeg skal få en vidunderkur som skal helbrede knær og armer, men likevel. Kan jo være greit å kanskje få noen tips som jeg ikke alt sitter inne med.

Jeg sitter forresten i halvmørket, om det kan være nyttig å vite. Taklampen takket for seg for noen måneder siden, pæra altså. Og lave meg rekker jo ikke opp akurat. Så da har jeg brukt en sånn spot-stå-lampe da, og tror du ikke den største av dem (det er altså to lamper i stativet) røk i dag?? Og har jeg pære? Nei det har jeg ikke. Og har den ene lille lampen jeg har klikka? Ja det har den. Og den andre har jeg som nattbordslampe liksom..kan jo ikke drive og løpe fram og tilbake med den heller da. Joa, jeg kan godt fyre opp noen telys fram til jeg får på plass en pære, men jeg har det i grunnen ganske varmt nok som det er allerede. Det er ikke akkurat sprengkulde ute nå..ffs.

 

35 thoughts on “Henvisning.

  1. Her må en kontakte fysoterapaut selv, en får henvisninga i hånda, og by by, lykke til med og finne en fysoterapaut…. :p syntes det er litt snålt, siden for min del, har jeg enda ikke fått ut fingern på og kontakte en… :))

    Sender over en klem, bare fordi jeg følte for det! Lenge siden jeg har kommentert nå! :O❤

  2. Det virker som du har litt tunge dager nå, med mye tanker som svirrer rundt i topplokket.
    Jeg håper du klarer å få sortert de og at psykologen de kan hjelpe deg.

  3. Jeg skjønner at det er mye du av ulike grunner ikke kan dele nå, og at du ikke har det særlig bra. Kanskje finnes det sorteringshjelp et annet sted (ref kommentar over)? Det må i hvert fall til…

    Henvisningen – det høre VELDIG rart ut. Der jeg bor går henvisningen rett til fysio, ventetiden er noen måneder, men en får fort tilbakemelding om at henvisningen er mottatt. Håper du finner ut av det!

  4. Jeg ville ha ring fysio og hørt om de fikk henvisningen, noen ganger de ikke blir sendt og glemt, sånn i tilfelle ? Det tok ekstremt lang tid..

    Klemmer❤❤❤

      • Uff da hehe ikke bare med ventelister og rot i papirer hos leger, da ville jeg sjekket opp med legen og hørt om den var sendt og til hvem <<3

  5. Jeg fikk henvisning og beskjed om å finne en fysioterapeut å levere den til. Nå har jeg ikke levert den til noen da, for jeg får fysio på avdelinga. Og jeg vil jo gjerne ha god gratis fysioterapi når jeg likevel har mulighet til det!
    Håper du får svar snart! Og lyspærer! Og hjelp av noen som høy og sånt!

    • I papirene jeg fikk av legen, som jeg skal levere til fysio (bare det burde jo indikere at den er sendt…), så står det «Henvisende lege xxxx». Det må vel bety at den da er sendt? Eller?
      Jeg fikk skrudd i en pære selv, nakken lå nesten helt bak på ryggen, for å si det sånn..phew.

      • Neei.. Jeg tror du skal levere den selv. Du får vanligvis ikke kopi av henvisningen med mindre du ber om det:)
        Flink du er! ;D

      • Han skrev den ut og leverte den til meg, uten at jeg ba om det. Ikke sa han noe om at jeg måtte sende det selv heller…djjeeezes.

      • Jeg vet ikke hvorfor vi liksom skal levere dem selv. Jeg visste jo ikke om noen fysioterapeut her jeg bor!
        Spør folk du kjenner om anbefalinger, så går du og leverer den:)

      • Det er nesten så jeg ikke vet om jeg gidder det engang, for jeg vet jo at armene aldri vil bli bra igjen uansett..

      • Ikke tenk slik! Uansett så er det vel bedre at de blir litt bedre enn at de fortsetter å være slik de er nå? Litt fremgang er også fremgang!

    • Skal du fikse MEG? Hahahaha, ja, mer enn nok å fikse kan du si. Jeg fikk satt i en pære selv da, men hadde bare 25 w, så det er ikke akkurat flombelysning, for å si det sånn…

  6. Praksisen her er slik at man må kontakte fysio (eller psykolog) selv,settes på venteliste og så må man ringe å (mase) ellers rykker man ikke fremover i køen tilogmed avskrives kan forekomme.Det er dertil laaang ventetid og som jeg har hørt psylomotorikeren jeg går til har sakt så får de som maser plassene til de som trekker seg…!Så ring å forhør deg litt kanskje…

Legg igjen en kommentar

