Må jeg velge nå?

Jeg kjenner at jeg er ganske så sliten nå, på flere områder. Stresser rundt med forberedelser til avreise i morgen, ting som måtte gjøres, og ordnes til. Praktiske ting.  Jeg vet nesten ikke hvilken dag det er en gang i dag. På mandag måtte jeg (eller, jeg måtte jo ikke da..) ned til legen en tur, prøver jo å ta blodprøver sånn nå og da. Det er en veldig bra ordning på det legekontoret jeg går hos, man kan sende en mld tidlig på morgenen, eller kvelden før, så får man time på dagen. Vel, jeg sendte avgårde mld på natten, og skrev hva det gjaldt. Blodprøvedamene er ferdige kl. 15, så prøvene må gjøres innen den tid. Og når fikk jeg time? 14.45, og så er det jo ventetid. Satt ikke å vente så fryktelig lenge, kanskje en halv time, men muligheten til å få tatt blodprøven var jo kjørt. Så da skrev han ut et sånt skjema, så måtte jeg tilbake igjen i går. Legekontoret er i samme bygg som både tannlegen min, og treningssenteret, så det ble jo opp og ned flere ganger, pluss selve treningen, og så bort til kjøpesenteret og så hjem igjen. Ja, jeg har vært helt kake de siste dagene.  (Sliten).

Jeg har fått unna en del klesvask, og må få unna en til, kan liksom ikke la stinkende utsvetta klær ligge her i to uker uten å bli vasket. Støvsugd, vasket, avlevert bøker på biblioteket, lånt nye (lydbøker for å være eksakt), pakket inn gaver, trent, lege, behandling. Jeg må farge håret, vaske litt mer (må se ok på kjøkkenet, husvertene skal låne kjøkkenet i jula..) og jeg må pakke, det har jeg ikke begynt på ennå. Men i morgen kl. 15 sitter jeg på bussen, driving home for christmas. Jeg sa til husvertene at de nå kan ta helt av om de vil, siden de har hele huset for seg selv.

I dag hadde jeg siste time med behandler før jul, jeg har hele den siste uken vurdert fram og tilbake på om jeg skulle avlyse den eller ei, men, jeg dukka opp. Hele timen gjorde meg bare frustrert og oppgitt, i den grad at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre framover. Har ikke til hensikt å skrive hva det gjelder, hva som ble tatt opp, men det har nå satt i gang mange tanker, mye frustrasjon og oppgitthet og litt resignasjon. Kanskje var det mistolkning på gang, men jeg poengterte hva jeg mente, likevel vet jeg ikke om det ble oppfattet som det var. Timen i dag har på en måte ødelagt mye for dagen i dag, følelse- og tankemessig, i en sånn grad at jeg lurer på om jeg skal gi opp eller hva. Det er så mye som svinger hit og dit, og ting faller ikke på plass. Det ble tatt opp et forslag i dag, noe jeg egentlig ikke har tenkt på, men det kom opp fordi noe ble mistolket tror jeg. Det må det være, hvis ikke skjønner jeg ikke noe i det hele tatt.  Jeg trenger sikkert ikke gjøre noe med det forslaget, men jeg fikk vite om det. Men jeg kjenner at det er uaktuelt, om det i tilfelle blir det eneste alternativet, så vil jeg, der jeg er nå, velge noe som ligger i motsatt retning. Jeg er bare forvirra nå egentlig, og litt trist, og oppgitt. Så det blir jo spennende å se hva første time på nyåret har å by på.. Men jeg vil legge det fra meg nå, jeg orker ikke tenke på det, men det er jo der. Og det er jo viktig, så kan ikke skyve det vekk heller. Men, jeg vil jo ikke at det skal ødelegge julen heller. Men akkurat nå, så føles det som at det var det siste jeg trengte nå. God jul liksom, prøv å gjør det beste ut av det, så ses vi i januar.

Anyway, snart hårfarging på gang, og kanskje begynne å bla gjennom noe i klesskapet? Ikke helt klar for å feire jula naken. Har noen antrekk klare, og så blir det med noen jeans, joggebukse, tightser og pysjbukse også. Så jeg skal nok få hatt på meg noe hver dag. Har skrevet en huskeliste over alt jeg må husk, men har sikkert glemt å huske noe også. Gaver, klær, pc og kamera er vel det viktigste, da skal jeg nok overleve jula i år også.

8 thoughts on “Må jeg velge nå?

  1. Stress er ikke noe gøy og ikke å ha ting «hengende i luften» til januar heller. Håper du får en fin jul allikevel og at du stresser ned når du er «home for xmas» ★
    Klem ♥

  2. Håper du får slappet litt av i jula da, selvom julen gjerne er vasnkelig for mange. Kjipt med misforstelser og sånt. Håper det ordner seg på nyåret, men at du slipper å tenke på det i mellomtiden.
    god tur!

  3. Det er viktig at du klarer å nyte julen uten å stresse for mye. Det er jo ikke alt som kan utsettet tross det er ferie (….), men har stor tro på at du vil få en god jul i år vennen!! Kos deg❤❤
    Stor klem

    Svar: God jul til deg også vennen❤ Håper du også får gode dager i julen.
    Og ja, det dukket opp flere ting underveis i boken som jeg kunne kjenne meg igjen i. På godt og vondt..😉 Håper du opplever like gode opplevelser av boken som meg!❤

Legg igjen en kommentar

