Juleforberedelser.

Oooooh, snart desember!! Nå er jeg ikke stor fan av at det er vinter altså, jeg er super fornøyd med at jeg har fått en så lang og faktisk ganske så fin høst (til å være på denne kanten av landet). Høsten er jo min favoritt årstid, og jeg har gjort det jeg kan for å nyte den skikkelig. Varm sjokolade på kalde dager, varm gode klær, ut i sola og gått turer, tatt masse fine bilder, sett på stjernehimmelen, sittet under teppet og lest bøker og tent lys. Jeg har til gode og fyre i ovnen, men blir det bikkjekaldt utover vinteren, så får jeg ta det igjen da. Nå hopper vi strax inn i desember, en måned der jeg faktisk synes det er helt greit at vinter og snø kommer, hvis ikke kommer heller ikke julestemningen helt fram. Men, på den annen side, så kan høsten likevel få vare litt til, og så kan snøen kommer litt nærmere jul, bare snøen er der noen dager i forkant av julaften, og selvsagt juledagene. Fint om den forsvinner igjen 2. januar også. I dag har jeg fått ryddet en del her, ryddet i noen skap, fått vekk noe skrot, gjort litt plass til julepynt, for det trengs. Det er ikke super stort her, og jeg har mye julepynt for å si det sånn. Stjerna er kommet opp, og staken står i vinduskarmen. Venter litt med å tenne dem da. Men det skal bli koselig. Jule elgen min Elgar er også kommet fram, synes så synd på han i fjor, som måtte ligge der i kassen sammen med julepynten, helt alene, mens jeg var på Modum. Har jo ikke sett dagens lys på 2 år nå. Stakar.

Julegavene gjenstår, har kun to halve så langt. Det er i grunnen litt lite, men skal prøve å få kommet i gang til uken tenker jeg. Blir jo småstresset av alt som må i boks. Får vel skrive noen julekort i år også, men orker ikke sende så mange i år. Jeg sender alltid mellom 20-30 kort, men responsen uteblir, så i år kan de bare ha det så godt, for i år kommer det ikke noe herifra, muahaha. Kan heller få en melding på facebook, det er jo der kontakten som regel holdes uansett. Men jeg har sendt avgårde julekort til hun gamle damen som jeg skrev om i forrige innlegg da. Glad for at noen av dere (aaaalt for få da..) ga respons på at dere også ville gjøre dette. Morsomt at det har blitt så store tilbakemeldinger på dette sånn generelt i landet, at hun har havnet i media, og nå hvertfall har noen å være sammen med på julaften, samtidig som har fått masse julekort fra alle kanter av landet. Medmenneskelighet dere.

Nå er det helg igjen, og planene er ikke akkurat så himla store her. Kalender henger klar til i morgen, og jeg er klar for «The julekalender» som skal sendes på tv2-zebra i år. Hurra. (Selv om jeg også har serien på dvd). Tenkte jeg skal ta en julenedvask også, og kanskje begynne så smått og få fram noen nisser og duker. Jeg har jo noe hjemmejul og ta igjen, siden det ikke ble noe av i fjor (pyntet jo litt på rommet mitt på Modum da, men det var jo ikke akkurat hjemme blant alle juletingene mine). Jeg reiser hjem til Kr.sund helgen før julen, og regner med å bli der i juleuken, så må jo nesten nesten nyte førjulstid her hjemme da. Julemusikken har jeg også begynt med. Sent ute i år, men ekstra koselig nå som jeg kan nyte den og kjenne på julestemningen som uansett kommer for real nå som desember faktisk er her i morgen.

Ellers…vel, joda, neida. Overlever. Fikk forresten en mail i begynnelsen av uken som dro meg ned. Planer som gikk i grus, noe jeg selvsagt har vært redd for kunne skje, selv om jeg følte at det var klappet og klart og hadde senke skuldrene for. Det er bare så typisk min flaks (eller uflaks) at enkelte ting virker og aldri falle helt på plass. Likevel har jeg klart å bevare hodet oppi det hele, og vet at det er andre muligheter, så håper likevel at det skal ordne seg til slutt. Tiden får vise. Jeg kan bare ikke la det knekke meg helt, og det er jo litt betryggende og vite at det kanskje ligger noe annet der som kan benyttes.

Nå er det i grunnen over og ut for denne gang, så hopper bare over til den vanlige fredagsbiten her. Kan også nevne at jeg har litt skrivetørke for tiden, så hvis noen ønsker seg et innlegg om noe, så er det fullt mulig.

gjemsel av egg – Greit at jeg kjeder meg ofte, men det er grenser for hvor hva jeg faktisk foretar meg likevel..

åpen kiste med diamanterpenger – Nå som jula er like rundt hjørnet, så hadde det ikke vært meg imot å funnet en skattekiste akkurat..

tips til sprukket blodkar på øye – Lukk øyet?

rotte med nisselue – De vil sikkert pynte seg til jul de også.

blackout gardiner defekt i varen – Jeg hadde nok mest trolig heller fått byttet varen, kan ikke se for meg at jeg hadde fått en så sterk reaksjon som en blackout bare fordi gardinene hadde vært defekt..men det er nå meg da.

bulimi triks – Trikset er å la være.

begynn å samle navlelo å strekk sæ en genser kanskje – Hadde sikkert vært en strålende gave som hadde falt i smak.

kjekke ting å gjøre med venner – Samle navlelo?

Som jeg har nevnt før, så tar det ikke akkurat av med søkeord for tiden, det er jo så kjedelig å sitte der og bla seg gjennom alt, når det meste er om spiseforstyrrelser, så kanskje jeg likeså godt kunne lekt gjemsel med egg.

Jeg vil til slutt bare nevne om innlegget «Venneforespørsler«, da det fortsatt popper inn en og annen.

15 thoughts on “Juleforberedelser.

  1. Jeg ble faktisk en smule motivert til å få opp julepynten av dette innlegget her. Jeg er ikke akkurat fan av julen, men i år skal jeg prøve å gjøre det beste utav det og ikke gå i hi slik jeg pleier. Så her skal det pyntes😉
    Stor klem!

  2. Jeg gleder meg til å åpne My Little Pony julekalenderen min😀 Og får frem adventstjernene. Det er så koselig med litt ekstra lys🙂

    *klemme*

  3. Koselig med denne førjulstiden altså!! Masse levende lys, mandariner, gløgg og Lailakakao! Hadde planer om å begynne jakten på hybelkaninene i dag, men så fikk jeg en tlf. Og de inviterte meg på kaffe…… Så kaninene ligger under sofaen ler. «Vi vant år også! »
    Ønsker deg ei fin helg!

    • Jeg kan stå over gløgg jeg da. Meget sjeldent jeg drikker altså. Lager det aldri selv.
      Vel, du har da fortsatt tid til å ta de hybelkaninene, jula er fortsatt noen uker til😉
      God helg til deg også🙂

  4. Julestemningen begynner absolutt å komme på plass enda vi ikke har pyntet noe som helst ennå, så du ligger nok litt i forkant av det vi gjør her i huset. Vi pleier som regel å drøye pyntingen til 2. søndag i advent. Men med julesanger i bakgrunnen og hvitt vinterlandskap (i hvert fall her i Ski) hjelper på.
    Jeg har forresten et ønskeinnlegg. Kunne du skrevet litt om hva du legger i begrepet «å være sterk»? Jeg har skrevet et innlegg om dette selv, men det hadde vært gøy å hørt hva andre legger i ordene.🙂

      • Heldig vis er det ikke så lenge til nei🙂
        Så gøy at du vil skrive om det. Gleder meg til innlegget!🙂

  5. 😀 kan du ikke legge ut bilde av Elgar da??? kanskje han blir enda mer happy av å få litt sånn ekstra oppmerksomhet som plaster på såret for å ha ligget nedpakket i 2 år?? (ok ok jeg innrømmer det, jeg har lyst til å se han!!)😉

    klemmer❤

  6. I år har jeg pyntet skikkelig jul fra 1 desember, prøver å gjøre det til noe koselig og det hjalp og så ble det enda bedre når jeg lar her :)))
    Jeg følger det på instagram, men siden jeg ikke er anonym der har jeg ikke turt å skrive hvem jeg er, men du har så mange fine bilder du legger ut der så gøy å følge deg der🙂

    • Ja, koselig å pynte til jul da🙂 Julen varer jo ikke så lenge, så må jo nyte den litt også🙂
      Når det kommer til instagram..vel, jeg har en mistanke, men det er selvsagt bare hvis du har likt bildene😉 Takk❤

Legg igjen en kommentar

