Venneforespørsler.

Innimellom, så får jeg venneforespørsler på facebook, fra folk som følger bloggen min, eller som popper innom. Jeg godtar noen, men langt ifra alle. Det er mennesker somaldri noen gang har lagt igjen en eneste kommentar i bloggen, som sier de har fulgt meg lenge. Det kan være noen som har lagt igjen en kommentar en gang for hundre år siden, det kan være noen som kjenner noen jeg kjenner. Vel, altså, det er ikke sånn at jeg er interessert i å godkjenne hvem som helst bare fordi de leser bloggen, når jeg ikke på noen som helst måte har en dialog med vedkommende. Jeg er blitt venner med mange som leser og følger bloggen min, men dt på grunn av at vi har hatt en dialog her, fordi de har lagt igjen kommentarer, og gjort seg til kjenne. Og, om de blogger selv også, så blir kontakten selvsagt enda bedre, og det føles naturlig at vi blir venner.

Mange føler kanskje at de «kjenner» meg etter at de har fulgt bloggen min over lengre tid, og joda, dere vet mye om meg, men ikke alt så klart. Og om du er en jeg aldri har sett en eneste kommentar av, eller ikke hatt noe som helst kontakt med, så trenger du ikke sende meg forespørsel. Jeg er ikke så veldig interessert i å bli venn med villt fremmede personer, bare fordi noen leser bloggen min. Verst er det når noen bare sender en forespørsel, uten en gang å nevne hvem de er, akkurat som at jeg skal vite hvem de er. Kjenner jeg ikke mennesket, så godkjenner jeg ikke, selv om vi har aldri så mange felles venner. Det handler også om å ha litt privatliv, jeg trenger ikke at hvem som helst skal bli min venn der.

Så, om din forespørsel ikke har blitt godkjent, så er det fordi jeg ikke aner hvem du er, og da hjelper det nok dessverre ikke om du leser bloggen min. Det er derimot mulig å følge bloggen min via facebook, og selv om det som regel er innleggene mine som dukker opp der, så skjer det at det også dukker opp ett og annet utenom det også. Sånn en gang i jubelåret. Har vurdert å slenge inn noe litt oftere, skjønt jeg er flink til å glemme det..skjerpings.

Sånn, da var det sagt.

23 thoughts on “Venneforespørsler.

  1. Skjønner hva du mener med innlegget her, dessuten kan du jo bli utsatt for falske profiler om du godtar alle og det kan det jo bli skikkelig faenskap ut av..😛

  2. Er så enig med deg…Utivklingen er litt merkelig på Facebook synes nå jeg, alle er venn med alle. helt naturlig å slenge inn bursdagshilsninger osv på tidslinja, men p hilse på gata? NEI. Derfor helt enig med deg, ikke noe vits i godkjenne folk man ikke kjenner!

    og sånn btw, bra intervju om IKS (skulle nesten ønske jeg kunne vært med på møtet selv…litt vanskelig når jeg bor langtvekkistan derifra😉 men lykke til!

    • Mhm! Jeg vet ikke hvor mange venner jeg har slettet på fb, fordi jeg rett og slett ikke kjenner dem lengre..eller ikke har kontakt med dem lengre. Blir nok å slette flere..
      Hmm, ja, litt langt å reise når man bor langtvekkistan… Takk🙂

  3. Jeg er helt enig med deg. Har det på samme viset, godkjenner ikke de jeg ikke kjenner eller aner hvem er. Om folk hadde sagt hvem de var og hvorfor de la meg til hadde det kanskje vært annerledes, men de aller fleste trykker bare på «legg til venn» og håper på det beste. Joda, det er kjekt – men som du sier, privatliv.

    You’ve got my full support❤

  4. Beklager at jeg ikke har kommentert på lenge! Jeg følger leser hvert innlegg da, for jeg får dem på mail:) Har ikke brukt bloggen min på en lang stund nå, tenkte kanskje å flytte over til wordpress hvis jeg skal begynne å blogge igjen. (Du fikk med deg at familiemedlemmer har funnet bloggen min?)

    Skjønner godt at du ikke legger til alle og enhver! Det kan man jo ikke!
    Jeg har måttet «luke ut» litt, fordi jeg hadde vært litt for «snill» med godkjenningen..
    Takk for at du godkjente meg da❤ ^^

  5. Jeg er veldig enig med deg der, jeg har ikke spørt om venneforespørsel så lenge jeg er anonym og hadde jeg gjort det ville jeg ha send en mld og fortalt hvem jeg var. Forstår deg veldig godt.
    Beklager at jeg ikke har vært så mye her og kommentert, har ikke hatt så mye ekstra krefter den siste tida, men er innom og leser litt innimellom, men ikke så mye akkurat nå. But I’ll be back🙂

  6. ah jeg kjenner problemet, det var akkurat det jeg tenkte da du la meg til som venn. Bare «wtf?!?¨, huhuh neida :p

    Har hatt mye folk med slik русский skrift som vil legge meg til fordi ett eller annet bildet jeg vannmerket, har blitt publisert på en русский-blogg. Øøh, det blir slitsomt om alle skal drive å legge til meg bare fordi de har sett et av bildene min :O

  7. Så bra innlegg, jeg har deaktivert meg fra face, trives ikke der med all den «lykken» og oppdateringer om hva folk har gjort eller ikke gjort i helgen.
    Har lest artikkelen som stod om dere i avisen, takk for at du la ut link, håper det kommer noen.
    Ønsker deg gode dager

Legg igjen en kommentar

