Rømmer byen.

I går holdt jeg på å gå på veggen igjen. Jeg ble hvertfall sittende lenge å glane på den. Her inne er det ganske vanskelig å bare glane ut i løse luften, for det er jo ting overalt. Jeg trodde jeg skulle gå ut av mitt gode skinn, for jeg kjeda meg noe så vanvittig. Jeg orka faktisk ikke stikke ned på trening en gang, og da er det ille fatt. Jeg tenkte at det kunne være godt å gå en tur, været var hvertfall såpass at det var mulig. Ikke at det var sol eller varmt, men det var oppholds. Jeg føler at jeg har trasket alle gatene i Molde opp og ned i mente, utallige ganger, da blir det pokker meg kjedelig å gå tur også. Etter mange timer så pakket jeg ned kameraet i sekken, og gikk ut, bare vandre litt. Jeg fikk mot flyplassen her, planen var å få noen bilder ved havet, litt lengre borte enn jeg pleier. Og jaggu fikk jeg med meg ett fly som tok av, og et som kom inn for landing. Ohey. Jeg så til og med enda et fly som var på vei inn for landing like etter. Mens jeg stod der å kikket på flyet som tok av, så kjente jeg på hvor heldig jeg synes de som satt på var. At de kom seg vekk fra byen, kanskje reise vekk til sydlige strøk for å oppleve skikkelig sommer.

Jeg fikk hvertfall slått ihjæl to timer, og det var blitt kveld da jeg kom hjem. Kveldene er litt enklere å være hjemme, på den måten at da er det hvertfall noe å se på tv, lese blogger, facebook og surfe litt rundt. Nå sitter jeg her nærmest i sjokk, fordi det er sol ute, og tragisk nok så våknet jeg grytidlig i dag. Trøtt som en sliten strømpe, så det er vel best å komme seg i dusjen, pakke kofferten og dra til Kr.sund en tur. Tenkte jeg skulle være der noen dager. Går selvsagt ut på fotosafari der også, hvertfall nye inntrykk, andre motiv. Og så er det jo OL nå, så kommer nok til å sitte sammen med pappa for å glane på det. Går jo til normale tider denne gangen, så slipper å snu døgnet helt bare for å få med seg noe. Jeg skal prøve å få med meg noe turn hvertfall, det er favoritten min når det er sommer-OL. Jeg gikk på turn selv da jeg var lita, og det interesserer meg fortsatt.

Kjenner jeg savner behandlerne mine på Modum i dag. Vet ikke hvorfor jeg kom til å tenke på dem sånn akkurat nå. Jeg tenker jo på dem ofte, men jeg kjenner på savnet etter dem nå i dag. Fine damene.

 

Og så var det dags for de fordømte søkeordene igjen da. The joy…

finn skårderud tenner – Jeg mener jeg har sett at han har tenner ja.

hva er fint i taket inne – Neeei, et bilde kanskje? Eller en plante.

vokser et pinnedyrs arm ut igjen etter å ha dotte av – Jeg håper da det, man blir liksom litt amputert om man ikke har armer..vanskelig både å spise og skrive uten..

å bo rett. ved en kirke kirkeklokke bråk – Slutt å tull da. Det høres ut som de står rett uten vinduet mitt og dæljer løs på den pokkers bjella. De kimer faktisk akkurat as I speak nå…aldri fred å få.

hvordan hopper man fra høyder? -fallskjerm -dyr - Det er jo bare å ta sats da. Aldri hørt om fallskjermdyr…mener du flaggermus?

kvalm i varmen – Kom hit, du blir ikke mye kvalm når det er 14 + grader.

politibobil – de drar vel på ferie som alle andre, harryturer til Sverige og sånt. Skikkelig campingliv.

mister hud på føttene – det er vel bare å ta det opp igjen. Superlim funker bra.

laila stakk – det har du helt rett i. Nå stakk jeg langt pokker-i-vold. Heeeeelt til .kr.sund. Hvertfall 1.5 times kjøretur unna. Snakk om ferietur. Ikke akkurat som noen flytur da men…

 

18 tanker om “Rømmer byen.

  1. Woho ol og turn!! Gjett om det blir gøy da! Håper bare de sender litt, nrk sender jo døgnet rundt og eurosport har kanskje også litt (selv om jeg ikke vet om jeg har eurosport).

    Herlig med litt avveksling fra Molde, så har du i det minste veggene dine i behold.

  2. Det ble kule bilder :) du får ha god tur, det er fint med litt selskap og jeg gleder meg til OL :) OL hele døgnet på NRK, hehe!
    Politibobil, er det kun for politi, eller får de kjøre fanger rundt i de? Eller finnes det egen fengselsbobil?

  3. Så fint at du får litt avveksling, håper du legger ut noen bilder derfra, med eller uten turnmoment :)

    Den politibobilen er jeg også nysgjerrig på…. ;)

  4. Kjenner til følelsen. Selv drømmer jeg om Modum-menneskene titt og stadig, både ansatte og medpasienter. Litt dumt at jeg ikke rakk å bli ordentlig kjent med deg og de andre, men puslespill var en så god rømningsvei at det ble så vanskelig å skulle sette seg ned og sosialiseres. Håper det går bra med deg ellers.

    Klem, Mari.

    • Ja, drømmer også om Modum, gjort flere ganger..Vi ble jo sittende å prate litt den ene kvelden da, om spøkelser og divers ;) VELDIG koslig å sitte sånn å prate med deg da. Skjønner jo at du trengte dine rømningsveier, du hadde det jo tøft du også. Ellers går det…ja, som en berg og dalbanen.
      <3 til deg fine lille Mari <3

      • Haha, det husker jeg! Var veldig kos å sitte og prate med deg og – til tross for at kombinasjonen mellom samtaleemnet og de blinkende lysende gjorde at nervene ble et hakk urolige, haha.

        Får håpe vi møtes helt plutselig en gang!

      • Ja det lyset var jo ustabilt da, men hvertfall på riktig plass da..haha. Jaaa, hadde vært koslig å treftes igjen <3

  5. Tro meg vennen, det er sikkert ikke lenge til det også blir din tur å sitte på flyet igjen! Den som har tålmodighet til å vente får se hvor ferden går :)
    Men skjønner godt den rastløsheten du har nå og suget etter å bare dra en annen plass. Så godt å høre at du tar turen til Kristiansund! Håper virkelig at du får gode dager hjemme!!

    Svar: Takk vennen!
    Ja, det er viktig å bruke tiden nå til å tenke positivt!! Håper du også gjør det; for vi begge vet jo hvor vanskelig det er å gå dag ut og dag inn uten å føle at det skjer noen ting…
    HAHAHAHA; du skal nok få høre om den dagen jeg starter å date igjen; Trust me ;) Men moro at du «bet på». Som sagt så ringer jeg når den dagen kommer!!
    Godt å høre at du også synes det er litt vanskelig å skrive når ting «går bra». Rart det der, men kanskje det også er litt fordi da er det så mye annet å tenke på enn å sitte foran pc’n?
    Satser på at vi BEGGE to får en god helg.
    Varm klem <3

Legg igjen en kommentar

