En finfin dag i storbyen.

Fy faen som jeg digger fine solfyllte dager med gode venner. Awesome. Jeg har fått truffet 3 fine venner, Tuva for aller første gang, fine Eline, og den flinke jenta. Jeg har løpt fra Oslo S til Majorstuen, jeg har kjøpt meg en shorts (som ikke strammer over lårene…) til noe som bør bli atter en finværsdag i morgen. Skal jo være ute i 100 timer da også. Utendørskonsert ya know. Først skal jeg treffe en av mine beste venner som også skal på konserten. Da blir det å trave i Oslo og ta en utepils eller to før vi fyker opp mot Valle Hovin.

Til tross for at jeg har smurt meg med solfaktor 30 i dag, så har jeg selvsagt blitt bra rød..sart hud.com.
Men klager ikke altså. Dagen har vært varm, svett og fin. Eline og jeg fikk en amnesty dude på besøk på plenen der vi satt, og vi signerte på en sånn dere underskriftsgreie. Det gikk både en kråke (med åpen kjeft) og en diger måke rett forbi oss, typ en halv meter unna. Jeg var redd for å bli spist noen øyeblikk der…En tiggerdame rufset meg i det knallrøde håret, en mann i gull stod bom stille.

Og vet dere hva? Jeg har spist en soft-is. God var den og. Kjøpt på Aker brygge om dere må vite det. Et kinesisk eldre par tok bilder. Dvs, dama tok bilde av gubben (eldre par). Han stod rett opp og ned, nesten inni et syrintre, med dønn alvorlig tryne. Dama var borte og rettet på kraven på jakka hans, og ba han tydeligvis dra på smilebåndet.

Raklet meg tilbake til Ski utpå kvelden, måtte passe kidsa mens søstern var på møte, og svogern henta bruttern på Gardermoen. Veslemann var på vei i køya da jeg kom, så rakk å få en kos før han bikket. Størstejenta var oppe litt lengre, så hun og jeg hadde gjettelek fra en bok, før vi ble liggende å skravle litt i senga. Nå vet jeg hva omtrent alle kidsa i barnehagen der hun går heter. Tok bare en halvtime å ramse dem opp. Phew.

Nå er søstern tilbake, og vi venter på svogern og bruttern som er på vei. Etterhvert blir det stillhet i heimen, for søstern og jeg skal ha med oss avslutningen på de frustrerte fruene….jaujau. Nå er det kaffe på gang her. Nyt kvelden godtfolk. Over og ut.

12 thoughts on “En finfin dag i storbyen.

  1. Jeg bare elsker å høre at du har hatt en flott dag vennen!
    Hold humøret oppe; i dag smilte du jo med sola 🙂
    Og du må kose deg mer enn masse på konserten i morgen; jeg VET at du klarer å trykke deg frem i mengden!!
    Og du; alltid kjekt å treffe deg ❤

  2. Bra du koser deg. Ha det kjempegøy på konsert. Husk at med enkelte medisiner, deriblant lamictal, kan man bli følsom for sola og lett solbrent 😉

Legg igjen en kommentar

