Out tripping.

Halve dagen har gått med til å kjenne på at ræva sakte men sikkert gikk fra å være høyst levende, til det var hakket før den avgikk med døden. Jepps, denne kroppen har vært på reise gjennom halve Norge igjen. Jeg hadde i det minste sett for meg en rolig tur. Det var visst litt for mye å håpe på ja. En skokk med barnehagebarn kom på bussen 10 min. etter avgang. Og gjett hva? Jo, de stimet seg selvsagt rundt meg. Hu-fucking-ray. Jeg skrudde opp volumet på musikken et par hakk, for i tillegg til disse kidsa, så var det også en skokk med skoleelever rundt meg. Ikke fred å få.

Jeg vurderte å legge meg på togskinnene da det viste seg at barnehagekidsa også skulle ta toget. Jeg så at de gikk i motsatt kupe av der jeg skulle sitte, og jeg trakk et lettelsens sukk. Sukket bråstoppet halvveis da hele bølingen snudde og skulle inn der jeg skulle. Jeg kunne ikke ha havnet mer midt i suppa enn jeg gjorde. Jeg fikk t.o.m. et stykk skravlesyk lite kryp ved siden av meg. Jeg stakk pluggene langt inn i øregangene, og dro solbrillene over gluggene. Så drakk jeg brus og sugde febrilsk på en kjærlighet på pinne, bare for å friste. I øyekroken så jeg det sultne blikket på kidsen.

Til slutt gadd jeg ikke det blikket lengre, så jeg tok tak i kidsen, røsket den ut av setet, brølte av full makt at den skulle zippe igjen glidelåsen, før jeg kylte den i gulvet. Da ble det stille. Vel, det ble jo ikke det. Jeg oppdaget selvsagt at det bare var ønsketanker. Kidsen var like livlig da jeg trakk ut pluggene og prøvde ha en samtale. Kun for å få tiden til å gå.

Toget var selvsagt i Oslo en time senere enn den skulle. Det betydde at jeg gikk glipp av muligheten til å treffe venner. Lurer på å legge inn klage, på tapt kvalitetstid. At det var ras en plass lengre nord burde være gjeldende som unnskyldning over forsinkelsen. Da jeg gikk av toget så lurte jeg på om ræva lå igjen på toget, for jeg kjente den ikke.

Jeg er hvertfall ankommet Ski. Jeg har kosa og leka med to stykk tantebarn, skravla og kikket tv. Drukket kaffe og Pepsi max, og spist middag og kvelds. I morgen blir det å treffe en bloggvenn for første gang, det tror jeg blir veldig bra.

14 thoughts on “Out tripping.

  1. Det høres ut som en grusom tur. Det irriterer meg at barnehager bruker kollektivtransport, i alle fall når jeg sitter der fra før. De klarer jo ikke å sitte i ro og være stille! *sukk*

  2. Uff, for en tur det ble. Hørtes ikke videre behagelig ut, og skikkelig kjipt at toget ble forsinka, men men.. Kos deg så masse i morgen/i dag da, og med familien din i Ski!
    Mange klemmer<3

  3. Hehe, det må jo være herlig å få tilbringe tid med skravlende barn på tog og buss :p Som regel er de veeeeldig ivrige på å skravle på vei til, men på vei hjem så er de stille som mus :p
    Har visst ikke vært her så ofte og lest, føler jeg da, men er innom 🙂
    klem

  4. Yaiks! Alt man skal utsettes for. Jaja, det virker som om du kom deg relativt helskinnet det da. Hihi. Kos deg med treffet i dag 🙂

Legg igjen en kommentar

