Angrep!

I dag fikk jeg endelig vaklet kroppen ut av døra for å få litt frisk luft, og ga kroppen litt fart. Jeg har vel ikke beveget meg så mye siden onsdag. Kroppen hadde nesten glemt hvordan den skulle bevege seg. Det har ikke fristet særlig å gå ut i disse påskedagene, for man vet jo aldri når snøen plutselig lander i hodet på en. Sol ett øyeblikket, og før du rekker å blunke for deg, så blir du dynket i snøkaoset. Det snør ikke rett ned, ikke sidelengs engang, men i alle retninger på en gang, litt sånn som en tornado. Jeg gikk meg en tur ned til kjøpesenteret i sentrum her for et par timer siden, det tar kanskje 15 minutter å gå, og da jeg kun var to minutter fra inngangen på senteret, så fikk jeg nesten en due i hodet. Jeg lurte på om det var en bakholdsangrep, at de tre som gikk der hadde lagt en slagplan. 2 foran meg, og en bak. Jeg hadde blitt knallsur om de hadde tatt lua mi og stukket av. Brukte vel hele ti minutter på senteret, før jeg vendte snuten mot utgangsdøra og skulle labbe hjemover. Da var snøkavet atter en gang ankommet. Så pokker ikke en dritt da jeg gikk hjem, jeg bare håpet på at jeg gikk i riktig retning, og at det ikke kom biler og makket meg rett ned. Men jeg kom da til slutt fram til ytterdøra hjemme, og da var jeg blitt forvandlet til en snømann.

Nå skjer det ingenting her, litt sånn stillstand. Det er vel middag etterhvert, tidligmiddag i dag, for søstern og kidsa reiser i kveld. Da blir det igjen stille i heimen her. Jeg reiser tilbake til Molde igjen i morgen, tilbake til min egen matrutiner, her sklir jeg ut hele tiden. Kjeks, godis, desserter, potetgull. Det gjør at tankene vandrer ut på tur. Så sånn matmessig skal det bli godt å komme hjem til seg selv igjen. Der har jeg mer kontroll, og det føles trygt for meg. Kun 2 uker til Modum nå, og da blir det på’n med kostlista igjen, må ærlig innrømme at det grøsser litt i meg når jeg tenker på den, spesielt på middagene med den fordømte yoghurten. Vi må nok bare følge planen vi hadde ved hovedoppholdet i disse ukene også. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg tilbydde personalet der mine porsjoner, men de var visst ikke så keen på å spise så mye, kan det være spiseforstyrra tanker mon tro? Får ta det opp med dem tror jeg.

I går ble det altså ikke et innlegg med nøkkelord for søkemotor her, så da får jeg nok bare ta det med i dag, som en påskeaftenspesial. Så får dere prøve å ha i tankene at det er lørdag i dag, ikke fredag, skjønt jeg trodde det var fredag selv i dag, blir jo kokko i hodet av høytidsdager, kaosdager. Jeje, her kommer hvertfall ett knippe med søk, jeg må vel luske meg ut herifra, nå begynte pokker meg muttern med quiz. Så jeg får bare beklage skrivefeiler her, det er påske, tross alt, så jeg tar fri fra ekstraarbeid.

nar enden er god – aner ikke hvordan min ende smaker, greit eg er myk, jeg klarer faktisk ikke vri kroppen som en søkkvåt håndduk, for så å bøye meg ned og ta en jafs av baken..vil du ha en smaksprøve?

endre nakken åndalsnes – Når jeg skifter fra buss til tog på Åndalsnes, så skifter jeg gjerne nakkestilling, jeg har jeg en tendens til å bli helt krakilsk i kroppen når jeg er ute og reiser.

du gjør hva som helst for at noen skal like deg. du gjør hva som helst for å passe inn. hva som helst for at noen skal legge merke til deg. hva som helt for at noen skal elske deg. men er det i det hele tatt noen som vet hvem du er? – Tror ikke noen vet hvem jeg er jeg..Blir jo sånn når jeg er helt anonym, både for familie, venner og nettskapninger.

fast rope – gjør ikke annet enn å gå rundt og rope og bælje hele dagen.

sultet seg i en uke gikk ned – Man går fort ned for telling da ja..Greit å bruke hjelm da, for man vet aldri når man svimer av og går i bakken, i grunnen kjekt å ha hjernematen inntakt etter å ha kræsjet hodet i grusen.

ny ryggskade..prøver ut og gå, folk tror jeg er full..og skravla går – man blir fort snakkesalig i fylla, kjenner meg igjen der gitt..Har ofte gnagsår i kjeften etter en kveld med sjanglevann innabords.

takk a! · hva faen i helvete – aner ikke..

uro@ er ikke dum – aldri truffet på, så kan vel egentlig ikke uttale meg her.

skrekkfilm for påskekyllinger – Katten med støvlene?

kaukeda – jeg sa jo akkurat at jeg roper og bæljer jo.

hva kan man gjøre med stygge tenner – trampe på dem.

hvor er dette? – vet ikke om jeg tør å se..

å spise følelser – de går ned på høykant. Eller var det opp?

hvem tok sokkene mine – jeg lurer på hvem som tok mine jeg?

5 thoughts on “Angrep!

  1. He he,den søkemotoren din har mange godbiter på lur! Men enda morsommere er dine kommentarer til de tullete setningene 😉
    Er tøft for en spiseforstyrret sjel på vei til å bli fri fra sykdommen å forholde seg til andre mat og måltidsrytmer ja…er tryggest å få styre det selv.ja,eller for noen at andre styrer,men at en har kontroll selv også. Virker som du har taklet det ok? Håper ikke du får trøblete etterreaksjoner når du kommer tilbake til deg selv. Har selv skeiet ut litt hver dag i påsken. Kanskje ikke mye,men ekstra er ekstra og kan føles som for mye når man har angst og/eller tvang i forhold til mat. Er knallhard på at jeg ikke skal veie meg. Håper du lar tallmonsteret stå også.

    Så venter Modum på deg,med innholdsrike dager som forhåpentlig gir deg tiltrengt påfyll ❤ Og vår ❤

    Du er ikke alene om å oppleve dueangrep i dag 😉 Jeg hadde med mat til duene i byen. De var visst veldig sultne. Plutselig hadde jeg 8 stk sittende på meg,derav en på hodet og en tett inntil ansiktet,den ga meg faktisk et kyss med nebbet. greit å ha spritservietter i lomma da. Redd jeg ble tatt bilde av,var rene turistattraksjonen der jeg stod. Liker duene og er ikke redd de. Men ikke så fan av at de sitter i håret mitt.

    Fin påskeaften til deg ❤

    • Jeg har ikke vært på vekten på en måned nå omtrent, så jeg hopper hvertfall ikke på den nå etter påskedagene, thats for damn sure. Jeg foretrekker at duene holder seg unna meg jeg altså…men pappa er som deg, han står med armene strekt ut, med brødbiter i begge armene, og så flokker de seg på han, alle sammen. På armer, skuldre, hode…cwazy birds. Vet ikke om han har kysset noen da, eller blitt kysset…Fin påskeaften til deg og ❤

Legg igjen en kommentar

