Påske idyll?

Det beste jeg vet om, som noen av dere kanskje har fått med dere nå, er å makke i senga, natten gjennom, til jeg blir gul, grønn og blå. Det vil si minimalt med søvn. Typ 4 timer, men ikke uten å våkne et par ganger så klart. Glemte jeg å ta noe å sove på i går? Ja det gjorde jeg. Håpet jeg på å sovne like likevel? Ja for pokker. Men neida, denne skrotten hadde visst ikke store planene om det gitt. Og skulle vi tillegg spise felles påskefrokost? Selvsagt. Det var knapt jeg så hva jeg spiste og drakk, men merket at kjeven gikk opp og ned, så noe knasket jeg hvertfall. Etter smaken å dømme, så var det visst både brød, hjemmelagede karbonader, egg, røyket laks, og et tygg waldorfsalat. Og varm sjokolade skled ned gapet også.

Nå er magen mett, og morgenkaffen halvveis tømt. Minstetantekidsen har støvsugd ( han er 2 år, så han har tydeligvis skills, selv om han helst så at den ikke stod på mens han gjorde jobben. Snart kommer forhåpentligvis påskeharen med egg fulle av godis. Størstetantekidsen venter hvertfall tålmodig på det. Hun har, som i fjor, strødd en sukkersti utenfor, sånn at den sukkerhungrige påskeharen finner veien hit. Minstemann danser forøvrig med støvsugerslangen, rockestøvsugerring er den nye hitten, mens «så går vi rundt om en enebærbusk» synges for full hals. Får skikkelig påskestemning av det.

Nuh må jeg avgårde for å drikke mer kaffe med en bloggvenn på byens søteste kafé. Så langt ser jeg meg fornøyd med å ha gjennomført dagens første måltid. Flere dager på rad har gått veldig bra nå. Stjerne i boka (jeg ikke har) Ha en strålende skjærtorsdag godtfolk, lat som dere har en god dag.

image

11 thoughts on “Påske idyll?

  1. hehehe.. virker som en trivelig stemning! 🙂 Hihi.. så skjønn han virker… Minstegutten 🙂 Skjønner godt at han helst ville at støvsugeren skulle være av, jeg.. Den bråker forferdelig! 🙂
    Kos deg med bloggvenninnen din! Og Glad Påsk rundt en enebærbusk!

  2. Hørtes i allefall ut som en god start på dagen på tross av søvnmangel 😉
    2 år? Hmmm…jaja, tidlig krøkes, hehe:)
    Ønsker deg en suuper skjærstorsdag ❤

  3. Måtte flire litt av disse tantebarna dine. Hørtes ihvertfall ut som om de hadde det kjekt ^^
    Håper du hadde det koselig på café 🙂

  4. En fantastisk følelse å makke seg i senga, been there done that. Er da man håper at man kan henge på sofaen dagen etterpå, så du var jo skikkelig ikke heldig :p
    Men koselig med tantebarn da, ingenting er bedre enn det, hehe 🙂
    Håper du får bedre søvn i natt, så du er beredt til neste dags utfordringer!
    klem

  5. Svar:Ja, det er en utrolig god opplevelse at jeg kom meg på flyet!!
    Det styrker meg til å fortsette videre; motivasjonen vokser 🙂
    Fortsatt god påske til deg også vennen; spis fornuftig så går det nok bra ser du. Har gått veldig bra med meg og det er «godt».
    Varme påskeklemmer tilbake ❤

Legg igjen en kommentar

