Praten rundt grøten.

Da har jeg hatt time med min kjære behandler igjen. Jeg vil si det var en god time. Selv om jeg av og til føler for å gå i strupen på han, så er timene som regel gode. Til tross for at jeg mange ganger har rivd meg i håret fordi han ikke helt har skjønt den spiseforstyrra delen av meg. Men jeg skjønner jo det også, den er jo innviklet. Mye har bedret seg, spesielt timene etter Modum har vært veldig gode. Vi har heldigvis en god kjemi, og jeg liker han som behandler (til tross for en del frustrasjon innimellom så klart, høhø), så det blir rett og slett trist å måtte avslutte samarbeidet i midten av mai, når jeg får en ny behandler. Håper jeg får en like god kjemi med henne. Jeg er veldig åpen og har ikke problemer med å snakke, så det går forhåpentligvis bra.

Jeg sendte en mail til behandleren min, med blogginnlegget «Hva ligger bak symptomene på min spiseforstyrrelse?«. (Som han returnerte med en mail og lurte på om han kunne vise innlegget til sin kollegaer…høm..) Mest fordi jeg ønsket å fortelle om den den tanken som dukket opp, at det kan være en forklaring på hvorfor ting er som de er nå, selv om det også er flere årsaker. Vi snakket litt om dette ut i timen, og han tok selvsagt også opp dette jeg ikke ønsker å prate om. Han lurte på om det var en invitasjon for å prate om det, noe det ikke var. Det passet bare inn å snakke litt rundt det i innlegget. Vi pratet litt om det, sånn rundt grøten, uten at jeg fortalte hva det dreier seg om. Måten jeg forklarte det på var sånn at det kan være hva som helst egentlig. Jeg sa at det kun er en person jeg kanskje kan si noe om det til, fordi denne personen har utdannelse innen det feltet, om jeg kan si det sånn. Jeg fikk hvertfall sagt litt om ulike ting, og synes timen, sånn alt i alt var god. Fikk ny time dagen etter påska er over, og det føles også bra.

Nå er det helg, og jeg skal om noen timer komme meg ned på trening igjen. Tenk at jeg faktisk har hatt to treningsfrie dager allerede denne uka, og kanskje det blir en til i løpet av helgen, uten at jeg skal si det for sikkert. Må se an formen tenker jeg. Men det har gått greit begge de to treningsfrie dagene, sånn med tanke på å likevel ønske å trene. Da har jeg jo treningsdagene å se fram til.

Jeg har ikke orket å raske sammen så mange nøkkelord for søkemotor for denne uken, men her har dere hvertfall noen.

kloakk edderkopp – jeg for min del foretrekker at de holder seg der ja..

det har jeg aldri gjort før så det kan jeg helt sikkert – da burde det jo ikke være noe problem i det hele tatt.

«gikk med støvlene» – Ja, her om dagen så «gikk jeg med støvlene» , helt sykt.

i give up on you – det var jo hyggelig. Takk.

senil vitser – Hmm, husker ikke noen…

hvilken snus passer deg – Nick and Johnny, crushed Ice. Ingen over, ingen vedsiden av.  Et par menn etter min smak.

rumling i magen pga andre mennesker? – Ja det er ikke måte på hvor det tar av i tarmsekken når jeg er rundt folk jeg ikke tåler trynet på..ohoy.

bør man gi gave til behandleren min – mm..jeg har egentlig ingen planer om å gi gave til behandleren din hvertfall..hadde kanskje vært litt sært..?

ser man lik ut i virkeligheten som man ser seg i speilet? – Nei, når jeg ser meg i speilet så ser jeg plutselig en fremmed. Jeg dævver nesten av sjokk hver gang….

våge å gå med hatt – hatt liksom, er ikke det litt sånn..ut da? Jeg er inne jeg.

God fredag de til dere som har orket å lese gjennom dette trøtte innlegget uten å ha krepert rett i søvn og smashet trynet rett i tastaturet.

7 thoughts on “Praten rundt grøten.

  1. Digger digger digger DEG!! :))

    Og du.. det med å gå rundt grøten..
    Kanke sende inn mail, skrive noe uten å mene å tenke at det skal prates om.. men denne gangen kom du deg unna..

    Ikke sikekrt din nye behandler blir like lett å sno rundt sleiva ;))

    Jupp, ramla i samma fella med min nye behandler… ..så i’m a head of u der..
    Men, so far so good :))

    God påske vakre ❤

    • Jeg har sagt tenkt tanken på å sende en mail til behandleren jeg hadde på Modum, fordi denne personen har utdannelse og erfaring på området det er snakk om…men får se. Dessuten er det ingen som kan tvinge meg til å fortelle noe jeg IKKE vil snakke om..

      God påske til deg også ❤

  2. Gosj jeg sovna vist 🙂 Neida, syntes ikke du skriver noe man blir trøtt av! Det virker som det er bra å rive seg litt i håret hos en behandler, da tipper jeg dere trykker på riktige knapper. Men nå har jo jeg lite peiling altså 🙂

    Hatt over hatt er et gøy spill, men aldri om jeg hadde trykka en hatt på hue. Da måtte det vært for tull :p

  3. Huff, huff og huff….
    Jeg kjenner meg så utrolig igjen i det du sier om å snakke rundt grøten. Det er jo ikke den mest effektive måten å få «løst opp i saker» på, men av og til er det mye tryggere å snakke rundt selve temaet.
    Men jeg må si at jeg faktisk er imponert (!!!) over at du har fortalt han at det er noe som ligger i grunnen, men som du enda ikke er klar for å snakke om. Da er du i alle fall ærlig med han, og det er minst like viktig!
    Ta det i ditt eget tempo; en dag kanskje du klarer å snakke om dette enten til han eller til den andre personen du refererer til?! Håper i alle fall det 🙂

    Svar: Synd at du også føler så sterkt på dette Laila 😦

    Vi får ta oss selv i nakken etter påske og forsøke å snu skammen vår til noe positivt!

    Varme klemmer ♥

  4. Så bra at du turte å sende innlegget til han, det er jo knall tøft å gjøre når det koster litt å gjøre det.. tøffa ❤

    Ja nå er det helg for nå fikk jeg lest søkemotor ordene dine, alltid like artig 🙂

    *Mange klemmer* ❤

Legg igjen en kommentar

