Interessant lesing.

Da vekkerklokka ringt i morges, var jeg et øyeblikk veldig usikker på hvor jeg egentlig befant meg. Om jeg i det hele tatt var våken, eller drømte at jeg våknet. Jeg husker nesten ikke. Selv om øynene omtrentlig har rullet langt bak i hjernebarken på meg i dag, så har jeg faktisk klart å unngått «Face to table» situasjoner. Jeg har drukket mengder med kaffe, uten at det har hjulpet nevneverdig, øyelokkene truet like fullt med å klappe sammen any given moment. Så jeg måtte hele tiden prøve å være på vakt, sånn at jeg faktisk var våken da jeg var på jobb, og ikke fikk betalt for sovende vakt når vakten faktisk er i våken tilstand. Jeg hadde veldig gjerne lyst til å sove, ikke misforstå, men jeg tviler sterkt på at det hadde vært vill jubel angånede dette. DEt kan nevnes at det var fryktelig godt å få litt frisk luft i øyeballene ut på ettermiddagen, selv om det føltes som at jeg gikk i søvne på hjemveien også. Jeg kan dessverre ikke ta meg den friheten med å sove på ettermiddagen, for da vil den allerede forskrudde nattesøvnen gått i oppløsning. Jeg er ikke interessert i det. Jeg trenger faktisk litt søvn i natt også, fordi jeg trenger energi til å holde meg på vakt når jeg skal sitte i tannlegestolen igjen i morgen. Jeg trenger energi til å klype meg fast i stolen. Og til å orke å åpne kjeften, og holde den åpen i omtrent 1 times tid.

I går nevnte jeg at jeg tok kontakt med professor og spesialist innenfor spiseforstyrrelser, Finn Skårderud, angående det forskningsprosjektet noen psykologistudenter hadde i høst, hvor han var med å hjelpe dem. Jeg lurte på hvordan det var gått med dem, og om det var mulig å få en kopi av oppgaven. Og det fikk jeg. Alt i alt, med innholdsfortegnelse, kildehenvisninger, våre uttaleser og andre undersøkelser de tre studentene hadde gjort, havnet oppgaven på hele 124 sider. På engelsk. Så jeg brukte noen timer i går kveld, + litt over en times tid nå, til å lese gjennom alt. Pheeew. Kan bli svett av mindre. Ikke at jeg hadde problemer med å lese den på engelsk, men det var mye stoff å lese gjennom. Men nå er det gjort, og det var interessant å lese. Dette er altså en skoleoppgave, og det er ikke mitt verk, jeg var bare 1 av 9 intervjuobjekter, så jeg har ikke på noen måte anledning til å publisere den. Jeg kommer ikke til å angi noe av innholdet.

Samtidig som det var interessant å lese, så var det litt gøy også. De hadde brukt ulike svar fra alle 9 som ble intervjuet, som alle var blitt anonymisert, så jeg vet ikke helt hvem som har sagt hva. Jeg kjente igjen et par ting som jeg tror kan være jeg som har sagt, men siden vi snakker om spiseforstyrrelser her, så kan det egentlig også være noen av de andre, fordi mye er så likt. Enkelte ting kunne jeg utelukke fullt helt at ikke var meg, enkelte ting var såpass gjenkjentbart at jeg med nesten 100% sikkerhet kan si hvem som har svart, eller uttalt seg. På grunn av ting den personen tidligere har skrevet om i sin blogg, sine holdninger og meninger, og erfaringer. Vi er ikke gjennomgående like i alle svarene, selv om en god del er ganske like. På enkelte områder er det svar fra begge endene av skalaen. Som jeg også nevnte i går, så fikk de toppkarakter på prosjektet, noen som selvsagt gjør at det er litt ekstra stas å fått muligheten til å blitt med på å gjøre oppgavene deres mulig.

Nå vurderer jeg seriøst å gå meg en liten tur ut, før jeg kreperer i stolen her. Utrolig nok så regner det ikke i dag, selv om det var meldt regn hele fordømte uka. Plager meg ikke så mye at det er oppholds og at det går an å bevege seg utendørs uten å komme inn som en sylta katt. Om det skulle være av interesse for noen, så har jeg treningsfri dag i dag. Dere som forøvrig fant den opplysning særlig nyttig, kan ikke være riktig nagla.

9 thoughts on “Interessant lesing.

  1. Det er spennende å lese sånt 😀 Husker sommerfuglene i magen da jeg leste kasusoppgaven som Psykolog I skrev om meg. Det var snålt men bra 🙂

    *koseklem*

  2. Slike dager er sååå tunge, håper du får sove godt i natt… 🙂 Er så gøy at de fikk så god karakter på den oppgaven 🙂

    *klemmer* ❤

  3. Hva jobber du med egentlig? 🙂
    Håper du fåren godnatts søvn i natt, da!
    Jeg har laget ny blogg,velkommen innom om du føler for det 🙂
    KLem fra christinesverden som har byttet til tuttasverdn

Legg igjen en kommentar

