#Den følelsen

– Når du sitter på dass og oppdager til din store skrekk at det kun er 3 tørk igjen, og det selvsagt er søndag kveld, sånn at du må bruke ett tørk før du legger deg, ett på natten, og ett neste morgen. #Den følelsen.

– Når du er ferdig å støvsuge og satt den inn i skapet (eller boden) og så plutselig oppdager noen hybelkaniner som stakk av da de så støvsugeren komme fram. #Den følelsen.

-Når du oppdager at regntøyet såvisst ikke er vanntett, og du kommer klissvåt på jobb. Og paraplyen la du selvsagt hjemme, for det så ut til å bli en så flott og fin dag. Ikke har regnet gitt seg når du skal hjemme heller, men bare økt i dobbel styrke. # Den følelsen.

– Når du går i butikken fordi det er noe du absolutt trenger, og så kommer du hjem uten. #Den følelsen.

– Når du går i butikken, og de ikke har det du trenger. #Den følelsen.

– Når du går inn på kjøkkenet for å hente en flaske pepsi max i kjøleskapet, rasker med noe annet mens du er der, setter deg ned under pleddet, og oppdager at brusflasken ikke ble med. #Den følelsen.

– Når du er på trening og peiler deg inn på et apparat, og så kommer det noen rett foran snuten på deg og skal bruke det. #Den følelsen.

– Når du er så våt etter en tur ute i plaskregnet at det renner vann fra ræva og helt ned i skoene. #Den følelsen.

– Når du kun får 3-4 timers søvn før en arbeidsdag. #Den følelsen.

– Når noe du gleder til, og ser fram til, går i vasken. #Den følelsen.

– Når du har en dritgod mulighet i wordfeud, og så hadde pokker meg motstanderen samme plan. #Den følelsen.

– Når du skal på trening og oppdager at du har glemt å lade opp mp3’n. #Den følelsen.

– Når du er på facebook, og oppdager noen du kjenner, men ikke gidder å ha som venn der, så du dropper fint å legge han/hun til som venn, men så får du plutselig en venneforespørsel av den personen. #Den følelsen. (Jeg avviser)

– Når noen bare klager og klager og klager, og aldri har noe positivt å komme med. #Den følelsen.

– Når du endelig har sovnet (etter å ha kavet og makket i timevis), og klokka plutselig ringer. #Den følelsen.

– Når du er så sliten og lei etter en arbeidsdag, og gleder deg til å få litt fri, og så er det bare mandag. # Den følelsen.

– Når du tror det er tirsdag og må huske å se «Frustrerte fruer», og så er det onsdag. #Den følelsen.

– Når du har en treningsfri dag, og vet at kroppen trenger det, og likevel har lyst til å trene. #Den følelsen.

– Når du skal på trening og energien plutselig mangler. #Den følelsen.

-Når du kjøpte appelsiner fordi du hadde så sykt lyst på, men så blir de liggende en stund, og når du endelig har lyst på en, så er den muggen fra topp til tå. #Den følelsen.

-Når du for alt i verden ikke orker å se trynet på en person, og du måter nettopp den personen. #Den følelsen.

– Når du er sulten, går og handler, og faen ikke har lyst på noe som helst, fordi du er så sur. #Den følelsen.

 

I dag har jeg hatt noen av de følelsene. Sliten, lei, null energi, trente, klissvåt fra topp til tå, sulten. Jeg var så sur fra da jeg gikk fra jobb (det skjedde ikke noe som gjorde at jeg skulle bli sur, jeg var bare så hinsides sliten), til jeg kom hjem, til jeg dro på trening, mens jeg trente, da jeg gikk hjemover, innom butikken, og så endelig hjem.  Jeg var så sur, sliten og lei at jeg pokker ikke gadd følge tanke på å overspise og spy en gang. Så kom jeg på at det var en positiv ting, og så ble jeg sur for det også. Da jeg kom hjem og spiste noe enkelt, siden jeg skulle på trening, og jeg lå litt i underkant av hva jeg kanskje egentlig burde gjøre etter 3 måltid (vi snakker om noen få hundre kalorier, så ingen krise akkurat), følte jeg likevel at jeg hadde spist som en hest hele dagen, og følte meg som ei smellfeit flodhest.

Nå burde jeg vært i dusjen, men fant ut at jeg burde trykke enda litt mer mat i trynet, og jeg er egentlig bare potte sur. Irritert, og forbanna på gawd knows what. Jo, jeg vet egentlig det da, jeg fikk minimalt med søvn, lang dag på jobb, møkkavær, jeg var sulten, jeg har mensen, jeg er trøtt, og det er mandag.

Men jeg fikk mail fra Finn Skårderud, forskningsprosjektet jeg var med på i høst, om blogging/spiseforstyrrelser/terapi. Strax skal jeg i dusjen, så lese den. De fikk toppkarakter på den sånn by the way. Kanskje ikke så rart med så erfarne syke intervjuobjekter og en fantastisk veilleder (Skårderud him self, the one and only. Spesialist på spiseforstyrrelser) Nå har jeg vondt i ryggen også. #Den følelsen.

 

17 thoughts on “#Den følelsen

  1. #den dagen,altså. Håper du får sovet bedre i natt. og at morgendagen blir MYE bedre. (Skal kanskje ikke mye til.)
    Kjenner meg igjen i mye du ramser opp her. Det er sånn at man flire av det i etterkant,men absolutt ikke når det står på. Grubler på å skrive bok. Den skal hete «Ting som irriterer»,og er redd den kan bli lang. Jeg er dessverre altfor ofte sprekkeferdig av irritasjon. Gleder meg til den dagen jeg har fått bearbeidet ting og slipper være så mye redd og sint. Og sliten.
    Så spennende med den forskningsoppgaven du deltok i da! Du stiller virkelig opp for saken 😉 Blir det mulig å lese den noe sted,evt.en oppsummering?

    Sender over Ole Lukkøye til deg ❤

  2. uff slike dag er #den følelsen… Håper det blir en bedre dag i morgen.. men smilte litt også, for kunne sitte og kjenne igjen ..
    Gøy med så god karakter på den oppgaven 🙂

    *mange klemmer* ❤ ❤

  3. Det er så kjekt å se at du til tross for en litt drittdag fortsatt har humoren din!!
    Om oppgaven blir publisert, så er det fint om du tipser meg!
    Svar:Haha, du er så god!

    Ja, jeg kommer til å legge det ut. Blir nok om en liten uke 🙂

    Ja, selv om jeg føler med ensom til tider, er det viktig å huske at jeg faktisk har flere som «heier» og støtter meg videre nå!

    Sov godt ♥

  4. hehe, måtte flire:D men huff! kjenner eg blir irritert sjøl bare du nevner den følelsen!!! krysser fingrene for en bedre natt og dag i mårra:)

  5. Har jeg lov å si at jeg hater setninga #den følelsen :p
    Men ja, ser virkelig at du ikke har hatt det lett i dag. Hurra for at ikke alle dager er like, så satser på morradagen blir hakket bedre. Den følelsen er bra å kjenne på..
    Men regn? Du bor på feil plass, vi har sol og deilig temperatur. Sånn ca rundt 24 grader i skyggen, og ca 15 grader om kvelden 🙂
    klem

    • Glemte å få med følgende på lista: når du er drittlei alle # den følelsen oppdateringene på Twitter. # den følelsen.
      Jeg vet, det er pokker meg verre enn Bergen her. # den følelsen.

  6. Noen dager er bare dritt.. Håper i morgen blir bedre!
    (Men hva er greia med at alle skriver «# den følelsen» for tiden? Hva har den der # der å gjøre?? Er det noe jeg ikke har fått med meg?)

  7. Jeg hater slike dager, hater den noe helt intens.. må også si meg enig med toppenavheia som skrev over hvor lei hun var #den følelsen# setninger.. den er altså virkelig oppbrukt nå.. hehe.. med er HELT med hva du mener! Håper virkelig dagen idag (og de neste) blir bedre ❤

Legg igjen en kommentar

