If you fall seven times, stand up eight.

19. januar nådde jeg 100 dager oppkastfri , virkelig en stor seier, mange vanskelige steg var blitt tatt fra 5. oktober. Jeg gikk på trynet først etter 84 dager. 100 dager føltes veldig veldig bra. Da hadde jeg kun vært hjemme i en ukes tid, jeg var fortsatt i det gode sporet fra oppholdet på Modum. Ting var greit, til tross for at det var litt vanskelig å komme hjem. Vanene satt ganske bra, det gikk bra. Snøballen rullet videre, men etter en stund begynte det å klabbe på seg store ujevne klumper, som laget snøballen mindre fin. Den trengte i utgangspunktet ikke være perfekt, jeg liker at det er litt humber og bumper på snøballen, så lenge den fortsatt kan rulle videre. Problemet begynte da ballen plutselig begynte å rulle i nedoverbakken, og rasket med seg nye ulumskheter i den store farten på vei ned.

Et stykke ned i bakken begynte det å bli vanskelig for ballen å rulle skikkelig, fordi den var blitt så forferdelig ujevn, det var blitt så altfor mye ulumskheter på den. Ballen har ganske lenge rullet nedover, uten å lande trygt nederst i bakken, sånn at jeg kan plukke vekk alle ulumskhetene, og kan finjustere den igjen, før jeg kan trille den ren og fin igjen. At det skulle være så vanskelig å rulle snøballen fin…, ujevn kan den være, ja, men jeg liker ikke at den er skitten og full av dritt. Nå nærmer våren seg, og kanskje vil sola smelte vekk hele snøballen, så kan jeg kaste vekk dritten. Da kan jeg ikke fortsette å rulle på noen snøball, men da kan jeg kanskje få fylt inn en del solstråler istedenfor. Nok metafor, poenget er at jeg etter å ha kommet meg velberget gjennom dagen i går, så har jeg nå klart å hatt 136 oppkastfrie dager totalt, siden 5. oktober. Det er vel og bra det sikkert, men det betyr også mye knall og fall siden 19. januar. Mye mer enn jeg skulle ønske det var. Det er sånn ståa har vært, jeg kan ikke gjøre noe med det nå, så jeg fortsetter å prøve meg fram, sakte men sikkert. Jeg er i en ganske dårlig periode som dere skjønner, men det betyr ikke at alle dager er like vanskelige og tunge. Så jeg er glad for alle dagene jeg får til. Small steps.

Det har vært full rulle nesten hele uken, og neste uke er det også fullt program, så jeg får bare holde fast, og holde ut så godt jeg kan. Selv om jeg har ramlet litt nedover i spiralen, så er jeg langt ifra der jeg var, langt i fra bunnen. Jeg håper jeg ikke ramler helt ned dit igjen, men det skal jo noe til, for jeg har tross alt en del verktøy med i sekken nå. 1 måned igjen til ettervern på Modum, blir veldig bra å få etterfyll, få repetert de kloke ordene av de gode menneskene der. Måneden fram til da får jeg bare prøve å holde meg på beina.

Nå er det helg igjen, og det står i grunnen ikke noe på programmet. En treningsøkt blir det selvsagt. Vurderer å ta en helgeopprydding her i heimen, den tar seg ikke selv har jeg oppdaget. Jaujau, fredag hvertfall, og det er vel de pokkers nøkkelordene for søkemotor da…så da har jeg rasket sammen noen av siste ukes søk da..

bokstaver og ord – Det er noe jeg svært sjeldent bruker må jeg ærlig innrømme. Det er i grunnen ganske gresk for meg..

drømme at man blir skutt – Det har jeg drømt tre ganger. Første gang var det faktisk en politimann som skøyt meg, midt i planeten. Men døde jeg? Neida…det ble bare svart gitt..

kvalm spy pÅ noen – Kan ikke huske at jeg noen gang har spydd på noen. Jeg hadde kanskje fått rundjuling da? Men da hadde jeg kanskje spydd på h*n enda en gang, som hevn liksom.

kuollut bulimikko – bulimi kokko hvaforno?

kloak skive – det tolker jeg som en skive med leverpostein..urk.

kvikksølv neimat – det er hvertfall ikke ja-mat for min del..

«bipolar type ii» veldig god – aldri smakt.

hva skal jeg ha på meg ikveld – er du en mann, så trenger du ikke ta på noe som helst.. 😉

er det skadelig å røyke – Nei er du gærn! Det er så sunt så, lungene er spesielt glad i røyk.

laipai forum – vel, en blogg er vel ikke akkurat et forum, om man skal være helt korrekt..

man som sitter i sofaen med jernkontrollen i handa – skrujernet da eller? Eller han gJernen, og plukket den opp igjen?

hentemelding men ingen pakke på[ posten – vel, da kommer den sikkert, min kom ikke i det hele tatt, den ble sendt til Ona…

vil ikke miste deg men jeg må nesten – men du kan jo finne meg igjen?

jeg har kommet meg, er på – pass på så du ikke ramler av igjen da.

«tannpine» i lårmusklene – jeg har riktignok hatt ille tannpine, men den har aldri satt i andre steder på kroppen…

noe rart – Ja det var ganske rart synes jeg også…

det tar 1 sekund å se deg, 1 minutt å like deg, 1 dag å bli forelska i deg, 1 måned å lære elske deg, og en evighet å glemme deg..♥ ♥ ♥ – You got that right!

har møtt veggen – Var’n hyggelig?

jeg knuste glass i drømmen – Det må være den verste drømmen jeg noen gang har hørt om! Holy crap, what a nightmare!

alt hadde vært enklere om du hadde sagt fra – er vi uvenner nå da?

strangelai forum – dette er fortsatt ikke noe forum..og her er jeg laipai..strangelai er derimot mitt nick på twitter…

altinn en haha – hvis du har fått baksmellsynes sikker altinn at det er haha ja..frekt.

krølltang best i test – Jepps, jeg bruker krølltang rett som det er..

hvor mange tenner bør man ha – Helst litt flere enn det jeg er i besittelse av akkurat nå..

jeg har mistet hode – så hodeløst av deg..

if every thing is ok it is ok – ok.

hvor bor anna fiske – Ser jeg ut som gule sider?

ting går veldig seint oppi topplokket på enkelte menneske – Hæ? Hva mener du?

det er ikke dumt – Det er det sikkert ikke, skjønte ikke’no jeg.

glatt regnbukse – min er ikke så veldig glatt, men den er ikke vanntett. Jeg var klissvåt i ræva da jeg kom på jobb her om dagen, og jeg hadde ikke pissa på meg.

26 thoughts on “If you fall seven times, stand up eight.

  1. Tenk på seirene du har hatt og mindre på fallene. Det er litt rart hvis man ikke skulle ha falt noen ganger, men du faller kanskje ikke like langt ned hver gang! Du seirer ❤

  2. Jeg forstår ikke helt, du skriver 136 oppkastfrie dager, men samtidig noen andre dager og tall og datoer. 19.Januar, var det da du ble utskrevet?
    Forstår at dårlig periode ikke har noen sammenheng med å være oppkastfri, for det har jo med de indre tankene og følelsene, vanskelige matsituasjoner, treningsregimet (f.eks)/annen renselse, kroppstanker og litt av hvert å gjøre. Men jeg misforstår ikke hvis jeg leser at du holder deg oppe vel?
    Stor klem og God Helg!!

    • Jeg ble lagt inn 5. oktober, og larte da å være oppkastfri i 84 dager før jeg fikk en sprekk. Så gikk det bra noen dager, så kom det noen dager med oppkast, så noen oppkastfrie, så noen med oppkast osv. TOTALT sett, siden 5. oktober, så har jeg hatt 136 oppkastfrie dager 🙂 Men joda, holder meg opp 🙂

  3. Litt knall og fall må man nesten regne med når man skal komme ut av et destruktivt spor som har vært der i åresvis. Jeg synes uansett at du jobber hardt og det skal du ha kreds for.
    Styrke klem ❤

  4. Det er det jeg liker så godt med deg- du gir IKKE opp. Det er en beundringsverdig ting å ikke gi opp når man føler seg fullstendig i grus. I allefall for meg der det hvite flagget er selve gjennomgangstemaet i livet mitt. Noe som gjør at jeg har en ordløs beundring for folk som har evnen til å stå i ting. The curse of a coward… :p
    Stå på, du er god ❤

    • Tro meg, tanken på å bare gi opp har vært der mange ganger, gaaaawd så håpløst det virker av og til assa…men, da kommer jeg jo ingen vei. You can do this too you know ❤

  5. Jeg vet du kommer til å klare deg til slutt! 😀 Du er sterk, jeg har lest bloggen din leeenge, men kommenterer ikke så ofte.. Vet ikke hvorfor, hehe.. Uansett hvordan det går heier jeg på deg! 😀

  6. YOU GO GIRL!!!
    Du er en inspirasjon ikke bare for meg, men garantert for mange, mange andre også!!
    Svar: Flott at du deler din erfaring så direkte med meg Laila, setter stor pris på det. Og jeg skal forsøke å gjøre det samme; kanskje det også kan være noe for meg?!!

    Varme klemmer ♥

  7. 136 Seirer! Det er mange triumpher det! Mange flere enn nederlag. Sammenlagt er du en storvinner, på vei til å bli en enda større vinner. Jeg beundrer deg for ståpåviljen, og ønsker av hele mitt hjerte at du går inn i en god periode med deg selv snart. Du fortjener det! Har lest meg igjennom bloggen din siden sist, og synes du skal innvilge deg noen gode dager hvor du kan være fornøyd med deg selv nå, det fortjener du som sagt.
    Håper du får en knall Lørdagskveld 😉

  8. Synes du er tøff! Og det synes jeg du har vært hele veien. Du gir deg ikke, og kjemper videre.
    Tror det skal bli godt for deg med ett lite opphold på Modum igjen, som litt dra hjelp og kanskje litt flere verktøy;)
    Heier på deg fortsatt!!! ❤

  9. Hurra for 136 dager, det er faktisk noe å være stolt over! Godt snøen smelter nå, for jeg sleit med denne metaforen din hehe 🙂
    Ligger litt etter i bloggen din, men nå skal jeg ta de for meg, så spammer i vei nå 😀
    klem

    • Takk takk 🙂 Metaforer trengs innimellom, og selv om de er innviklede, så forteller det jo bare hvor innviklet situasjonen min er, haha.

Legg igjen en kommentar

