P3 dokumentaren, les og hør med respekt.

Jeg sitter sånn halvveis med hjertet i halsen for å legge ut dette her. Jeg har ikke problemer med å skrive om min spiseforstyrrelse her i bloggen, og jeg har heller ikke problemer med å snakke åpent om den med folk. Det som er skrevet i artikkelen er på en måte greit å lese, men nå er det også lagt med noen få lydklipp, og jeg døde nesten inni meg når jeg hørte på dem. Å høre meg selv på den måten føles veldig…rart. Så nå har jeg brukt noen timer, fram og tilbake, på å vurdere om jeg i det hele tatt skulle legge det ut…men jeg fortalte jo om intervjuet i går, så da hadde det kanskje vært dårlig gjort å ikke lagt det ut her, haha.

Dokumentaren i seg selv handler om Ingeborg (surfer), som forteller om det å være pasient med tvangslidelser og spiseforstyrrelser på en psykiatrisk avdeling. Hun forteller en sterk historie. Hun blogger ikke noe særlig lengre, men det kommer noen innlegg i ny og ne, og bloggen ligger der tilgjengelig, så jeg vil anbefale dere å ta turen innom. Mitt bidrag er et lite «vedheng» til selv dokumentaren kan man si, og den finner du helt nederst på siden på «Radiodokumentaren» Artikkelen baserer seg på et innlegg jeg skrev i påska i fjor, om det å ha matorgie. Jeg fikk spørsmål av Ingeborg den gangen,om jeg kunne skrive litt om akkurat hvordan dette foregår. Det ble det selvsagt et helt innlegg om, og det fikk litt oppmerksomhet. Innlegget kan leses på «Matorgie»

Ok, da gjelder det for meg å trykke på publiser her, og få det gjort. Så, les med respekt, og du, be gentle. Dette er noe ubehagelig å publisere…at det ligger ved lydklipp mener jeg..

22 thoughts on “P3 dokumentaren, les og hør med respekt.

  1. Jeg hørte på lydklippene og det var kjempe flotte lydklipp du snakket veldig åpent og rolig, og veldig forståelsesfullt. Fikk et meget godt inntrykk av deg! (selv om jeg såklart har godt inntrykk fra før av også!) 🙂

  2. Dette synes jeg du klarte kjempe bra, rolig, godt forklarende, utrolig bra 🙂 Utrolig tøff du er og takk for du er så tøff for det er med å hjelper mange inklusiv meg ❤ ❤
    Vær stolt av det du gjorde for det kan du være med god grunn 🙂

  3. Fin artikkel du har bidratt med Laila!! Jeg syns du er utrolig tøff som tørr å dele dine tanker i media. Interessant å lese og høre.
    Det var ålreit å høre stemmen din, du høres rolig og selvsikker ut. Altså, kunne ikke høre at du var nervøs.

    Så har du fin dialekt 🙂

  4. Du er tøff! Synes hele dokumentaren var veldig bra, både den delen med Ingeborg og din del. Synes det kom frem mye fornuftig. Morsomt å høre stemmen din, forresten!

  5. øøøyy, slik du høres ut ja!! flott stemme! Mye penere enn min 😉
    Du og Ingeborg er knalltøffe. All ros og ære til dere!!! 🙂

  6. Du, jeg eier nesten ikke ord nå…
    Det er et så vanvittig sterkt inntrykk jeg sitter igjen med, fordi historien din er så åpen, ærlig og direkte. Samt så er den gjenkjennbar..
    Du er så ufattelig sterk!! Du ER en vinner!!

    Svar: Haha, da fikk du sikkert samme opplevelsen som jeg fikk på min første gang. Det er jo mange «rare» øvelser som var veldig forvirrende den første gangen. Men det er jo som du også sier at det kreves flere ganger før man kommer inn i det.

    Ja, skal søke litt mer før jeg finner ut av dette. Takk for søketipset!

    Klem til deg ♥

  7. oooooooooo:D d va godt å høre stemma di igjen, men rart!!! 🙂 du hørtes så annerledes ut på en måte….langt borte liksom..:)))
    stolt av deg! ❤

  8. Det var fint å høre stemmen din… 🙂 – Etter å ha lest ordene dine i godt over ett år, var det hyggelig å få «en lyd» til de 🙂
    Takk for at du delte, Laila – enda så ekkelt du synes det var…
    All ære og beundring til både deg og Ingeborg ❤

Legg igjen en kommentar

