Intervju, done and done.

Når man blogger åpent, sånn at alle og enhver kan finne bloggen, så kan det fort by på muligheter. Her i høst fikk jeg jo en mail fra sjefspsykiater Finn Skårderud himself. Spesialist innenfor spiseforstyrrelser, og ellers en mediakjent psykiater. Da fikk jeg spørsmål om jeg ønsket å bli med i et forskningsprosjekt om blogging/spiseforstyrrelser/terapi, som noen psykologistudenter skulle ha. Selvsagt ville jeg det. Det er tross alt ikke hverdagskost å få en mail fra Finn Skårderud. I helgen som var stilte jeg opp som «bok» i temaet «menneskebiblioteket» hvor jeg brukte mange timer av lørdagen på å svare på spørsmål om spiseforstyrrelser, om min historie. Jeg pratet med en person i dag som jobber i idrettsfrobundet her i byen, hun skulle egentlig ha vært med på det kurset de holdt i helgen, men det ble ikke noe av for hennes del. Hun visste heller ikke at det var jeg som skulle være med på lørdagen, men jeg fortalte det til henne i dag. Hun syntes da selvsagt at det var veldig dumt at hun ikke fikk det med seg. Hun fortalte meg at det var flere på jobben hennes som hadde fått sterke inntrykk av å høre på meg, noe som varmet hjertet mitt å høre så klart. At det jeg fortalte faktisk var til hjelp, til å gi mer innsikt i sykdommen. Hun spurte om jeg hadde mulighet til å stille opp og ha foredrag om de finner ut at de igjen skal sette fokus på spiseforstyrrelser i idretten her. Det kan jeg gjøre sa jeg, om det er med til å forebygge at andre kan utvikle en spiseforstyrrelse, så stiller jeg mer enn gjerne opp. Hun skulle viderebringe dette her til de andre på jobben sin.

I dag fikk jeg både mail og melding fra ei i P3. De holder på å lage en radiodokumenter om tvangslidelser og spiseforstyrrelser, og hun lurte på om jeg hadde mulighet til å stille opp på en telefonintervju etter jobb i dag. Jeg stiller opp. Som sagt, så gjort. Rett hjem fra jobb, skifte og gjøre meg klar for en treningsøkt etterhvert, så var det å vente på telefon. Det ble gjort lydopptak mens intervjuet ble gjort, så det spørs da om ikke det blir lagt ut en lydfil etterhvert. Hun skulle klippe og lime litt, så skulle jeg få et utkast i morgen. Så jadda, her klabber det på seg med muligheter kan man si…Men så lenge jeg kan være med på å spre litt informasjon, så er det veldig flott. Kan det hjelpe andre fra å ramle i fella for en spiseforstyrrelse, så føler jeg hvertfall at historien min kan ha en betydning. Tross alt.

19 thoughts on “Intervju, done and done.

  1. Så spennende. Kjekt at du kan bidra og informere videre. Er mange som kan trenge litt mer informasjon. ❤ ❤

  2. Kjempeflott, Laila!! Du er modig og gjør en viktig jobb med å spre informasjon om sf og hva det kan føre til over tid. Og bra at du skaffer deg et nettverk som kanskje kan føre til nye tilbud ang foredrag og kanskje enda mer etterhvert. Jeg krysser fingrene for deg:-)

  3. Skal si, snart blir du vel intervjua på tv2 eller nrk 🙂 Knall bra at du står på, utrolig viktig nettopp det du gjør, gleder meg til fortsettelsen 😀
    klem

  4. Så bra!! Trenger att informasjonen sirkulerer! Er så gla for att det finnes mennesker som ikke er redd for å skrive eller stå frem med psykiske lidelser! har reddet meg en god del ganger å lese att jeg ikke er alene!

  5. Tusen takk alle sammen, jeg kommer nok mer tilbake til dette etterhvert…må bare få lese og høre det selv først. For å se om det er noe jeg egentlig kan ta med i bloggen her, høhø.

  6. Det er herlig! Det er så fint å blogge åpent synes jeg! Man når ut til så mange fler når man blir kontaktet i tillegg! Jeg sendte forresten mail til Finn, og har fått oppgaven som ble til etter forskningsprosjektet, skal jeg sende det til deg? 🙂

Legg igjen en kommentar

