Jeg har sagt ja til å være en «bok»

For 2 år siden, så hadde jeg en time med behandleren min hvor han sammenlignet meg med en bokhylle. Han er veldig glad i å bruke metaforer, så selv om jeg satt der og bare tenkte «Jaha..en bokhylle faktisk..», så var jo metaforen veldig god. Nå hadde det seg sånn at bokhyllen hans var full av bøker, permer, hefter og skrivebøker. Noen stod, noen lå. Litt kaotisk i grunnen. Akkurat som oppi hodet mitt, med alle tankene som lå (og fortsatt ligger) hulter til bulter. Han snakket om at det trengs en opprydding, sortering av hva som er hva. Jeg skjønte tegninga. Innlegget kan leses på «Jeg er en bokhylle»

For 2 dager siden fikk jeg altså en mail fra IKS, som igjen hadde fått mail fra Norsk folkehjelp. » Norsk folkehjel skal arrangere et menneskebibliotek i Molde 10.mars, og jeg lurer i den anledning på om du kan sette meg i kontakt med noen du tror kan være interessert i å bidra ved å stille opp som bok.» Ergo var jeg en av de som ble forespurt. Jeg leste om konseptet på nett, mailet tilbake til damen i IKS. Hun hadde kontaktet mannen som hadde sendt mailen, og fikk litt mer info som hun videresendte til meg. Dette er et arrangement som er fra i dag til søndag, og det holdes for Røde kors, idrettsforbundet og voksenopplæringsforbundet. De som skal være «bøker» skal i ilden i morgen.

Jeg trengte enda litt mer informasjon før jeg ville gi noe endelig svar, så jeg tok kontakt med mannen via mail selv. Jeg lurte på om det f.eks var mulighet for behandleren min å komme, om han ønsket det. Jeg traff jo på behandleren min på treningssenteret samme dag som jeg fikk mailen, så jeg fortalte det jo til han. Han sa at jeg måtte sende mail til han om det ble noe av, sånn at han kunne komme for å høre om det jeg fortalte stemte med det jeg hadde fortalt til han, haha. Så joda, det er mulighet for at han kan komme, så jeg har sendt mail til han. Ikke hørt noe fra han, men regner med at jeg treffer på han på trening i kveld, så får eventuelt prate litt der. Han mannen fra norsk folkehjelp ringte meg hvertfall, og vi pratet noen ord, så nå blir det til at jeg stiller opp i morgen…..Arrangementet starter kl. 09.30, og er ferdig kl.16. Deltakerne skal visst deles inn i 2 grupper, så da blir det sikkert 2 økter vil jeg tro. Håper hvertfall det blir litt pauser innimellom, ellers kommer jeg til å prate meg helt tørr i kjeften. Jeg skal treffe han mannen i resepsjonen på hotellet hvor det skal være, kl. 08.30 i morgen tidlig. Det er litt vel støgg tidlig for meg å stå opp en lørdag, men det får gå for denne gang.

Jeg trenger vel ikke nevne at nervene nå står i høyspenn? Hva pokker har jeg begutt meg ut på nå? Jeg er ikke videre glad i å prate foran store mengder folk…men det blir helt sikkert bra når jeg først er i gang. Jeg blir jo heller ikke den eneste «boken» Aner ikke hvor mange andre som skal være med, eller hva de skal representere. Så det er skummelt og spennende. Får roe nervene med en hard styrkeøkt på trening i kveld, og så satser jeg på søvn i natt, sånn at jeg er opplagt til morgen dagen…

Da er det altså fredag igjen, så da må jeg jo raske sammen noen nøkkelord for søkemotor i dag også. Her har jeg altså tatt med noen av siste ukes søk folk har gjort, som har ført dem inn på min blogg, uten at jeg helt ser sammenhengen i mange av søkene…

Bulimi tenner laipai – jeg har både tenner og bulimi ja. Det ser ut som et takras i kjeften, eller, det gjorde, nå er vi på god vei i restaureringen. På torsdag skal jeg fikse alle 4 fortennene oppe, åååh som jeg gleder meg, kan nesten ikke vente. Porselen, porselen, porselen…

Radio Modum – Jada, de har radio der.

Tykk trener – min trener er langt ifra tykk kan du si, men psyco godt trent. Looking good.

Sterk som faen i helvete – Det er godt mulig at han er sterk ja. Vet han er sterk, men vet egentlig hvor sterk. Litt sterkere enn meg hvertfall.

Aldri se noen i øynene når du spiser banan – ohoow…crap. Hva skjer med meg nå da? Venter det en sterk straff i helvete? Tror kanskje jeg kan like det når jeg tenker meg om..

Gratulerer med dagen logo – sist jeg sjekka, så het jeg ikke logo. Men om du vil bruke det som kjælenavn på meg, så go ahead, be my guest liksom.

Se meg naken (jente) – Det går helt fint, føler egentlig ikke behovet akkurat nå.

Vær så snill be for meg jeg skal reise i – er det så ille at du ikke klarer fullføre setningen? Nå har jeg ikke for uvane å be, men may the force be with you kiddo.

Feite får ikke jobb – nei, det sier seg selv, bare beinrangel som jobber.

Tannverk uten årsak – believe me, det har alltid en årsak. Med mindre ei tann bestemmer seg for å skulke en dag, og laaaate som den er sjuk.

En fyr kjeder seg – hender at jeg kjeder meg og.

Amputering av langfingeren – kan ikke stemme, for jeg ser at jeg har begge mine på plass. Men som nevnt før, så holdet jeg jo på å kappe av en del av lillefingeren for noen år siden. Ta aldri, jeg understreker, aldri, hånda oppi en påleggsmaskin mens den durer og går, knivplaten er…ja, veldig skarp kan du si.

Jeg var redd jeg skulle bli fristet til å spise den samme maten som barna – Oh my gadd, du må aldri finne på å gjøre det!

Utslitt, tørr i munn, skjelver i armer og ben – Jaha, høres ut som du har hatt en orgasme..

brygga holding fredrikstad as brygga holding fredrikstad as brygga holding fredrikstad as – Jeg var i Fredrikstad for 2 år siden.

rense ører svimmehet – du renska kanskje bort noe viktig inni der da…balansenerven kanskje..

orker ikke være på facebook – skjønner godt du heller vil være her på bloggen ja.

tenk da! – Gjør faen ikke annet. Aldri fred å få, kanskje jeg rense ørene, i håp om å pirke ut noe..

hvis en hane legger et egg på grensen mellom norge og sverige, i hvilket land havner egget da? – Aldri hørt om en hane som legger egg..

mobbing, kilt under føttene – Ja, det er mobbing på høyt nivå synes jeg! Jeg hater det, får helt noia!

e du dom eller tegning– En strektegning.

b12 mangel tabletter vs sprøyte – da jeg hadde lave verdier på B12, så ville legen ha meg til enten å knaske piller, eller sette en hestesprøyte. Jeg skrek «NEI», til sprøyte, for å si det sånn..

usunt å trene – Ja, man kan jo komme i skade for å bli sprek. Fysjameg.

Jeg tar likevel sjansen på å trene, men først skal jeg stappe innpå litt mat, sånn at jeg holder ut dagens økt. Jeg må tappe meg for krefter og nerver. Jeg har en mestringsoppgave foran meg i morgen….

16 thoughts on “Jeg har sagt ja til å være en «bok»

  1. Så tøff du er, dette tror jeg kommer til å gå kjempe bra 🙂 haha lo av den hane som legger egg, dette er fast fredagsunderholdning for meg hehe 🙂

    *Lykke til klem fra meg* ❤

  2. Masse lykke til imorgen! Jeg er sikker på det kommer til å gå kjempebra, og det blir spennende å høre referatet fra dagen. Hurra for utfordringer som tas på, nesten, strak arm 🙂

  3. Åh, dette høres jo spennende ut da! I tillegg får du en ander ledes utfordring.
    …og du; du har å komme med referat i morgen (men det vet jeg jo at du vil gjøre)!!
    *Break a leg*

    Svar: Thank you!!
    Klemmer og riktig god helg til deg Laila ♥

  4. Synd jeg ikke bor i Molde nå da, hørtes utrolig bra ut 🙂 Dette klarer jo selvsagt du uten problemer, heier på deg!! Du vil nok inspirere mange som levende bok! Masse lykke til, håper du får litt søvn 🙂
    klem

  5. Så flott! Imponert over at du tek den utfordringa, veldig viktig at nokon torer by på seg sjølv og eige levd liv – slik du og gjer i bloggen her. Lukke til, skal kryssa fingrar i morgon!

  6. Du er knalltøff ass!!!! Du kommer sikkert til å snuble, stamme og rødme…Stakkars! Neeeida, det går så bra! Stå på!!! Lykke til 🙂

Legg igjen en kommentar

