Hva pokker skjedde?

Jeg var helt herpa i går kveld.Følte meg som en dvask sokk. Vekkerklokka skulle ringe 07.10, jobb kl.08.20. Men hvem våkner kl. 06? Og ikke får sove igjen? Tror den indre vekkerklokka er lost, litt sliten kanskje. Må vel bytte batterier. Litt irriterende, for 07 er meer enn tidlig nok for min del, så da er det veldig drøyt at jeg skal våkne kl.06. Midt på natta liksom. Men jeg kan ikke akkurat tvinge meg selv til å sove. Hadde det vært så enkelt. Så da var det bare å pelle seg opp, få seg i klærne, spise litt og komme seg avgårde. Våkna litt til når jeg først kom meg ut i frisk luft. Fint vær var det hele dagen også, og det er på høy tid med litt vårstemning her. Det snør og regne omhverandre. Så det er digg når det kommer dager med sol, hvor snøen er regnet bort, og det har tørka opp igjen. Utenfor blomstrer snøklokkene, og krokusene er på vei. Da er det vår.

Arbeidsdagen gikk greit, tiden gikk ganske fort, og det er jo ekstra godt på en fredag. Etter jobb var det å beina hjemover, trykke i trynet noe enkelt og greit, og så traske ned på trening. Det stenger tidligere på fredagene, så om jeg skulle få meg et par timer, så måtte jeg bare komme meg avgårde. Styrketrening på rygg og skuldre og mage. Ble stående side om side (omtrent, vi stod egentlig face to face da) med behandleren min, skjønt det ble vel egentlig ikke noen konkurranse. Jeg er helt klart sterkere enn han. 30 kg i minus. Bare vent, jeg kommer krypende etter. Jeg fikk hvertfall en skikkelig økt. Løftet ikke maks i alle øvelser i går, men det ble litt mengdetrening. Flere repetisjoner, økt siden sist. Så når treningsøkten var over, og jeg kom meg hjem, så var jeg helt skutt. Jeg følte meg litt som et slakt. Siden det var helg, så tenkte jeg at jeg skulle drite i å ta noe å sove på, for jeg følte meg så sykt sliten. (også mentalt) Skulle ikke søvnen komme, så har jeg jo innsovningstabletter liggende. Jeg spilte litt på tlf etter at jeg la meg, men måtte bare slå av etter en stund, for jeg trodde seriøst jeg skulle svime av. Og så..? Jo, jeg våkner av at jeg måtte tømme blæra, sånn ca 2-3 timer senere. Og jeg bare…? Wtf? Hva skjedde? Sovna jeg? Uten å ta noe for å sove? Seriøst? Nå får jeg vel ikke sove igjen nå da, etter å ha vært på dass. Men hva skjer? Jo, jeg sovner. Igjen. Men jeg våkner igjen etter 1-2 timer, ny tur på dass. Sovner, våkner og må på dass. Stod opp i 11-tida, da fikk jeg ikke sove lengre.

Det var nesten så jeg var sjokkskada da jeg våkna sånn på ordentlig i dag. Tenk, jeg som sliter så sykt med å sove, sovna uten å ta en dritt i går. Da er jeg sliten assa. Det er jo godt å slippe å ta noe hver natt. Eller, la meg omformulere det, det er godt å ha en sånn natt, en gang i jubelåret. Jeg var bare rett og slett for sliten i går, det var helt tomt oppi hodet også. Tunge tanker, likegyldighet. Så det kortslutta vel bare. Men så lenge det betyr noen timer søvn, uten kjemikalier, så skal jeg ikke klage. Dagen i dag orker jeg ikke skrive om.

4 thoughts on “Hva pokker skjedde?

  1. Av og til kan det skje ja,at man rett og slett kortslutter. Jeg har fått det med å gjøre det ganske ofte. Mange år med dårlig søvn gjør vel sitt. Må ofte kjempe for å klare holde meg våken. Til og med på trening kan jeg få akutt behov for å sove. Kanskje et snev av narkolepsi. Lurer nå og litt på hva alle årene med antidepressiva har gjort med hjernen min. Vil egentlig slutte. Tror jeg vil prøve det. Igjen.

    Er det lenge siden du begynte å jobbe? Og er det fulltid? Håper du finner en god balanse ❤

    • Jeg hadde soveproblemer lenge før jeg begynte på medisiner også jeg da…hatt i mange år…*sukk* Nja, begynte å jobbe litt igjen nylig, ikke fulltid nei. Tar det sakte men sikkert nå i begynnelsen, nettopp for å balansere 🙂 ❤

Legg igjen en kommentar

