Nytt treningstøy har ENDELIG ankommet!

Den ene pakken med treningstøy har jeg som nevnt ventet på i en ren evighet. 1 måned for å være helt eksakt. Fra Askim til Molde. Frst sendt til Ona av alle ting. Så tilbake til Askim, så til Molde, nesten på vei til Ona igjen, før jeg fikk avverget det, så tilbake til Askim, og så endelig til Molde i går. Samtidig fikk jeg en pakke med treningsklær jeg hadde bestilt fra en annen leverandør. Kom de til postkontoret som en nærmest meg, altså til butikken rett ned i veien her? Nåneidu, så enkelt skulle det ikke være. Den ble levert på en butikk som ikke er i nærheten engang. Men jeg trasket hvertfall bort dit for å hente dem, nå ville jeg bare ha dem hjem, der de hører til. Nå har jeg hvertfall nok treningsklær å velge i. Jeg trener 5 ganger i uken, så det går jo med litt klær, og da er det jo greit å ha noe tilgjengelig til enhver tid. Jeg har virkelig lagt min elsk på løpetightser, det er det absolutt beste å trene i, til tross for at det tydelig får fram kroppsfasongen min. Men for meg er det samtidig en eksponering å trene i, prøve å venne meg til at det faktisk er sånn kroppen min er nå. Før har jeg foretrukket å trene i joggebukser og store t-skjorter, skjule kroppen. Jeg liker helst å bruke noe som ikke er så tettsittende på overkroppen, men har også kjøpt meg noen nye treningstopper i det siste, typ singleter, i godt stoff, og det føles behagelig det også.

Når jeg er hjemme går jeg helst i litt store klær, her skal jeg føle meg ok, for fokuset på kroppen når jeg sitter sammenkrøpet oppi stolen blir veldig merkbart om jeg har trange klær på meg. Treningssenter og hjemme er to forskjellige ting, til tross for at en skulle tro at det å være på treningssenteret, med masse andre mennesker rundt, skulle gjøre det vanskeligere å gå med tettsittende klær. Men det føles faktisk helt greit på den måten. Jeg tåler å gå sånn kledd der. Der er jeg heller ikke alene om å gå kledd sånn, så jeg tror nok ikke jeg blir lagt merke til mer enn andre der. Og de som vil glo, får bare glo. De ser nok på kroppen min på en helt annen måte enn jeg selv gjør likevel, og de får bare synes og mene det de vil. Jeg er ikke der for å vise meg fram, men for å trene. Og som sagt, samtidig er det eksponeringstrening for meg å gå kledd sånn. Det er kropper der som er både større og mindre enn min, så sånn sett skiller jeg meg ikke ut på noen måte heller, men går inn i mengden. Helt greit. Det føles veldig ok.

Det er spesielt en dame som trener der som synet mitt trekkes mot. Er ikke hun syk, så vet ikke jeg. For hun er under normalen tynn. Sykelig tynn. Om hun er spisesyk, eller er så tynn av andre årsaker, det vet jeg ikke, men hun er skummelt tynn. Noe spiseforstyrrelsen i meg selvsagt reagerer på. «Faen, jeg vil og være så tynn!!». Men jeg prøver å overse det, om jeg var så tynn, så ville det tilsi at jeg var veldig syk. Verre syk enn jeg er nå. Det blir jo helt i feil retning. Jegprøver å unngå lange blikk på henne, men jeg kan jo ikke unngå det helt så lenge hun er i umiddelbar nærhet. Jeg har snakket litt om dette med behandlerene min, og han trener der selv og har selvsagt også fått med seg at det er noe der som er veldig tynne. I går da jeg var der, og behandleren min også var der, så stod jeg og trente med manualer og vektstang foran speilene der. Og hvem andre enn nettopp hun sykelig tynne kommer og stiller seg ved siden av meg? Jeg tenkte bare «faen, faen, faen. Ikke se på henne!» Men når hun står rett ved siden av meg, og jeg ser henne i speilet, så blir hun ikke akkurat usynlig heller. Men jeg prøver da heller å se på meg selv, se meg rundt i hallen, og selvsagt fokusere på øvelsene jeg gjør. Behandleren min stod noen meter ifra meg, på et annet apparat, og jeg tok meg i å lure på om han tenkte noe ved at en så tynn dame stod rett ved siden av meg, med tanke på at jeg har snakket om hvor triggende det er for meg. Det går bedre nå da, enn de første gangene jeg så henne, nå vet jeg at hun er der, hvor tynn hun er. Så jeg minner meg selv på mine egne mål med å trene der. At den kroppen jeg driver å trener opp ser helt annerledes ut enn hennes.

 

Skjorten og toppen på øverste bildet her ser oransj ut på bildet, men er knall rosa. Det er også med en bokser til den rosa treningsBH’en, men hadde den på meg da bildet ble tatt….Det legger jeg ikke ut bilde av.

 

De to øverste treningsbuksene er 3/4 lengde, det kommer ikke helt med på bildet, men de er altså ikke lengre enn det bildet faktisk viser.

Å bestille klær via nett kan være en «risiko», for man vet jo aldri om det vil passe, ulike merker er jo ulike i størrelsene, men alt passet faktisk, så jeg er veldig fornøyd ♥

18 thoughts on “Nytt treningstøy har ENDELIG ankommet!

  1. Hei Laila!

    Så bra at det stadig går bedre!!

    Jeg leser bloggen din hver dag, og er ikke så flink til å kommentere. Men det jeg lurte på, var om ikke det å trene vekter fem dager i uken, på treningssenter, om ikke det bare «forlenger» spiseforstyrrelsen din? Det å finne alternative mestringsstrategier er jo supert, men blir ikke dette også kroppsfiksert/ litt manisk? Jeg tenker at det finnes jo så mange fine hobbier man kan ha, også sportslige, hvor kropp ikke er et fokus, slik som det er på et treningssenter. Svømming, klatring mm, er jo også knær-vennlig:)

    Ps: har sett at du har skrevet før om at du trigges av at andre er tynne. Nå tenker jeg at du sikkert KAN ha rett i at de du skriver om som er så tynne, også kan ha unormalt kroppsfokus/ sf, men jeg synes det både i det du skrev her og i et annet innlegg, og i kommentarfeltet sist du skrev om det, ble stemning for at «ekstremt tynn = vedkommene sliter sikkert med sf og». Det synes jeg blir litt ukul holdning, for jeg selv er tynn, men finnes ikke kroppsfiksert og har overhodet ikke spiseforstyrrelse, jeg spiser akkurat hva jeg vil og trener akkurat når jeg vil, men jeg har likevel BMI på rundt 18 (veier meg aldri, men ja, jeg har ikke endret kropp siden jeg regnet det ut for noen år siden). Jeg hadde syntes det var dumt om noen tilla meg en sf jeg ikke har:)

    Jobben blir vel da å prøve å IKKE sammenligne seg, men jeg forstår jo at det av og til er lettere sagt enn gjort, det er det jo på alt her i livet, for oss alle!:D

    Fine Laila! Håper du har en fin lørdag!

    • Jeg tenker ikke på noen måte at alle som er superskinny MÅ slite med kropp/vekt/mat på en måte. Men hun jeg nevner i innlegget her, hun er skinn og bein, bokstavlig talt. Null kjøtt på beina, sånn at man med to hender lett kan ta rundt lårene hennes. Denne dama her er i 40 årene, og hennes kropp er ikke i en normal størrelse, om jeg kan si det sånn. Det er også flere andre der som er veldig tynne, men ikke sånn at jeg automatisk tenker at de må slite med en sf.
      Treningen min forlenger ikke sf’n min, og den er ikke manisk. Jeg trener fordi jeg synes det er gøy, og det motiverer meg at jeg får framgang, i form av at jeg blir sterkere. Trenin har alltid, helt siden jeg var 7-8, vært en del av livet mitt. Har jeg dager hvor jeg er dausliten, så går jeg ikke på trening fordi jeg BURDE. Da tar jeg pause.
      Håper du får en fin lørdag også 🙂

  2. PS: kanskje svømming var feil sport å nevne, badedrakt og alt. Men for å ha sagt det- 99 % av de som svømmer i Moldebadet på dagtid er over 60, lite kroppsfokus der, tror jeg;D

    • Skulle akkurat til å nevne at svømming ikke er helt riktig type trening ja, haha. Men alt koster..å være medlem på treningssenteret koster 500 kr i mnd, og jeg har en økonomi å forholde meg til, så jah..da blir det jo litt begrenset..

  3. Er det ikke ufattelig rart å trene sammen med behandleren din? Altså, ikke at jeg mener det er rart, men synes ikke du den situasjonen er litt vanskelig/merkelig?

  4. Så godt at du endelig fikk tøyet ditt!
    Kjedelig å gå sånn å vente.
    Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe her, men jeg har lest hver dag:) det har vært så mye her etter vi tok over huset, med oppussing og syke barn på en gang:-/
    Men blir glad for å lese sånne innlegg som dette:)

    • Gørrkjedelig å vente sånn. Djez, skulle ikke vært lov å vente sånn. Nemlig. Men, nå er det hvertfall i hus 🙂 Håper det går bra med dere i nyheimen 🙂 ❤

  5. WOW! For noen lekre treningsplagg du har kjøpt! Jeg elsker nytt treningstøy, det gir alltid en boost til trening, håper den boosten du får er god for deg vennen ❤ Klem og god søndag!

Legg igjen en kommentar

