Er det farlig å røyke papir?

Jeg trodde at jeg kom til å være så støl i leggene i går at jeg knapt kom til å kunne rakle meg ut av sengehalmen. Da jeg våkna så strammet jeg dem, sånn for å sjekke tilstanden før jeg satte beina i gulvet. Orka ikke tanken på å ramle i hop og måtte krype, knærne gidder ikke krype enda. Jeg lå der som et spørsmålstegn og lurte på om jeg i det hele tatt hadde trent leggene dagen før, for jeg kjente ikke det kvekk. Jeg klaget ikke, det var faktisk ganske så godt å kunne gå på beina, og kunne dra på trening igjen.

Jeg trente riktignok ikke leggene i går da, det gjør ikke så overvettes godt å være lam i beina. Så det ble en god treningsøkt med fokus på skuldre og rygg istedenfor. Og så disse øvelsene som skal være så bra for knærne da, ikke at jeg merker så mye, men håper virkelig det går seg til, hvis ikke må jeg ta dem av. Det gidder jeg egentlig ikke. Så da får bare tålmodigheten min fortsatt stå på stedet-hvil modus.

Nå skal jeg straks ned for å ha time med behandleren min igjen. Oppsummeringen siden sist er ikke den beste, men jeg har lagt lista litt lavere denne gangen, og det er der jeg må ha den til neste time igjen også. Nå er det babysteps som gjelder. Ganske frustrerende nå underlaget er glatt og stegene for store. Mye tanker, men jeg får hvertfall til en del likevel. Får holde fokuset på det.

Fredag, VM i hopp i Vikersund. Det må jeg bare få med meg. Fredag betyr også søkemotor, så da har jeg rasket sammen noen av siste ukes søk.

Hennes mauritzs menn – Sååå hun har en herskare med menn som heter Mauritzs? Godt gjort å samle sammen så mange.

  Strikket snømann– Nei, men jeg strikket en gang mange engler, som så ut som  avkommet til Kåre kuk.

 Kokelure fundere – Ikke så rent sjeldent nei..

Amøbe – når jeg kjeder meg så forandrer jeg meg til en amøbe.

Spiseforstyrrelse strenge behandlere – Jeg kan ikke si at de jeg har vært borti har vært så himla strenge, men en av veteranene på Modum snakket rett fra levra kan du si. Det ble kanskje litt strengt når jeg tenker meg om. Syntes vedkommende var litt skummel i begynnelsen, men det gikk seg til. Faktisk.

Vekt er bare et tall – Det kan godt være en sånn plate man hopper på, og sånn skål man kan veie maten i..kaller ikke det for tall akkurat, men det er nå meg da..

blogg laipal dum spiro spero – pal ja, den var ny..

Strekmann lamp – tenker du på en strekmann slamp?

Jesus korsfestet på tre kunst – mulig de kalte det å henge folk på korset for kunst på den tiden, det er jeg ikke helt sikker på du..Ikke akkurat det jeg vil kalle kunst.

Kryssere piller – ikke godt å vite.

Og spy – javel…den setningen sa meg mye du..

Grønn balle – sikkert noen som liker å farge dem, noe merkelig, men det finnes jo mange rare folk der ute..

Problemer med å stå på foten – da kan det være en ide å sette seg. Just saying.

Gammel i truse – tviler på at jeg slutter å bruke truse selv om jeg blir gammel, men det kan jo tenkes jeg glemmer det..

laipai.wordes – jeg wordes faktisk veldig ofte…tror jeg.

Grei hestkuk – flaks for deg at den ikke var ugrei, tør nesten ikke tenke på hvordan det ville ha utviklet seg..

Oter med kaviar rundt munnen – gawd, har den vært å snoket i kjøleskapet igjen nå?

Lik så svarer jeg på dette – har du tenkt å si hva jeg skal like? Eller skal vi ha en gjettelek?

Faste lår – lårene mine faster ikke nei.

Er det farlig å røyk papir? – Du kan jo prøve, og så kan du gi meg en tilbakemelding. En jeg kjenner brukte litt papir fra bibelen da han skulle rulle en røyk en gang, han var nemlig tom for sigarettpapir.

Men tankene mine får du aldri sonja – Får jeg dem da?

Gips or gipsen or gipset or krykker or krykkene – du er ikke helt sikker ser jeg..kan dessverre ikke anbefale noe, for jeg har aldri brukt hverken gips eller krykker. Jeg har brukt bandasje og sportstape da…

Helg melk – ja, du må ikke finne på å drikke melk midt i uka!

Hva svarer man til neh? – Spørs hva neh spør om det..

Kan man bli kvalt under dyna? – Hvis du får hjelp så..

Hvor syk må man være? – helst dausjuk.

Smerter utside lår strålende – strålende smerter? Jeg har det i armene jeg. Synes ikke det er strålende i det hele tatt.

Mora di jobber ikke her – Nei, jeg har aldri ansatt henne.

Opphengte muskler – foretrekker å henge opp bilder.

Do you even care? – Nei, i grunnen ikke.

Knock knock – Kom inn.

Tolke hår i maten – jeg tolker det som et spytegn.

Innskrumpa rumpe – den er ganske så sprengt.

 

 

 

10 thoughts on “Er det farlig å røyke papir?

  1. Hurra for gode treningsøkter og ikke minst hattifnattengler! Håper du klarer legge lista slik at du ikke sklir på det glatte underlaget. God helg 🙂

  2. LER..! Ikke meningen, men de englene hadde passet bra i en koffert 😛 Du er så rå du vennen! Håper at du får en god uke nå, og klarer å fokusere på det som er bra, fordi det er mye som er bra selv om noe også ikke går så bra ❤ god helg! 🙂

  3. Du er absolutt inne på noe veldig viktig her; BABYSTEPS!!!
    …og jeg må bare si at jeg så bildet FØR jeg leste teksten. Og jeg trodde i første rekke at det nå hadde klikket for deg. Altså at du er litt desperat og hadde startet å strikke «etui» til du-vet-hva… haha 😉 Men hadde kanskje vært fine julegaver da; ja sånn alternativ til sokker liksom 😉

    Svar: Ja, det er veldig mye sannhet i det du sier her. At vi er av den oppfattingen at alle andre ser på oss med det samme synet som vi ser på oss selv :/ Og det er da det gjelder å fokusere på det gode vi har. Men det (som du også vet) tar tid å endre mitt eget syn på meg selv. Men jeg lover at det er noe som jeg virkelig fokuserer på om dagen. Akseptere at jeg faktisk er «bra nok» akkurat slik jeg er. Og det spiller ingen rolle om jeg er for stor eller for tynn; det endrer ikke den personen jeg er. Jeg har så lyst å komme til den dagen hvor jeg innser at «jeg er meg og jeg er verdifull» (litt klisje kanskje); og kjemper videre for å komme til den dagen!
    Og det er så godt å høre at du har kommet langt i din vei. Jeg har jo også kommet et stykke. Og det er nettopp det jeg må huske på for å holde motivasjonen oppe!!
    Fordi vi fortjener det. Ja, rett og slett!
    Varm klem tilbake ♥

  4. Takk for en god latter 😀 Herlig å faktisk le spontant ettersom jeg er ganske grå i humøret for tida. Går rundt som en vandrende irritasjonsbombe. Men,TAKK 😉 Du skriver med så mye humor!! Mye alvor og selvsagt,men det er mye fliring for en nedsegen sjel å hente her 😉 Må vel takke søkemotoren din også…
    Likte englene dine jeg.Selv om de kanskje lignet litt på….hm.. Hadde blitt glad for å få en i julegave. Helt sant. Fikk en hjemmelaget tovet nesenisse av en venninne for et par år siden,varmer hjertet mitt at noen har lagd noe selv. Så er jeg ganske lettrørt også ❤

    • Ja, det gjør seg med humor i hverdagen, hvertfall når man går rundt som en tikkende bombe…helt klart. Hattifnattenglene ble en suksess 😉 Hjemmelagede gaver er i grunnen de fineste, som det ligger sjel bak dem.

Legg igjen en kommentar

