Full forvirring.

«Her står det at pakken din er reigistrert på at du bor på Ona..» sa damen på postens kundeservice.Ona? For fucks sake, ser det ut som jeg bor på Ona? Jeg har aldri i mitt bare liv satt en eneste fot på Ona, ikke har jeg sett det berømte fyret der heller. «Du får nesten kontakte leverandøren for å få rettet opp i dette, eventuelt be dem om å ta kontakt med sin kontakt i posten.» Hærregud, for et kaos. Ona liksom. 25 januar bestilte jeg 3 produkt via nett (skal ikke utlevere leverandør her), 2 stykk løpetightser og en t-skjorte, til en knallpris. (566 totalt, inkl. frakt) Jeg venta og venta. Det varte og det rakk, og det varte og det rakk enda lengre. Jeg syntes det tok uhorvelig lang tid, så til slutt bestemte jeg meg for å spore opp denne bortevekk pakken. Fant fram referansenummeret, punchet det inn, og fikk opp detaljene. Yesda, den var blitt sendt i retur dit den kom fra, grunnet adressat ukjent. Jeg bare…..? Så, jeg sendte en mail til leverandør og forklarte at jeg ikke hadde fått noen hentemelding fra posten, og dermed ikke fått pakken. De lurte da på om jeg hadde oppgitt riktig tlf nr på siden deres da jeg la inn bestillingen. Jeg gikk for å dobbelsjekke. Jada, riktig tlf nr og adresse. De skulle selvsagt sende den på nytt. Denne gangen har jeg fulgt med på sporingen. Siste oppdatering var 15. februar, da var den ankommet Molde, og skulle videresendes. Jeg ventet og ventet, sjekket daglig, men det stod ikke mer enn det. I går ringte jeg postens kundeservice for å høre om de visste noe. Da fortalte damen meg altså at det stod fåkking Ona på pakken. Jeg ble noe irritert, mildt sagt. Igjen mailet jeg leverandør, og fikk tilbakemelding om at jeg hadde registrert 6483 Ona. Og jeg bare…? Inn på kontoen min enda engang, og der står det svart på hvitt min riktige adresse. Det var nesten så jeg lurte på om jeg så feil, eller om jeg var kokko.

Jeg sende enda en gang mail til leverandør for å fortelle at jeg nå hadde vært inn på kontoen min for å sjekke minst 5 ganger, at alt var riktig. Jeg fikk et svar som jeg tolket som at de ble litt snurt, at det umulig kunne være dem som hadde gjort feil, men hun hadde hvertfall gitt beskjed til posten om adr. endringen. Jeg klikket nesten mentalt (som så mange ganger før, av ulike grunner), så jeg kopierte rett og slett skjermsiden over ordren jeg hadde inne, og sendte det med som vedlegg. Etter det fikk jeg ikke svar. Så det står og faller på at de har gjort en feil. At øynene deres må ha gått i kryss da de punchet inn postnr. på pakken før de sendte den avgårde. Fikk akkurat en hentemelding om at jeg kunne hente pakken i Askim. Jada, stikker innom i kveld liksom. Ona og Askim, fort gjort å ta feil av bokstavene i ordet Molde. Blir spennende å se om jeg i det hele tatt får den pakken, eller hvor den havner neste gang. Mo i rana kanskje. De to første bokstavene er jo hvertfall like med Molde. Snakk om forvirring.

Etter å ha gitt dem fasiten i trynet, så labbet jeg nedover, noe bekymret, til tannlegen. Første time siden før innleggelsen. Tannlegen min hadde før jeg dro, så veldig lyst å røske ut roten på en tann som er borte. Smertefull bedøvelse og fare for å blø ihjæl var ikke noe jeg ønsket i dag akkurat. Dessuten mistet jeg en bit av ei fortann i forgårs. Den er blitt satt inn så midlertidig. Til min store lettelse ville han fikse en annen tann først, det var visst 2 hull i den, og han ville ha ut hele den fordømte fyllingen. Så da satt jeg der da, i noe som virket som en ren evighet, hvor hele hodet rista og dundret av borringen. Bedøvelsen gikk smertefritt, kjente nesten ikke stikket. Hadde ikke smerter underveis heller, annet enn at jeg trodde kjeven aldri skulle kunne lukkes igjen, at den var blitt låst fast i stillingen. Det var litt ubehagelig. Gapet som en helt på slagmarken. Men han ble da ferdig til slutt, og fikk altså ordnet litt på fortanna igjen. Jeg har fått ny time om 2 uker, og da skal de 4 fortennene oppi, som er gjennomsiktige og nedslitte til margen etter alle disse årene med oppkast, files ned og fikses. Porselen, here I come. Jeg så for meg at dette kom til å bli et smertehelevet uten like, men han forsikret meg om at det eneste som kunne være ubehagelig, er bedøvelsen. Jaja, mulig jeg overlever det, men er ikke helt overbevisst.

Jeg så også for meg at jeg måtte svi av en smertefull pris i dag, men så viste det seg at jeg tidligere har betalt inn 500 kr for mye, og det ble jo trekt fra i dag da, og jeg stod igjen med den nette sum av 200 kr å betale. Men så var det noe klikk med nettverket akkurat da, så bankkortet lå like kaldt og fint da jeg gikk ut derifra. Kjente ikke noe særlig til bedøvelsen heller, for den oppholdt seg inn i hjørnet av kjeften, hverken tunga eller leppa ble berørt. Fantastisk. Fikk eks’n, som jobber i bygget ved siden av, til å komme ned for å skravle litt. Og så kjørte han meg liksågodt hjem. Fikk bursdagsgaven min samtidig (det er langt over en mnd siden, men ting tar jo litt tid innimellom), en fin dorullholder. Han har visst forbannet seg over at dassrullen alltid bare har stått oppå søppelbøtta. Det ligger altså en dassrullholder i skapet mitt på badet, men sugekoppen vil ikke suge seg fast til veggen, og jeg har aldri brydd meg om å kjøpe en ny holder. Dassruller forsvinner jo på et blunk uansett. Men nå henger den hvertfall fint på badet. Får vel sørge for å pisse mindre nå da, sånn at den kan henge litt. Nå høres det kanskje ut som jeg kun har en dassrull, men jeg har flere altså.

Etterpå skal jeg trene.

33 thoughts on “Full forvirring.

  1. Ona…lol. Av og til er de ikke riktig navla de som skal sende ut posten og når leverandøren og begynner å fucke det til kan det ikke bli annet en rot og kaos. Håper virkelig at du får pakken din innen kort tid.
    Tannlege e pyton, men nødvendig. Heldigen du som er ferdig med en time…selv om du har en til, men du e ferdig med en hel time..wii la oss feire den et par sekunder

    • Joda, en time er over, men jeg har maaaange flere som står for tur…jessda…Jepps, håper pakken dukker opp innen året er omme…

  2. erre muuulig!! jaja det er jo bare en svipptur fra Molde til Askim så skjønner jo at dem mente du kunne hente den der 😉 he he nei og nei 😛 får håpe du får pakken sendt rett snart da 😉

  3. Ok… Unnskyld, men. Jeg MÅTTE le da du kom dit at du skrev «Mo i Rana». Da ble det for komisk for meg, hehe. Krysser fingrene for at det ikke blir mer sånt tull og tøys 🙂

  4. Rart det der, du, at de lot være å svare deg når du slengte fasiten på bordet… Veldig useriøst! Håper det ordner seg til slutt.

    Og du, om ikke annet, nye tenner er da en fin motivasjon for å fortsatt holde seg mest mulig/helt unna oppkast? 🙂 Det har iallfall jeg, med mine enorme tannkomplekser, tenkt – at skulle jeg få råd til å shine opp perleraden så MÅ jeg klare slutte spy.

    • Ja, de ble vel snurt når de oppdaget at de tok feil der gitt, muahaha. Ja, det er jo litt motivasjon da, men så er den syke delen der da : «porselen tåler mye..» GAWD. Men, uansett, jeg blir jo ikke frisk over natten pga nye tenner heller. Men målet er jo selvsagt å redusere/slutte å kaste opp til slutt 🙂

  5. Hadde vel vært hyggelig med en dagstur til Ona, da Laila;-) Det er veldig fint der ute og syns det er på tide du får sett fyret. Ellers forventer jeg egentlig at du sitter mye på do utover våren og nyter synet av en ny dorullholder;-)

    • Hadde sikkert vært en fin tur det, men jeg HAR ikke vært der. Såvidt meg bekjent, så bor jeg ikke der på sommeren heller…Ja, skal passe på å drikke MYE, sånn at jeg går enda oftere på dass..

  6. He he he…at det går an. Noen i det firmaet må lide av akutt forvirring. Veldig irriterende sånt,men det er jo komisk også. Kan de ikke bare innse at de har gjort feil,og klare å skrive riktig adresse? For et par år siden fikk jeg ikke et blad jeg abonnerte på. Det var mye fram og tilbake før jeg fikk vite at noen hadde ringt inn og sagt at jeg hadde skiftet adresse. Adressen som ble oppgitt viste seg å ikke eksistere. Har jo hørt mye rart,om folk som har fått stjålet identitet og fikk akutt angst,måtte ringe rundt å sjekke med folkeregister m.m. Men heldigvis var det ikke mer. Har en mistanke om at det var en tidligere venninne,ei jeg rett og slett måtte «slå opp» med,som hadde gjort det. Teit måte å ta hevn på,men det kunne ligne henne.Så vidt jeg vet har jeg ikke vært psykotisk og ringt inn selv. Men,men,man vet jo aldri.
    Håper du hadde en god treningsøkt,og at kvelden går greit :-)<<<<<<3 oi,hva skjedde her. Hjerte i full fart forover. Hadde det travelt med å komme fram til deg 😉
    Tannlege er pyton,godt du er kommet i gang. Håper du får dekt en del av det.

    • Jaja, hun tålte vel ikke bruddet da, høhø. Tannlege er dritt, men han jeg går hos er veldig hyggelig da, så det går greit liksom. Får noe refusjon, men minimalt..Takker for fullfarthjertet 😀 ❤

  7. Er så typisk og ekstra typisk når de ikke skal ta på seg skylda også uff hehe.. håper du får tøyet ditt snart..:)
    Tannlege er urk…

  8. Hahaha, måtte le litt nå. Er det ikke posten som roter, så er det noen andre :p Jeg kjøpte et eller annet fra en privatperson en gang, husker ikke helt hva det var. Men i alle fall, det ble sendt fra sør i nord-Norge til nord i nord-Norge for sortering, så til Oslo for sortering, så til Ålesund for sortering og så til meg.. Akkurat da skjønte jeg hvorfor porto er så himla dyrt. Men det var posten sin feil da, og ikke de som sendte. Håper du får pakken din snart!

  9. Hehe, er det mulig :p Du får den sikkert til jul, tipper den må rundt jorda først..
    Så flott med porselentenner, godt doen din kan bli brukt til noe fornuftig heh 🙂

  10. Jeg hater å gå til tannlegen. Det er noe dritt. Men det er nødvendig iblant. Håper du får treningstøyet snart nå da, og at det ikke blir mer tull!

  11. En liten artig forvirring og å ha i hverdagen kontra den vonde forvirringen mange spiseforstyrrede sliter m:)

    • Det er ikke artig, sånn egentlig…hvertfall når de ikke en gang har kundeservice og bøyer seg i støvet…da blir det bare…irriterende…

  12. Hahaha, bor’u ikke på Ona altså? 😉 Makan til surring a gitt!

    Så bra det gikk bra hos tannlegen 🙂 Jeg er intenst glad for at jeg ikke har tannlegeskrekk, for jeg har tydeligvis haitenner.. Trakk 4 visdomstenner (i 2 omganger) i fjor, og ble sykemeldt begge gangene(!). Jeg fikk både åpning opp til bihullene i øverste hull og blottlegging ned til tannbeinet i nedre hull. Og i tillegg ble jeg skikkelig spykvalm av antibiotikaen jeg fikk for å ikke få bihulebetennelse, men hadde fått streng beskjed av tannlegen om å ikke legge NOE SOM HELST press på hodet så spy kunne jeg jo ikke.. Jadda! :p Får man ikke tannlegeskrekk av det, får man det aldri!

    Og takk for meg, der fikk du en kort livshistorie gitt 😉

Legg igjen en kommentar

