Tovede fugler.

Jeg trodde jeg skulle brekke nakken i går, eller at jeg kom til å få dinglehode resten av helga. Flere dager i strekk denne uka, så har det vært solskinn og aldri så fint. I går hadde jeg et møte jeg måtte på. Og hva skuer mine halvt åpnede øyne da jeg blar gardina til sides? Snøfiller og grå himmel. Flott. I’m haunted. Men jeg fikk raklet meg opp, løfte på dyna og ramlet ut. Krøyp, sånn litt som en sliten fille, bort mot badet. Jeg trodde jeg skulle fryse fast etter en halv meter, for det er litt gulvkaldt her, merker det spesielt når jeg kryper. Heldigvis var jo badegulvet varmt, så jeg tinet ganske fort opp. Kom meg i klærne også. Og så spiste jeg litt, og kom meg ut. Det var kaldt ute, og det hadde ikke sluttet å snø, eller hva jeg skal kalle det. Jeg gikk som ne helt, du veit, oppreist, fremmad, marsj. Jeg sklei ikke på isen som lå der, slu og utpønsket under isen, engang. Jeg ko meg på møte, og så ble det kafe med Anne-Helene etterpå. Jeg drakk to kopper kaffe, da ble jeg litt varm igjen. Men så måtte jeg jo hjem igjen da, og da snødde det enda verre. Vannrett. Og jeg gadd ikke ta bussen, for da hadde jeg måtte stååt der i 15 min., og da hadde jeg vært en isskulptur etter 5 min. Det orka jeg ikke da. Så da gikk jeg da, med blikket plantet i bakken. i 40 min. For snøen føyk meg rett i trynet uansett retning jeg gikk i.

Da jeg kom hjem hadde jeg problemer med å få opp dinglehodet igjen. Måtte tine det opp. Lårene mine var solbrentrød, men de var bare kalde. Jeg fikk tilbake både varmen og hjernevirksomheten etter en stund. Og det slutta aldri å snø, så da ville ikke skrotten gå ut igjen. Så jeg avbooket treningstimen min. Ennå det er favoritten. Vurderer å søke om innleggelse på mentalpsykehus igjen, kan ikke være helt god i hodet når jeg går til sånne grep. Men når jeg kjente etter, så var jeg mongostøl på innsiden av lårene. Ganske ekkelt. Men hvis jeg later som, så er jeg bedre i dag, så da stikker jeg og trener senere. Hvis det ikke snør vannrett da. Dessuten så skal behandleren min fra Modum ringe meg i dag, det hjelper kanskje mot stølheten også. Litt motivasjonspåfyll gjør seg. Skal sikkert spise litt i dag også. Ellers kan jeg vel minne om at det er fredag. Søkemotor. Crazy searches. Blabla, you know the style.

Jekke øl ræva – Ja, du kan sikkert jekke ølræva di. Det går sikkert bra.

Naken håndball – Har den kledd av seg?? Ufint. Håper det var på hjemmebane.

Svuls – dårlig med det du.

Muskuløs – under alt fettet så er det sikkert en muskuløs kropp som skjuler seg.

Kontor, samtale binge – Kan fort binge på samtaler, hvertfall om man er snakkesalig. Skjer sikkert mye av det på kontor. Gjerne mye svada over en kopp kaffe og et wienerbrød.

Ord om fjell – Jonas Fjell?

Russekickoff + hva har en på seg? – En har kanskje på seg en dongribukse og en genser. Kanskje han slår til med en russdress også. Du vet aldri, finnes mange gærne folk der ute.

tak tenna – Nei, bruker ikke tenna som tak akkurat. Med mindre du mener jeg jeg ligger, da kan jo tenna fort bli tak for resten av det som befinner seg i kjeften så klart. Skjønt jeg ligger svært sjeldent på ryggen, og om så skulle skje (jeg får ikke akkurat med meg hva jeg gjør i søvne så klart), så kan jeg ikke garantere for at tenna fungerer bra som tak, for jeg snorker visst, og da er vel gapet kanskje på vidt..ja, gap? Skjønner?

Libya overmannet – Nå vet ikke jeg om det er mest kvinner eller menn der, så kan nok ikke svare deg.

Rens doskål med hendene – Foretrekker føttene, eventuelt en sånn dobørste.

Ballpumpe til terapiball – Aldri pumpa en sånn ball. Men på Modum måtte de skaffe ny ballpumpe ganske ofte, fordi de forsvant, ja, ofte. Men det var til volleyballer da. Lufta gikk visst ut av dem ganske kjapt. Det fikk jeg høre ganske ofte, siden jeg satt i idrettsrådet. Nå brydde det meg ikke nevneverdig, fordi volleyball var på dager vi hadde treningsfri. To ganger var det volleyballkamp mellom pasienter og ansatte.

Oppslukt av spenning og– ja, nå venter jeg spenning og…

Uten å putte fingeren i halsen – Jeg klarer fint å la være å putte fingeren i halsen ja, bare å la være.

Naken snømåker – kanskje den sover naken?

Bingo laila – såvidt jeg kan huske, så spilte jeg kanskje to ganger da jeg var…tja…12-13? Husker ikke om jeg vant engang jeg, har ikke vinnerlykke, så da vant jeg sikkert ikke.

Råtten laks – premie på bingoen? Like greit jeg ikke vant.

Mamma mø og kråka feirer jul – koslig det da, de er jo gode venner de. Jeg synes den kråke er masete jeg da, så vet virkelig ikke om jeg hadde orka å feire jul med den..

Når folk tror at du er dum – bryr meg midt på skinka.

Johaug mensen – godt mulig?

sokk lukt poteter – virdert å skifte til rene?

Strikkemønster lykke i skogen – vet ikke om jeg har sett det mønsteret?

laipai dumdum spiro – trodde nesten du skrev dumdum boys. De har jeg vært på konsert med.

Fleksnes diagnose – Nei, den har jeg ikke fått.

Adam og Eva flau over å være naken? – Tja, ikke alle som liker å vise seg naken da. Eva virket flau da, siden hun skjulte seg med det derre bladet…var vel redd for at det stod andre folk gjemt et sted og glante..

Spiserøret – greit å ha når du spiser.

Pepperspray mot hunder – Anbefaler allergispray. Pepperspray svir visst som svarte faen.

Modum Bad skrive brev – Ja, du har lov til å skrive brev der. Jeg skrev hvertfall to. Sendte dem helt til England.

Speil i prøverom – En fordel? Men jeg er ikke på godfot med dem.

Gi råd morsomt – dritmorsomt.

Dum spiro spero tatuazden var ny! Nesten så jeg liker den.

Ville pekka partanen – Aner ikke hva han ville jeg. Samma for meg liksom.

Ser du har det bra god jul klem – joa…

Tante Theas romkake – Ikke har jeg en tante som heter Thea, og ikke er jeg spesielt glad i romkake. Har en tante som heter Marie, og hun lager sabla god Kvæfjorkake. (eller opp-ned kake, verdens best..kjært barn har mange navn. Bare ikke romkake) Men jeg kjenner noen som heter Thea da, teller det?

Gi råd? – Morsomt.

Meg setning – først meg, så meg, og blir det noe igjen, så…blir det meg da også gitt. Skulle du sett.

Awesome bankkort – Det har jeg faktisk, for jeg har bilde av tantebarnet mitt og meg på det.

Ikke tenk på mat – Ok. Godt råd. Morsomt.

Trøtt når man endelig får sovet – eeeh…jah..

Smerter i forkledning treningsprogram – Smertene mine kler seg ut rett som det er. Ingen som skjønner hvem det er.

Er det stor individuell forskjell på skrukketrolla – Aldri klart å se forskjellen jeg..De skrukker likedan hele gjengen.

Tovede fugler – Har du krangla med måsene nå, og så gadd du ikke mer av gnålinga, og kasta dem i vaskemaskina? Skjønner deg godt.

Hvordan starter senilitet – Husker ikke…

Ernæringsfysiolog dårlig matlyst tips – Min ernæringsfysiolog ga meg aldri et sånt råd, jeg hadde vel bare fått svaret «Det er spiseforstyrrelsen som snakker» i retur vil jeg tro. Så det gadd jeg ikke.

Hva er din helgedag – lørdag og søndag? Men bare sånn at du ikke glemmer det, så er det fredag i dag.

Spis hvor mye Modum

 

 

 

8 thoughts on “Tovede fugler.

  1. Grøsse!! Kan ikkje sei eg savna vestlandsveiret nei! Du får komme til oslo Laila;) Her e det riktignok beinkaldt, men veiret e i det minste ikkje vannrett!

  2. Er det faktisk folk som googler info om skrukketroll?! Det hadde jeg faktisk ikke trodd! Det er forresten bra at du lager disse søkemotorinnleggene dine på en fast dag, ellers hadde jeg ikke visst hvor i uken vi var… 😉

    • Folk søker på mye rart…Ja, tror det er flere som synes det er greit å bli minnet på at det er fredag når disse innleggene kommer, høhø.

  3. Gleder meg rett og slett til de tovede fuglene kommer tilbake til Norge og det blir vår, altfor kaldt ute 🙂
    Ha ei god helg! Kle deg godt så ikke beina og hue faller av

  4. Haha, beklager at jeg ler 😉 Men det er av glede fordi det var godt å høre at det var været som gjorde deg mest nedstemt og ikke «andre ting».
    Fortsett å kjemp du; været er dessverre ikke noe vi kan gjøre noe med.
    Fredagsklem ♥

Legg igjen en kommentar

