IKS Molde.

Hoho, nå har jeg satt i gang noe fornuftig vettu. For et par dager siden tok jeg kontakt med IKS (Interessegruppa for kvinne med spiseforstyrrelser) om det var en mulighet for å starte opp et lokallag her i Molde. Jeg har nå vært medlem der i mange år, 12 år ca?, og har i grunnen savnet muligheten til å kunne dra på kurs, møter osv. Nå tok jeg initiativ til å spørre om det var en mulighet til å få til noe her. De var positive. Vi er nå hvertfall to stk som står på listen over oppstartere, og det trengs hvertfall 4 stk for å kunne dra i gang noe her. Jeg regner med at det er flere i Molde og omegn som er medlemmer av IKS, og kanskje også ønsker å kunne bli med i gruppen vår her. Vi har også fått tildelt en egen e-mail som det er mulig å ta kontakt på om noen er interesserte. Jeg vil informere mere senere, når jeg får vite mer, og når vi har fått snudd oss litt rundt. Woohoo, dette bare bli bra! E-mail adr. er molde@iks.no

Ellers har jeg hatt min første time med behandleren min etter at jeg kom hjem. Foruten at jeg gikk meg vill når jeg gikk ut derifra (han har byttet kontor…), så var timen veldig bra. Veldig positiv. Jeg fikk fortalt litt om hvordan jeg jobbet på Modum, hva vi jobbet med, sånn at jeg kan ta oss tråden her hjemme. Så det blir jo spennende å se hvordan det vil gå framover. Jeg er positiv. Litt usikkert angående ny behandler ennå, så det blir å fortsette hos han jeg går hos nå en stund til framover, så får vi se hva han får til etterhvert. Tidligere hadde jeg time hver 14nde dag, men nå fikk jeg ny time igjen allerede neste uke, og det er en nørdvendighet at jeg får tett oppfølging framover også. Han spurte om gruppebehandling kunne være noe for meg igjen, men jeg hadde dårlig erfaring med det for noen år siden, for ustrukturert for min del, når gruppe var sammensatt av ulike problematikker. Jeg sa konsekvent nei. Nei, nei, nei. Han tok tegninga til slutt. Jeg satte nemlig grenser! Skal jeg komme noen vei, må jeg få noe som funker for meg, hvis ikke er det waste of time, og det er jeg ikke interessert i.

Traff en venninne etterpå, så da ble det å trakse litt rundt på kjøpesenteret da, før vi tok en kaffe og skravla, på en kaffe. Veldig koselig. Kvalitetstid rett og slett. Har ganske nylig kommet meg inn døra, og fått i meg litt mat. Skal strax ned på trening for å prøve ut en time som heter «corepuls». Kan høres ut som en time som ligger i min gate. I går prøvde jeg yoga for første gang, og det er visst en time som skal gi ro, meditasjon…Jeg har aldri kave og makke så mye i en time før tror jeg. Musklene var i helspenn, i helstrekk..ikke akkurat hva jeg vil kalle avslappende. Og denne pustingen…inn gjennom nesa, ut gjennom nesa..holy crap, puster fort på seg nesesår fant jeg ut. Men jeg tror nok jeg må gå på flere timer før det kanskje funker. Øvelse gjør mester, right? Har gått greit matmessig i dag, men det jeg har inntatt er ikke mye å skryte av. Men hvertfall fått i meg noe mer holdbart nå som jeg skal på trening, og så blir det en skikkelig kveldsmat senere. Skrotten trenger mat har jeg hørt mange nok ganger de siste månedene, så jeg får gjøre mitt beste da.

16 thoughts on “IKS Molde.

  1. Handlekraft- gotta love it 😉 Så flink du er. Er nok mange som kommer til å sette pris på en lokal IKS-gruppe tror jeg ja. Da får du litt mere å henge fingrene i hvis det går i orden 😀
    Så bra du vet hva du vil ha behandlingsmessig og setter grenser for deg selv. Kjekt å høre at du har hatt en fin dag 🙂
    Klem ❤

  2. For et bra initiativ!!! Håper det lar seg gjennomføre:))))
    Corepulse er en knall bra time:) i allefall de jeg går på her.
    Må bare si at nå synest jeg du har vært fliiiiink:)))

    • Joda, den var bra, men jeg ante jo ikke hva jeg gikk til, hadde selvsagt ikke lest om timen først. Det var brutalt til knærne, så går ikke på den timen igjen sånn med det første..men skal prøve corebar da 🙂 Litt mindre hopp og sprett… Takk ❤

  3. Så utrolig spennende 🙂 håper det er flere som melder sin interesse.

    Inspirerende engasjement ❤

  4. Fantastisk initiativ Laila! Masse lykke til med oppstarten og oppbyggingen av lokallaget!

    Så bra at første timen med bahandler ble bra, og at du har fått time igjen allerede om en uke. Tett oppfølging er viktig, og det er bra at du sier fra om hva du vil!

    Haha, pusteteknikken kommer etterhvert, bare gi det litt tid 😉

    Du er flink som spiser maten din. Mat er viktig, mat er medisin (som du sikkert også har hørt en trillion ganger før:p) Keep it up♥

    • Ja, heldigvis spurte han hva de på Modum mente ang videre oppfølging, haha. Så håper jeg bare at det fortsetter sånn 🙂 Oooh yeah, har nok hørt det en trillion ganger også ja, haha. ❤

  5. En utrolig smart tanke! Jeg tror de veldig mange har godt av å kunne treffe mennesker som vet hva det handler om, det man går igjennom, det å møte gjenkjennelse, og møte forståelse uten lange forklaringer.. Jeg vet ihvertfall hvor godt jeg selv har av å være med andre som har like erfaringer. Da kan man også hjelpe hverandre fremover. Flinka ❤ Og bra du får tettere oppfølging av behandler, det trenger man etter å ha jobbet så intens som du har!

  6. Du er full av stå på-vilje. Godt å lese at du satte grenser 🙂 Jeg har og dårlig erfaring med den type gruppebehandling du beskriver. Ingen av de jeg gikk med hadde noe positiv effekt så vidt jeg vet. For min del ble jeg dessverre dårligere.
    Jeg hadde blitt med på IKS-gruppe om jeg fortsatt var i Molde!!

    • Gruppen der hadde ingen effekt på meg at all. Jeg ble provosert av enkelte, og irriterte meg grønn, og planla bare hva jeg skulle handle og spy..ikke akkurat poenget med å gå der…

Legg igjen en kommentar

