Skam når jeg går på do.

Jeg sov til jeg våkna, jeg krøyp noe motvillig ut av senga, kun for å spise lunsj. Frokosten inntok jeg sånn halvveis i søvne, før jeg sovna igjen. Jeg drømt om Modum. Eller, dvs tiden like etter Modum, sånn ca nåtid, bare at jeg ikke var her i Molde. Jeg traff også på et par av jentene i gruppa mi. Vi hadde en siste oppgave, ikke at jeg helt skjønte hvorfor, vi skulle jo ikke tilbake igjen. Vi skulle lage en rake hver. En rake for pokker. Hva skulle de brukes til liksom? Og jeg traff en mann, en hyggelig en. Fortalte hvor jeg hadde vært. Han måtte tilbake til jobb, og jeg lurte på om jeg ville treffe han igjen. Jeg visste jo nå hvor han jobbet, jeg kunne oppsøke han. Men det ble ikke noe av, for jeg våkna selvsagt, og mannen var og ble borte. Deprimerende, så da satte jeg på en film, for å tenke på noe annet. «The penguins of madagascar». Gjorde meg klar til å le litt. Jeg aner ikke hvor lenge den varte, og helt ut av det blå var den ferdig. Wtf? Vet ikke om den varte en halv time en gang. Så satt jeg der da, helt i villrede. Kjørte på med «Tron», hærregud, ser det ut som jeg interesserer meg for noe som helts i nærheten av dataspill? Men det var hvertfall noe å gjøre, noe å oppholde hjernecella med for en stakket stund. Ellers? Ikke en nyttig dritt å oppdrive, sett bortifra å rydde litt, vaske litt klær, og lage mat. Hurramegrundt. The joy.  Åå, jo, det er sant, jeg har vært så snill og lastet ned en del musikk, jeg skal sende avgårde litt treningsmusikk til ei av jentene i gruppa mi. Det fine med å dele vet dere.

Jeg er støl som en stupfull alke, så det blir ikke å dra ned for å pumpe jern i dag. Jeg vurderer å kanskje gå meg en tur ut etterpå, gi hjernecella litt frisk luft. Labbe i snø opp til anklene er jo en trening i seg selv. Kan vel ikke gjøre noe mer heavy i dag, må jo tenke på at knærne skal bli bra igjen også, ikke at voltarenkuren har gjort noen mirakelvending ennå. Jeg gidder seriøst ikke å få så skrale knær allerede. Så joda, life goes on, sitter her og tygger seigt svinekjøtt og finne ikke akkurat mye glede av det. Men jeg har hørt at kroppen trenger mat så mange ganger de siste 3 mnd nå, at jeg får vel bare høre etter. Tygg og svelg, and keep_it_down! Måltid nr tre, og det må jo bare gå greit, ikke sant? So far, so good. Føles greit ennå. Så jeg overlever vel.

Jeg har hørt rykter om at det er fredag, fredag den 13nde faktisk, så da får jeg vel slenge med litt søkemotor da…Folk googler i vilden sky, og vips vaps, så havner de inn på min blogg…Jaja, det sier seg jo nesten selv at det de søker på her er relevant for min blogg. Noe er jo forstelig da, men alt? Well well…

spiro dum spero – Jeg må tydeligvis ha det vanskeligste bloggnavnet, ser at det ikke er lett å holde tunga rett i munnen når man skal skrive det..

jævla hane – Har du havna i krangel med han? Glemte han å vekke deg?

kutt ut energitappende venner – Det er en smart ting å gjøre har jeg erfart.

min gammel hotmail.com – håper du pleier han godt da.

tvunget til å spise anoreksi – Hvordan smakte det?

vaskebøtte mopp – Kjenner det vrenger seg litt i meg..

ammoniakk lukt av svette nutrilett – Altså, det hender at jeg glemmer at jeg har lagt en pk med nutribar oppå mikrobølgeovnen, så den blir jo litt sånn småvarm og myk da når jeg kjører ett eller annet i mikroen, men jeg har aldri opplevd at det lukter ammoniakk av svetten til nutribaren..

kan en ta overdose med ibux gelen? – Oh yes, man kan bli drit klissete.

mirakel spiseforstyrrelse – hva med en mirakelfrisk kur?

dager hvor jeg spyr mer og mindre – Hvordan får du det til?

lungene til en sofa – sofaputene?

vibeke er så dum – sjæl!

the end it is be ok – oook…hm..

jeg har laget en kjole – Flink du er, det har jeg og laget.

ka faen skal eg gjøre? – Lage en kjole?

må storken ha journalen min – Tror ikke det…? Jeg ville vært forsiktig med å gi den til hvem som helst.

e servicehefte bare dasspapir førr dæ? – Spørs hvilket servichefte det er snakk om.

bli frisk – Jah.

ris på – på hva? Yoghurten min? Njææ, skeptisk.

jeg trenger et lån det haster 2012@hotmail.com – Så klart, null problem. Hvor mye trenger du? En tier?

laila labba – rett som det er.

ja nei livet – Ja nei det.

hormonforstyrrelser av piercing i navlen – Mhm, jeg ble skikkelig forstyrra. Helt i ubalanse.

gutter som hopper med sykkel – ser ikke en eneste hoppegutt jeg..

hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett – enkelt er kjedelig. Case closed.

hvordan dortelle kjæresten at du har bulumi – Hvis du kan begynne med å fortelle meg hva dortelle er, så kan jeg kanskje hjelpe deg. Men jeg har bulimi, ikke bulumi.

mÅnen har drukket seg full – det kan jeg godt forstå, tenk deg alt den har sett i sitt lange liv, den må jo være vanvittig traumatisert..hvem som helst ville jo ha kasta seg over flaska av å ha sett en brøkdel av det månen har sett..

torsk rødbetsaus stappe – det er å be om å kaste opp.

jasså? – mhm?

skeie ut med kinder maxi – det gjorde jeg faktisk i går. Godt.

den derre sola vettu – Ja, hørt rykter om den ja.

godt ja – jepp, helt konge. Tror jeg?

skam når jeg går på do – Du kan senke skuldrene, det er helt normalt å gå på do.

du har det ikke verre enn andre – nei, det skal jeg ikke skryte på meg.

stork med baby i nebbetikke gi han journalen din! Storken altså.

er blitt kjent med en veldig høflig gutt – send han gjerne hit.

ikke ta ansvar av egne handlinger – Nei, jeg legger heller ansvaret over på noen andre, så slipper jeg å tenke mer på det.

«støvletter» «uten sokker» – Var ikke noen sokker å finne oppi støvlettene jeg kjøpte nei.

hvorfor 20nde dag jul vi rygger julen ut – jeg har aldri rygget julen ut, men det betyr jo ikke andre ikke gjør det. Kanskje de er drittlei, og vil jage den på dør? Tvinger den ut? Aner ikke. Couldn’t care less.

12 thoughts on “Skam når jeg går på do.

  1. Haha, se på drømmen din som at du sanndrømmer. For snart så kommer nok mannen tilbake 😉 Og siden han ikke bor i Molde (ditt ord) så bor han nok i Oslo slik at du kan besøke han og vi kan ta en kaffe sammen!
    Ha en god helg kjære ♥

  2. Det skal litt til å finne noe å berike hverdagen med når man er vant til mer aktivitet og andre rutiner ja… men vi mennesker er jo kapable til å tilpasse oss selv om de fleste av oss er noen skikkelige vanedyr… 😉 Men det er klart du merker denne hverdags-endringen utrolig godt ja.

    Haha! «Rygge julen ut» 😀 «Lungene til en sofa»?? wtf? Folk er rare ja :p

    Ønsker deg en super helg Laila ❤

  3. Takk for nok en runde med tull og artige betraktninger fra søkemotoren 😉 Angående knærne dine;du skulle bedt fastlegen om henvisning til fysioterapeut. For snart to år siden var knærne mine i fritt forfall. Greide nesten ikke bøye meg ned eller komme opp igjen. De svikta i trapper. Begynte å bli litt småredd. Fikk diagnosen Patellafemoralt smertesyndrom. Vet ikke om det er det samme du har? Jeg er blitt mye bedre etter behandling og treningsøvelser fra fysioterapeut. Kan bli verre i perioder hvis jeg ikke får trent,og hvis jeg sitter for mye.Bare et lite tips på fredagskvelden! Natta 🙂

    • Det er overbelastning, så går på voltarenkur, men jatta…noen sier jeg skal ta det med ro, og så fant jeg en artikkel i iform hvor det stod at man kan trene, bare man strekker leddet skikkelig ut, og trener RIKTIG. Så jadda, forvirra.com..Go natt 🙂

  4. Svar 1: I know… Men fader det er vanskelig til tider..

    Men det sies jo at øvelse gjør mester, så jeg forsøker gang på gang. Men når blir jeg egentlig mester da 😉

    Takk for støtten vennen; betyr mye!

    Svar 2: Ja, jeg er kjempe glad og lettet over at jeg nå sitter med en så god følelse av behandleren!

    Jeg er også glad for at jeg klarte å være ærlig og fortalte om mine svakheter da jeg vet at h*n har lang venteliste. Så hadde jo ikke vært så vanskelig for h*n å få andre «pasienter»; derfor glad at jeg nå har fått fast plass!!

    Klem ♥

Legg igjen en kommentar

