Goodbye.

image

Siste hvile på Modum for denne gang. Siste timen hengslengt i den store, gode, myke sofaen som jeg kommer til å savne dypt og inderlig. Sofaen jeg har tilbrakt så mye tid med de fine jentene i. Tid med latter og tårer. Tv og film. Store pledd og mageputer som vi kaller det. Puter som skjuler magen. Jeg kommer til å savne stua vår, atmosfæren her. Tryggheten, godheten. Utsikten, omgivelsene. Menneskene, humoren, alvorspratene, roen, det kjente. Rommet mitt..det var litt trist å ribbe ned alt fra veggene, se hvor tomt det ble.

Vi hadde en fin liten avslutning sammen med behandlerne våre tidligere i dag. Kaffe, brus, frukt, telys. Fine og alvorlige ord. Oppmuntringer, motivasjon, takk, klemmer og lykke til. På gjensyn, until next time. Selv om vi sees igjen, så er det trist å skulle skilles i 4 mnd. Når vi har levd så tett oppi hverandre over så lang tid, så blir det rart å ikke skulle ha alle rundt meg når jeg nå skal hjem. Har tatt siste klemmerunde med behandlerne her nå. Mer oppmuntring, tårer. Rett før lunsj fikk jeg også en siste samtale med treningspedagogen vår, litt tips og anbefalinger i forhold til knærne, og mat og trening generelt. Jeg samler inn og tar med meg det jeg kan. Nå gjenstår det å si takk for denne gang (og en klem selvsagt) til han også, og om litt over en halvtime sier jeg bye bye til noen av de andre jentene, før jeg og ei til kjører avgårde sammen.

Resten av dagen går med til reise, tortur for rævskrotten. I natt skal jeg sove i min egen seng, nå skal jobben fortsette hjemme.

17 thoughts on “Goodbye.

  1. Kjenner godt til magepute!

    Jeg har vel skrevet det noen ganger, men virkelig: alle verdens lykke til hjemme! Jeg vet så altfor godt hvor vanskelig det er å skulle møte verden igjen etter en innleggelse, men, jeg er sikker på at du klarer det. Det er lov å falle, som du nevnte i forrige innlegg, bare ikke la deg selv falle for langt – og ikke bruk for lang tid på å reise deg igjen. Jobben du har gjort på Modum er for viktig til det. Ta vare på deg selv! Og husk, verden er vakker! (Selv en sytende sutreputre som meg VET det innerst inne)

  2. Føles nok vemodig ja. Men nå har du tilbakelagt et viktig kapittel i livet ditt og det neste står for tur. Ønsker deg så utrolig masse lykke til med å fortsette hjemme 🙂
    Jeg vet at mye ennå gjenstår, men you did it ❤ Stolt av deg 🙂

    Høggs ❤

  3. Aldri moro med avskjeder…
    Masse lykke til med tida hjemme, den flyr nok like fort som tida på Modum har gjort 🙂
    Gleder meg fremdeles til å følge deg på veien videre, humper vil det bli masse av men jeg har tro på at du får til det du vil 🙂
    klem

  4. God tur hjem, håper du får en god natts søvn den første natten! Og at dagene hjemme vil gå greit.

    Kan jeg spørre hvordan dagene dine vil se ut fremover? Hva skal de inneholde av aktiviteteter ol.? Skal du begynne å jobbe igjen etterhvert?

    • Jeg vet rett og slett ikke helt hvordan de blir ennå, jeg har en del praktiske ting som må litt på plass, så tiden får vise. Blir ikke å jobbe for fullt ennå, men det er jo målet etterhvert 🙂 Skal melde meg inn på et treningssenter hvertfall, vil vedlikeholde treningen, vil bygge litt muskler, bli litt sterkere you know, høhø.

  5. Svar: Ja, jeg er i alle fall motivert og bevisst (som du ser), så jeg skal kjempe videre og klare det tilslutt!

    Ha en fortsatt fin dag; håper hjemturen din går bra og husk å tenke positivt nå på din «nye start»!!

    ♥ Heier på deg

Legg igjen en kommentar

