Hevnen er søt

Det er bare så utrolig deilig å ha gode dager. De løfter meg opp, så jeg prøver å nyte det så godt jeg kan. Til tross for at jeg var stupings da jeg stod opp i morges, og knapt så meteren foran meg, så kom jeg meg til både frokost og gruppetimen vi hadde etter. Jeg klarer sånn noenlunde å følge med så lenge jeg bare er i halvsvime. Da vi skulle ha fysisk aktivitet så våkna jeg skikkelig til livet. Det har regnet her i dag, så det var skikkelig sølete og vått ute, dermed fikk vi vår første innegymtime. Ingen klaget på det. Den andre gruppa var på dagstur i dag, og tre fra vår gruppe var ikke med, dermed var vi bare 5 stk, + 2 behandlere og treningspedagogen vår (La oss kalle han for Mr.B) Vi endte opp med ballspill, basket, innebandy og ett eller annet annet greier, det ble vel en mellomting mellom håndball, rugby og bryting. Vi blir helt hysterisk gira når vi spiller lagspill, alle tar helt av og blir gærn, null hemninger. Men det er jo da det blir gøy, jeg trodde jeg skulle svette ræva av meg, jeg løp som en gal, brøyta meg fram, slengte meg over de som lå på bakken og sprella med ballen i armene og trodde rett og slett at jeg var en bryter. Den største oppgaven er jo å passe på at treningspedagogen vår ikke får tak i ballen, han er bra høy, nesten så det blir juks, men høyden hans stopper ikke meg. Dessverre blir jo jeg en ganske så lett match for han, men jeg gir meg pokker ikke uten kamp! Han dro meg vekk fra klynga hvor jeg prøvde å få tak i ballen, dro meg i beina faktisk, men selv om jeg var tre meter unna, så strakk jeg armene mot ballklynga. Følte meg som en mopp der jeg ble dratt over det møkkete gulvet. Jeg har klart å slå på meg en blåflekk, en liten skrape, og noen kløp meg i arma, men ikke fortvil, jeg overlever altså.

Jeg fikk hvertfall min hevn til slutt. Sånn mot slutten av timen så var han så frekk at han hadde vært utenfor å henta litt snø som han stappa i nakken på hun ene behandleren vår, og så lo han bare! Gawd, mannfolk. Barnslig. Sånn litt uti kampen, så klarte hun ene i gruppa mi (hun er ganske så hyper når det kommer til lagspill kan du si) å tråkke over en smule. Dermed lå hun der og vrei seg i smerter, mens Mr.B løp utenfor for å hente litt snø i en pose for å kjøle ned ankelen hennes. Hun behandleren hadde samtidig vært ute en tur og hanket inn en god klump snø, og så kommer hun bort til meg da, for at jeg skulle hevne henne. Jaja, nå trenger man jo ikke be meg om sånt to ganger da, så jeg tok jo glatt på meg den jobben, han hadde jo tross alt kødda med meg hele timen. Når han da satt og hjalp med skadet fot så så jo vi vårt snitt, han var sjanseløs der han satt. Fikk snøballen ned under skjorta, sånn bak i nakken, og så skle den heldigvis nedover ryggen, så da sørga jeg for at den ble skikkelig splætta utover. Han glemte nesten den stakkars foten da, og ble litt sånn forkavet, mens vi andre holdt på å dævve. Han kom seg ut for å riste det verst av seg, og jaggu snek han ikke med seg en kopp med vann inn, og gjett hvem den var ment på? Djez. Barnslig. Men han traff ikke skikkelig da, jeg var litt for snar i vendinga. Jeg dermed, fikk inn en skikkelig fulltreffer med min kopp med vann. Nå truet han med hevn..kan ikke føle meg trygg i timene med fysisk aktivitet lengre skjønner jeg…Timen vår går jo ut på tirsdag siden vi skal til Hadeland, men neste fredag derimot..crap. Jeg får bare lage meg en slagplan tror jeg.

Maten har egentlig gått ganske så greit i dag, ble selvsagt stappings etter middagen, men fikk skyss ned til Vikersund rett etter, så nå har jeg fått shoppet litt mer julegaver. Taximiljøet i Vikersund er på hele tre biler, så det var jo ikke mulig å oppdrive en eneste bil, så da ble det å klæske på seg noen reflekser og gå opp. Det virker som en ren evighet å gå oppover, men det tok jo ikke mer enn 35 minutter. Jeg kan vel neppe klage på det. Fin tur, selv om det var slapsete og glatt. Jeg ramla hvertfall ikke en eneste gang. Vurderte å haike med hesten og kjerra som for forbi, men tenkte at det ikke skadet å bruke beina heller. Nå har jeg akkurat kommet meg inn sånn omtrentlig, og det er mat igjen om en halvtimes tid. Alle foruten meg og Monicka fra gruppa vår har tatt helgeperm. Men Monicka har kjærestebesøk, så ser vel ikke stort av henne vil jeg tro. I morgen drar hun hvertfall til Oslo..Jeg tror kanskje det er ei til her fra den andre gruppa også, men er ikke helt sikker. Så det ser ut som jeg blir sånn omtrentlig alene fram til søndag. Da får også jeg besøk, da kommer søster’n med mann, pappa og brutter’n, så det blir jo hyggelig. Vi har planer om å dra ned til Vikersund for å spise, så der får jeg en utfordring gitt..jaja, det får  stå sin prøve, jeg skal nok komme meg gjennom det.

Fredag betyr også søkemotor. Også denne uka har folk søkt på rare ting, og jeg skjønner som vanlig ikke hvorfor de kommer til min blogg når de søker opp disse tingene..men men, det har de hvertfall gjort. Her er noen av siste ukes søk:

dritt – Sier du, tenke på stakkars meg som er i søkelyset for hevn da!

rastløshet – Vel, mer utrygghet, aner jo ikke når Mr.B vil luske rundt hjørnet og hevne seg…

fortell noe du husker fra dine egne skoledager – Jeg stakk en i klassen min i rumpa med en passer en gang…

jentene fikk lære på ta på seg hårnett – Jaha..vet ikke helt om jeg henger helt med på formuleringen din her assa..

what – Ja, det var det jeg og sa…skjønte ikke bæra jeg.

det er viktig at kommunikasjon blir forstått riktig – Hæ? Skjønner ikke helt..

brød med mye smak – Da vil jeg ikke anbefale kneipbrød.

helvetes nisse – Ja pokker har nissen gjort deg da?

triste nisser – De blir nå hvertfall triste når d kaller dem helvetes nisser.

vaske nisse – Har han tid til å vaske når midt i julestria da?

sliten nisse – Ja, hvis han skal drive å vaske i tillegg til å pakke pakker, så skjønner jeg godt at han blir sliten.

klump på foten – Klumpfot? Jeg fikk klumpfot da jeg tråkka over hvertfall.

skumnisse – Faen, det er godt det. Lite lyst på det liksom.

nisse satan – Er det også sånn julegodteri?

varme hønsebur – Dessverre, har ingen på lager for øyeblikket…

beskrivelse av toalettskål – Ok, nå blir jeg litt skremt her, har du seriøst aldri sett en dass?

bivirkninger ved piercing i navlen – Svimmelhet, hodepine, hallusinasjoner, tørr i munnen..for å nevne noen.

tenne 3 lilla lys – Nå må du roe reka, du klarer sikkert å vente til søndag.

laila labba naken – Jeg hadde på meg sko og russelue da. Dessuten så løp jeg.

jeg kan ikke følelse – Det er vel kanskje ikke noe du skal kunne da…

nisse + sprit – spritnisse?

nissen drikker – Ja, det skjønte jeg nesten når det var en spritnisse..

lakris i metervis – Har ikke sett snurten av lakris engang her..

rød 3 tobakk pris – Pris: røykhoste, harry stempel, skinnvest?

mongo uføretrygd – Er du sur på uføretrygden? Har den vært slem?

svi-ræv – har du magesjau så kan det godt hende du blir sår i ræva ja, det svir.

borre tenner – Au.

fet djevel hjelper – Hva hjelper det mot? Hvor kan jeg få tak i en?

gave til bulimiker – Undertøy? Sko? Dasspapir?

redusert spiro. – Vel, ikke mye redusert her nå hvertfall.

jævla lei av å være feit – Slutt å tull da.

ettervirkninger av sult – jævlig sulten?

kjære jeg har tenkt litt. tenkt litt på det du sa, skal vi pakke alt vi har og dra dum dum boys – Ooook, der mista du meg.

det var en snegle som gikk inn på en bar – Det gikk sikkert himla treigt. Han var sikkert veldig sugen på en pils.

jeg dævver – Høres ikke bra ut. Sikkert noe som går.

når man skriver en rapport, skal datoen være dagsdatoen? – Nei, kan være lurt å skrive datoen en uke fram i tid.

Oheysann, der gikk den halvtimen gitt, better run and get some food. Hurra, nesten så jeg trodde de skulle sulte meg.

 

Sånn ca. helt øverst på det midterste treet står det en hakkespett og hakker løs. Bråkmaker.

22 thoughts on “Hevnen er søt

  1. Svar 1: Jeg lover at jeg ikke skal gi opp! Jeg måtte bare kjenne på disse tankene og skrive litt om det. Men som sagt skal jeg fortsette å kjempe fordi jeg vet at en dag vil jeg vinne!!
    Og tusen takk for omtanken; du er så god 🙂

    Svar 2: Ja, det er dessverre sant. Men nå skal det jo sies at dette var nesten 10 år siden.. Så heldigvis har mye endret seg siden da; tror BMI under 15 blir prioritert idag?!!

    Men samtidig er det jo litt bittert å tenke på at hadde jeg fått den innleggelsen (f.eks ved Modum) så kanskje jeg hadde vært mye bedre i dag? Men jeg kan ikke fokusere så mye på det, fordi da blir jeg bare irritert og forbannet.. Og dessuten vet jeg jo aldri om det hadde fungert den gangen(?). Heldigvis vet jeg ikke hvordan livet litt hadde da vært i dag; heldigvis!!

    Ja, det er nok mange som har opplevd det samme. Men ikke for å unnskylde «Helse Norge», men det er jo så mange forskjellige og ulike situasjoner som fører til en spiseforstyrrelse og tror det faktisk er vanskelig også for de å forstå hvem de må prioritere og hvem som har det største behovet(?). Jeg tror nok kanskje at jeg virket også veldig sterk den gangen også; jeg sa jo at jeg fulgte kostholdslisten til en viss grad og slikt.. Så de trodde kanskje ikke at problemet mitt var så alvorlig? Samtidig sluttet jeg å rope etter hjelp, jeg trodde ikke jeg var «syk» nok til å bli hørt og trodd.. Så det er nok derfor jeg sier til samtlige som sliter; VÆR ÆRLIG for ellers er det bare en selv som taper på det..

    ..men ja, du kan tro at det var tøft for min mor å vite at jenta hennes enten måtte mer ned eller forsøke å ta sitt liv. Det var virkelig en belastning for henne og hun har vært åpen mot meg om dette i ettertid. Da mye grunnet at jeg for 3 år siden ikke kunne forstå hvorfor jeg ikke fikk et «bedre» tilbud den gangen. Så det er ikke bare vi som er «barna» som gjennomgår dette helvete, om man har familie som bryr seg så går det virkelig ut over de også. Fordi de er så utrolig hjelpesløse i en slik situasjon. Dette hjelper meg også å tenke på videre i min kamp; jeg skal vinne for min egen skyld, men jeg vil også at de skal slutte å bekymre seg 24/7 (om du skjønner).

    Ha en fortsatt fin fredagskveld kjære 🙂

    • Nei, det er ikke vits i å være bitter nå, for det er ikke noe som kan gjøres med det som skjedde den gang uansett. Men likevel, det er jo litt trist å tenke på at du kanskje ikke hadde slitt på det området nå da hvertfall..men sånn ble det dessverre. Det er sant at psykiatrien ikke snapper opp alle som er syke, eller at de kan hanke inn de som virkelig trenger det. Det er heldigvis blitt bedre med årene.

  2. Jeg lo som jeg nesten skvatt på meg selv denne fredagen her. Hva er det folk bruker søkemotorer til egentlig?
    Men du, jeg røyker rød 3… Det finnes ingen skinnvest i min leilighet ihvertfall.
    Klemme på 🙂

  3. Herlig innlegg! 🙂 Høres ut som dere har det skikkelig morro i disse treningsøktene deres! 😉 Jeg å vil! Elsker ballspill! 😉 Men er det slik at alle kan være med, eller er det avhengig av vekt/bmi om man får bli med?
    Ønsker deg ei fin helg kjære deg!! ❤

    • De er veldig morsomme. Ja, har du for lav BMI så får du hvertfall ikke ta heeelt av. Men timene er jo tilrettelagt sånn at alle kan bli med da, sånn i utgangspunktet. ❤

Legg igjen en kommentar

