Jeg fikk ønsket mitt oppfylt

Av og til så funker det virkelig å ønske seg nok skikkelig hardt. I gårkveld, etter at jeg hadde publisert blogginnlegget mitt, så så jeg plutselig ut av vinduet, og jaggu kom det ikke dalende ned noen små søte snøfnugg. Jeg krysset fingrene for at det snødde vilt hele natten, sånn at jeg kunne våkne opp til et hvitt Modum badet i snø i dag. Og hell yes, her ble det snø gitt. Dermed kom julestemningen også. Etter å ha hatt en slitsom dag, hvor jeg i tillegg har vært grusomt trøtt, så måtte jeg bare raske med meg kroppen og komme meg ut en tur. Sol, snø og knirking når jeg gikk. Nå er det ikke akkurat sånn at jeg er så himla glad i vinteren, men i desember så hører den med, og derfor ble jeg faktisk veldig glad den endelig kom nå. Jeg er skikkelig klar for akebrettkjøring! Men i morgen har vi treningsfri dag, så da får vi vel ikke dra ut og leke kan jeg tenke meg, men det går jo an å prøve seg. Foruten at humøret har fått seg en liten nedtur i dag, så har jeg i grunnen ikke gjort så uhorvelig mye spennende. Jeg har fått trent litt da, fått ut litt negativ energi på den måten. Det hjelper på for min del. Jeg fikk også trekke pakke på adventskalenderen i dag, fikk to flaxlodd, men vant ikke en eneste krone, men jeg vant hvertfall spenningen da. En av de andre i gruppa fikk flaxlodd for noen dager siden, og pokker ta meg så vant hun 500 spenn. Nå har hun shoppet «Jul i mummidalen», så nå sitter vi 8 ivrige mummifan og glaner på tvskjermen her. Små gleder i en slitsom hverdag gjør seg.

Jeg har ikke fått lagt over bilder på pc’n ennå, så må nok skuffe dere med at det ikke blir vinterbilder fra Modum riktig ennå, men jeg lover dere, det er faktisk snø her, det er ikke noe jeg skryter på meg. Kors på halsen. Jeg føler meg helt tappa for energi i dag, og egentlig har jeg andre ting jeg burde ha gjort framfor å se Mummi, og blogge. Jeg har en oppgave jeg burde gjort til i morgen, men vet ikke om jeg orker å gjøre den til i morgen, kunne også drøye den til neste uke, så jeg vurderer nesten det, så kan jeg også bruke litt mer tid på den. Det kreves jo tross alt litt tenking, og det er ikke gjort i en snuvending når hodet er stappa med alt, litt sånn kaotisk kan du si. Jeg trenger å få reflektere litt, få tak i følelsene før jeg setter dem ned på papiret, for jeg får egentlig ikke helt tak på akkurat det jeg skal jobbe med nå.

Stakars Mummitrollet har våknet opp fra dvalen sin, selv om det er vinter, og nå er han litt bekymret, og må dessuten være sammen med Lille My, og det krever jo sin mann bare det. De er ganske så bekymra for vinterdamen og Hufsa, og det skjønner jeg egentlig veldig godt, skumle greier. Nå satser jeg bare på å få meg litt god søvn i natt, og at morgendagen blir litt bedre enn dagen i dag.

Holy crap, Hufsa kom!

14 thoughts on “Jeg fikk ønsket mitt oppfylt

  1. Svar: …huff, likte virkelig ikke denne.. Men jeg tar deg på ordet og skal derfor arrangere noe slikt iløpet av neste uke. You’ll hear about it 😉

    Takk for en krevende utfordring jeg i grunn bare har godt av å gjennomføre!!

  2. Det er hvitt her også og en snømann står ferdig i hagen. Håper du får akt da, det er vel flere fine bakker der på Modum. Tror det er veldig pent der nå, gleder meg til bildene. Jeg liker Mumitrollet 🙂

  3. Snø er sååååå HÆRLIG 🙂
    SNø her i Harstad også nå, minusgrader å nydelig himmel.
    Mørketiden er jo et faktum her oppe, men snøen gjør det hele til en nydelig og positiv opplevelse !
    Akebrett er rå gøy hehe, elsker å kjenne kulden bite i kinnene når verden bare raser forbi !!
    Klem <3<3<3

    • Det begynner å bli en god del minusgrader her også nå..brr..Men det bør jo ikke stoppe det å gå ut og ha det gøy i snøen 😀

  4. Spennende å følge med på hvordan det går med deg! Det virker som om stadig flere solstråler trenger igjennom tåkeheimen.

Legg igjen en kommentar

