Hjemme igjen

Nesten før siste bit av middagen i går rakk å skli ned i halsen, så var 4 av oss på vei ut døra på Modum. A little roadtrip. Det var helt magisk ute, med de hvite trærne, lukten av vinter. Det umulig å ikke få julestemning. «Driving home for x-mas», bare at det ikke er x-mas riktig ennå. Jeg fikk skyss helt til Drammen, hvor jeg skulle ta flytoget videre til Gardermoen. Det første jeg gjorde da jeg kom på stasjonen i Drammen var å kjøpe meg pepsi max, og noe drops å stappe i kjeften. Vi får jo ikke ta med oss sånt til Modum heller. (De vil at vi skal få i oss mat regelmessig, uten å spise andre ting mellom) Ble sittende å dingle med beina på toget, og kom til Gardermoen allerede rundt kl.19. Og pliktoppfyllende som jeg var, så spiste jeg kveldsmat der. Spiste den faktisk til samme tid som vi har kveldsmat på Modum også. Flyet skulle fyke avgårde 21.15, men det var jo pokker til tåke da, så ble nå sittende der og mugle, før vi endelig var omborde på flyet 21.45, og så var det vel take off like før kl.22. Gawd, på den tiden skulle jeg omtrentlig ha landet i Molde. Og mens jeg satt og ventet på å gå omborde i flyet, så satt det en vanvittig snakkesalig fyr ved siden av meg. Skravle gikk non-stop, han bare begynte å prate med ei gammel dame der, som han ikke kjente fra før av. Jeg kom meg omborde på flyet, og fant plassen min, og jaggu, tror du ikke skravlemannen hadde sete rett bak meg. Han greide pokker meg å sette i gang en samtale med de som satt ved siden av han der også. Et amrikansk par som skulle til Molde for å se fotballkampen og festen, som skal være i morgen. (Hvem i helvete reiser fra USA til Molde for å se en fotballkamp??) Anyway, han duden holdt nebbet varmt gjennom hele flyturen, det var rent umulig å konsentrere seg om boka jeg leste. Hadde gnagsår i ørene da jeg kom meg ut av flyet. Jeg var ikke hjemme før rundt 23., så da ble det å pakke ut, sitte litt på nett, se litt tv og lese litt før jeg klaska hodet på puta. Det var veldig rart å komme hjem. Det var akkurat som at jeg ikke hadde vært borte i det hele tatt. Tilbake til det som en gang var. En leilighet gjennomsyret av bulimi. Suget kom tvert, back to the same old stuff. Men jeg hadde jo ikke noe mat her, så det var jo ikke fare for noe overspising og oppkast. Og bra er jo det. Da var 45 dager oppkastfri i boks.

Jeg fikk sove til langt på dag, way over time for både frokost og lunsj. Skulle gjerne ha sovet enda lengre, men hadde en avtale, så kom meg opp. Helte innpå en nutridrikk, som var det eneste jeg hadde tilgjengelig, før ex’n min kom og hentet meg, sånn at jeg fikk kommet meg ut på handletur. Lista var lang som et år, men jeg klarte å plukke med meg alt jeg trengte. Tror jeg. Hvertfall alt som stod på lista, utifra menyen jeg har satt meg opp. Jeg tor jeg har nok, i følge grunnmenyen min. Siden det er lørdag, så slo jeg også til med noe lakerol, to kjærlighet på pinne og en kinder bueno. Det er ikke akkurat sånn det har vært for meg før. Ikke kjøpt noe ekstra mat, så det ble ingen impulshandling, ikke innkjøp av mat til overspising og oppkast. Problemet, eller utfordringen vel og merke, blir å klare å begrense mengden mat, og ikke la det føre til overspisng og oppkast, eventuelt bare oppkast av det jeg skal spise. Det vil være middagene som blir de største utfordringene, de andre måltidene skal gå greit. Lunsjen gikk hvertfall bra. Jeg henger litt etter sånn i forhold til de tiden jeg har vært vandt med på Modum nå, men det viktigste er at jeg får i meg det jeg skal, med sånn ca. like lang tid mellom måltidene, og det skal gå bra i dag. Jeg kjenner litt på trangen til overspising og oppkast, men det har som sagt å gjøre med at her hjemme er det sånn det har vært de årene jeg har bodd her. Rutinene sitter fast i veggene. Det gjelder nå å bryte de rutinene, skure dem vekk. En del inni meg ønsker heller ikke å kaste opp, vil ikke gi etter nå som det har gått så lang tid uten oppkast.

Jeg har også fått handlet inn en del garn i dag, så får slått ihjæl litt tid med strikking. Tenkte ta meg en treningsøkt senere, men får se hva jeg orker. Det vil bli etter middagen i tilfelle (og den blir jo litt sen i dag), for det er som regel da det er vanskelig å motstå å kaste opp, da må jeg gjøre noe annet. Været her er helt crap, regner..da er det ikke særlig fristende å ta på seg joggeskoene og løpe en tur, men mulig jeg tar en styrkeøkt inne. Får bare se det litt an. Kan hvertfall ikke kaste opp, da trener jeg heller. Er jo en smule rastløs av meg.

22 thoughts on “Hjemme igjen

  1. Hei🙂 Tenkte det er på tide å legge igjen et spor.. Har jo lest og fulgt med uten å kommentere på lenge😉

    Du ser veldig bra ut på bildet!! Hadde bare lyst til å si det;) Du kler de kiloene du har lagt på deg!! Og lykke til der hjemme. Har stor tro på deg!
    *klem*

    • Takk takk, men jeg er ikke enig med deg…sukk..jaja, jeg velger å ta imot komplimentet, selv om jeg ikke ønsker kompliment ang. kroppen min pr. dags dato.

      • Oj. Beklager masse. Det var ikke meningen å tråkke deg på tærne. Bare godt ment! Forstår at kroppsfokus ikke er det rette nå. Korttenkt av meg.

  2. 45 dager wow😀, hipp hurra for flinke, sterke og tøffe deg..*stolt* Lykke til videre og det å være hjemme og skal takle det. Ha ei fin helg videre..

    klem🙂

  3. Svar: Helt sant! Det er ikke alltid det er verdt å bare holde seg inne, men heller komme seg ut en tur å få opp humøret! Det fungerte for min del igår, og er glad for at jeg klarte å «snu» dagen!

    Takk for en god kommentar fra deg🙂

  4. Jeg er så stolt av deg, Laila og jeg håper også at du er stolt over deg selv!🙂 Du kjemper som en helt. Jeg vet hvor vanskelig det er. Men du er på rett vei (kanskje hater spiseforstyrrelsen at jeg skriver dette), likevel følte jeg bare at jeg måtte.

    Jeg er så stolt at jeg blir rørt❤

  5. 45 dager – du er jo bare super flink!!😀 Krysser fingre og tær for deg – dette klarer du❤ Klem

Legg igjen en kommentar

