Tom i hodet

Jeg føler meg bare forferdelig tom i hodet i dag, helt tom for krefter, utmattet, sliten og lei. En skulle ikke tro at man blir sliten av å ikke gjøre noe som helst, for i dag har vi kun hatt undervisning i ernæring og fysisk aktivitet, men tanker ligger og kverner oppi hodet 24/7, og det tapper meg for krefter. Orker ingenting, giddesløs, orkesløs og tiltaksløs. Mamma, søsteren min og jeg dro ned til Vikersund en tur etter lunsjen i dag, men det er ikke akkurat så mye å ta seg til der nede, så vi gikk bare innom et par butikker. Jeg følte bare for å komme meg ut dørene her, få litt frisk luft mellom ørene før jeg gikk på veggen her. Men når jeg er så sliten og lei, så blir alt bare et ork. Jeg har måtte trekke meg litt tilbake i dag, tatt pauser, prøvd å slappe av litt, men jeg kjenner likevel på en rastløshet som holder på å ta knekken på meg. Jeg vurdere å gå meg en liten tur ut, bare jeg, alene. Det er kanskje ikke så veldig lurt å gå så langt vekk fra området nå, for det er så sinnsykt med tåke her, at man ser ikke meteren foran seg. Skikkelig trolsk stemning. Det har vært sånn i en hel uke nå, men i dag er det virkelig kriminelt her.

Maten har gått greit i dag egentlig, men når jeg har sånne dager som i dag, så forsvinner sulten litt, og det å spise går på autopilot, spiser kun fordi jeg virkelig må. Middagen var bare tragisk i dag, men fikk den ned. Yoghurten som jeg vanligvis fordømmer opp og ned i mente smakte faktisk godt, fordi middagen var så utrolig kjedelig og smakløs. La yoghurten i frysern før vi spiste, så den var skikkelig forfriskende. Godt å faktisk kunne klare å nyte den, både fordi den smaker godt, og fordi jeg ikke ble overmett allerede etter middagen. Ikke verst bare det. Nå er mamma og søsteren min ned i Vikersund en tur igjen, for jeg trengte å trekke meg litt tilbake og slappe av, så jeg tror jeg bare skal gå meg en tur, for å få være helt alene, her sitter det jo folk i stuen hele tiden. Bare 1.5 time til mat igjen, så får bare komme meg avgårde, og så får den lille gåturen bli dagens trening, kjenner at jeg ikke orker mer i dag, rett og slett.

 

27 thoughts on “Tom i hodet

  1. For et lurt tips å legge youghurten i fryseren! Det hørtes kjempegodt ut, og skal definitivt prøves 🙂
    Håper du får en god natt og masse hvile… Litt påskudd på energi og kraftskalaen ❤ Jeg tenker på deg, u know ❤

  2. elsker mat som kjøles ned i fryseren, gjør alt så mye mer..delikat som du sier. Det er godt å prøve å finne positive assosiasjoner med matvarer! Fullt forståelig at du er sliten, utmattet og tom. Det jobbes nok knallhardt der borte, og da er det godt å høre du har familie som er der og tar deg med utenfor huset. Take care, og pass deg for tåka ❤

    • Å fryse yoghurt blir den store nye slageren for meg hvertfall 😀 Gikk meg ikke bort i tåka, det er det som er så greit med lysløyper, man ser hvor man går, til tross for at man kun ser noen få meter om gangen 😀

  3. Det er godt at du har mulighet til å komme deg litt vekk når du trenger det, kjenner til følelsen av å være på samme plassen med de samme rutinene og menneskene, man kan bli dritt og da kan det hjelpe mye med en tur ut! 🙂 Det er herlig å lese at du klarte å nyte yoghurten ❤ I like it ❤

    • Hufsa er kul 😀 Nei, jeg har lagt den i frysern en halv time før jeg skulle spise den. Da blir det iskald. Vi har kun 40 min. på å spise middag og yoghurten, så om den er bunnfryst, så rekker jeg ikke spise den…så jah.

  4. Haha, jeg tenkte du kanskje gjorde den om til is eller noe, men det høres egentlig bare ekkelt ut 😛 Dypfrost yoghurt liksom…eh 😛 KALD derimot, er nam(om bare tennene mine hadde tålt det).

Legg igjen en kommentar

