Tvangstrøye psykiatri.

Ikke nok med at foten er skadet, men i dag så hadde vi fysisk aktivitet på planen, og det var landhockey på programmet. Ute. I skogen. Med to ansatte fra spisteamet, og treningspedagogen vår så klart.  Når vi har disse timene, så legges alt som heter alvor og behandling til sides, for da skal vi ha det gøy, og da tar alle helt av. Så hun ene av de ansatte var litt vel ivrig i det jeg prøvde å angripe ballen, og hun brøt regelen om lav kølleføring, noen som førte til at hun nesten kakket meg til døde. Hvertfall på hånda. Jeg måtte irettesette henne, måte på juks og fanteri. Men jeg skal ikke følge opp saken videre, for laget hennes tapte begge omgangene vi spilte. Det liker jeg. Jeg fikk også brukt en av mine fire treningstimer etter timen med fysisk aktivitet, så skal ikke klage egentlig, men klart, når jeg må spise like etter, og magen bare føles full og ekkel, så er jeg like langt på en måte. Så nå sitter jeg her da og henger med magen. Buksa er egentlig ubehagelig stram, til tross for at den passer. Sitter som et skudd vil kanskje noen si, men jeg sier meg uenig. Liker at klær skal være litt løstsittende. Jeg trenger litt større klær, sånn at det ser ut som jeg er litt mindre. Faen, kom på at jeg må sette på en maskin med klær. Det er sinnsykt stille her nå, halve gruppa har reist hjem på perm, ei er til frisøren, ei ligger med med sudoku (djez) og sistekvinne forsvant rundt hjørnet. Sola skinner fra en skyfri himmel, og jeg burde jo strengt tatt gått meg en tur ut, i det minste for å få litt frisk luft, men får se det an litt. Dette her blir forresten siste helgen gruppa er på avd. alene, for til søndag/mandag kommer det inn en gruppe til her. Det kan jo bli spennende. Håper de vil match gruppa bra. They better, for vi er i flertall og vi kom først, så de må nok bare innfinne seg, muahaha. Joda, neida. Ikke så mye å si i dag egentlig, men siden det er fredag, så er det jo selvsagt tid for innlegg med nøkkelord for søkemotor. For nye lesere: Det er ord/setninger som folk har søkt på, og på den måten plutselig funnet min blogg. Mye av dette aner jeg ikke hva har med min blogg å gjøre, men de har nå hvertfall dumpet innom her. Så da har jeg som vanlig plukket ut noen søk fra den siste uka.

hvordan falske lege innkallelse – Skjønner ikke spørsmålet. Er det et spørsmål?

pinnedyr mat– Nekter å tro at de spiser. De ser ganske så avmagret ut. Burde søke om innleggelse på Modum.

røykerom – her på Modum er de så fine på det at de har en egen paviljong for røykere.

på nätterna drömmer jag om jobbet på dagarna slår det in– akkurat det der er fryktelig slitsomt, sånn når det slår inn liksom.

Å ikke elske i frykt for å bli såret er som å ikke spise i frykt for å bli sulten– pokker, jeg elsker å spise jeg…what to do??

lite hode – joa, men jeg lover deg, det er mer enn nok fullt der oppe i topplokket.

spiseforstyrrelser og skizofreni – spiseforstyrrelser skjønner jeg, ski også, og zo ligner på zoo, og så finnes det ei sånn derre operadamen som heter Mirella Freni, men skizofreni? Den var ny..eller? Hm..nå er det faktisk 14 år siden jeg gikk på ski gitt..akebrett er mye morsommere.

tvangstrøye psykiatri – Jeg venter nesten bare på å få trykt en sånn trøye over hodet en dag…sikkert på at de har noe på loftet her, sammen med de gamle kostymene som en ansatt fortalte oss om her en dag. Kanskje det var tvangstrøyer hun egentlig mente, men syntes at det var litt finere å kalle det kostymer…hm.

ingenting er umulig – jo, jeg klarer f.eks ikke å stikke tunga oppi nesen.

nakene menske damer – Rumenske? Armenske? Du er litt utydelig i formuleringen synes jeg.

cabe vintersko – neinei, snowjogs er tingen.

biola bringebær – ok, nå skal du få en saftig historie om biola. Her på spis avdelingen så får vi faktisk bare ha en type melkeprodukt med smak. Vi skal ha vanlig lett melk, biola naturel, og jordbær cultura. Men om det plutselig blir tomt for cultura ( det blir det ofte), så får vi blåbær biola, men det skal vi egentlig ikke ha. Du må skjønne det, at det å ha to produkt i ulike smaker er å gå litt vel langt. Det er nesten litt for drøyt vil jeg si, tenk å skulle ha så mye å velge i mener jeg. Bringebær har jeg ikke sett snurten av.

jeg tror jeg har svuls i hode – uffda, jeg har ikke plass til en svulst i hodet jeg, det er jo så lite, og så fullt av tanker der…

pårørende blind- Nei, mine pårørende er ikke blind. Men mamma bruker briller da. Men nære skyter ingen skjære.

ansiktet delt opp med navn – ja, jeg har forskjellige navn på ulike deler av ansiktet mitt. Lai, pai, og Laila. Fra topplokket ned til øyebrynene, fra øyebryn til munn, fra munn til hake. Greit å skille litt.

kan jeg spise svinekjøtt om jeg er sammen med en muslim – Nei for Guds skyld, det må du ikke finne på!

hvilken rolle spille ukeblader – tøysekopprollen

pondus drypp, drypp– ja, nå er det nesten så jeg kjenner at fettet fra magen begynner å dryppe her…ikke langt unna nå.

hva er det fineste noen har sagt til deg – Så fint at det går bra med foten din.

madonnas tær – ser for meg at det er godt trente tær. Muskelbunter.

er 1 kcal 1 kca uansett? – Nei, av og til er 1 kcal 3.

har tankekjør – ikke rart når du blir forvirra av disse kaloriene..

steppe en halv time eller gå en halv time gir det samme helseeffekt? – Vel, du kan jo steppe når du går da, sånn ta skikkelige høye kneløft før du stamper beinet i bakken for hvert skritt. Da har det samme effekt. To fluer i en smekk til og med, kanskje det blir dobbel effekt da.

overdose avføringspiller – Da tror jeg kanskje du vil bli bra dritatrengt…men det kan jo være at jeg tar grundig feil. Pass hvertfall på at du har nok dasspapir i hus om du skulle finne på å prøve det ut…

amputerte tær – Hva skal du bruke dem til? Samle på dem som klinkekuler?

navle puling – Er det en ny greie…? Sært.

adventsstjerna mi – aner ikke hvor den er. Jeg har min hjemme. Tragisk at jeg ikke får henge den opp og nyte den..Kanskje jeg skal skrive meg ut, sånn at jeg kan være hjemme i hele desember for å kunne sitte på stua på de mørke kveldene og bare se på stjerna i vinduet mitt…skal tenke over saken…Har du forresten kikka etter den der du la den sist?

snus nyreskade – Nå har ikke jeg for vane å svelge snusen, så jeg har ikke noen nyreskader per dags dato såvidt jeg vet..

ja jeg snuser – Vær obs på nyreskader!

hvordan teipe skulder – Finn et teiprulle. Riv av ønsket lengde. Dra ned genser/skjorte, over skulderen, sett fast teipbiten.

eg skulle aldri ha sagt det – Du kan sikkert ta det tilbake.

Katten med støvlene illustrasjon – Jeg har en gris, duger det eller?

laila spiseforstyrret – hø, hvor i all verden har du det fra??

vaske gulvet naken – har ennå ikke sett noen som har vasket gulvene naken her, men jeg skal jaggu meg holde øynene åpen!

 

Nytt bildeinnlegg i fotobloggen.

20 thoughts on “Tvangstrøye psykiatri.

  1. «pinnedyr mat- Nekter å tro at de spiser. De ser ganske så avmagret ut. Burde søke om innleggelse på Modum.»

    Haha, den der fikk meg faktisk til å le høyt, og det skal litt til xD

    Hater egentlig helger, men fredagsinnleggene dine hjelper absolutt på!

  2. Hehe, må passe på deg selv skjønner jeg, farlig på modum :p
    Og pinnedyr spiser, jeg husker bare ikke hva. Men det er noe av det ekleste jeg har opplevd av levende skapninger! En gutt lånte oss disse så vi kunne ha de i barnehagen, jeg nekta å ha noe med de å gjøre. En bevegende pinne, fysj! 😦
    Tida går fort, allerede ei uke siden det var stille i gangene.. Håper tida går like fort hos deg..
    Du får lage deg en julestjerne!
    God helg 😀

    • Off ja, de er litt ekle. Og rare. Tiden går veldig fort egentlig..bare begynt noen få forberedelser til juleting da 😉 God helg til deg og.

  3. «Pinnedyr spiser: blader fra salat, eføy, bjørnebær, bringebær, løvetann og rose.»

    Søt gris med støvler!
    Folk søker på mye rart!

  4. Nå skal jeg prøve meg på et ord jeg ikke kan : hvorfor isossierer du deg med at du er SF, jeg synes hele tiden at du påpeker det : laila = SF….

    Skal det være slik? Laila = står på for å gi slipp på sf demonene, er glasset halv tomt eller halvfult?

    Det er klart du blir å slite med vekt oppgangen, det gjør alle, vekt oppgang er oppskrytt, men det er en ting jeg har lært og jeg kan ingenting om SF, å det er at man må opp i vekt for å få vekk demonene, for å kunne kontrolere andre ting, for å få barn, klare å holde et ekteskap = jeg er faktisk imponert når folk sier at de har spist sitt første måltid sammen med kjæresten på minst et år, et år— vanvittig, måltider sammen er jo noe av det mest kjæreste fylte tingen som finnes, stearinlys og rødvin..

    Så jeg ønsker at du snur det, for det skal bli laila uten sf, det er målet, at man kansje faller noen ganger mot målet, det gjør vi jo alle, så spiller det ingen trille når man reiser seg igjen….

    Du er en av de mest fargerike, spreke humørsprederne i hele blogg verden som jeg vet om, nå leser jo ikke jeg så veldig mange blogger, men av alle er din en av de jeg setter mest pris på, med dine rappe kommentarer og svar på det meste, som vi nord for normal sirkelen…

    Så laila stå på, jeg håper på en sprek, fargerik og rapp kjeftet laila uten sf om en stund 🙂 Jeg har stor tro på deg, selv om du selv mister litt troen når du føler det slik, men etterhvert skal jo dette bli muskler da…. Du vet man trenger fett for å bygge muskler 🙂

    Sender deg mange helgeklemmer, fra en forvirret nordlæning :))))

    ❤ ❤ ❤

    • ‘Assosierer kanskje 😉 Jeg gjør ikke det, jeg er langt i fra spiseforstyrrelsen, men dn er en stor del av meg. Målet er å jobbe meg mot å la den bli en mindre del av meg.
      Takk for fine ord søte du 🙂 ❤

  5. Satt og venta på dette innlegget nå, var redd du hadde glemt helt av det! Men det hadde du heldigvis ikke. Dagens høydepunkt 🙂

    • Jeg trodde jeg hadde publisert det mange timer tidligere, men så hadde det bare blitt lagret! Gawd assa, så da kom det litt vel sent..men men.

  6. Haha! Gud hvor jeg lo av alle disse «søkene» som du helt utrolig nok, klare å «svare» på 😛 Du må jo bare være helt herlig Laila! Har lyst å treffe deg jeg! Nå har vi jo «kjent» hverandre igjennom litt ulike forum på internett, så synes det er på tide egentlig 😉
    Sender deg en fredagsklem! ❤ (Forte meg å poste før det blir lørdag snart! :P)

Legg igjen en kommentar

