Første dag på Modum

Da sitter ræva plantet på en pinnestol på rommet mitt på Modum. Dagen har vært lang, men den har likevel gått fort. Sykt masse info, og trasking hit og dit…Jeg er steintrøtt og utrolig sliten, for jeg jeg var jo oppe før hanen gol i dag også. Jeg har delt rom med mitt lille tantebarn i natt, og til tross for at han bare er 2 år, så snorker han som en voksen kar. Og han kaver og makker noe inn i granskauen. Men han er jo så kul da, så kan jo ikke annet enn å le av han, selv om det betydde at jeg ikke fikk en sammenhengende søvn i natt. Men koslig å stå opp til to små skjønne tantebarn med litt lek og klemmer før jeg satte nesen mot Modum. Søstern og jeg roadtrippet hjemmefra tidlig, og himmelen sa at dette måtte bli en god dag.

 

Gaver fra søstern. En fin boks med følgende innhold:

Bok, me love.

Fin liten bok med bilder, nydelig ord og dikt som søstern har laget.

Og så har hun fått venner og familie til å skrive brev og mailer med «lykke til» hilsener til meg. Jeg fikk såvidt begynt å lese noen av dem rett før lunsjen, så det ble jo grining nesten før jeg fikk satt beina innafor hus her i dag. Tusen tusen takk alle sammen, dere er nydelige! Jeg setter utrolig stor pris på det. Ordene deres vil henge på veggen min her, sånn at jeg kan se på dem hver eneste dag! Janne, Tommy, Aron, Ronja, mamma, Anette og Vidar, gudfar m/ kone og barn, Sven, Marianne, Stian (broren til min svoger) og hans (og selvsagt min svogers) foreldre Unni og Rune, Edith, Annicen,May, Monica og Anne-Helene. Tusen tusen takk!

Nå er hvertfall ikke rommet grått og trist. Jeg skal nede på artoteket her og låne et par bilder som jeg skal få hengt opp på veggene her også. Jeg har  vært veldig heldig med rommet, for jeg har utsikt mot baksiden av bygget, og jeg har stoooor vinduskarm jeg kan sitte i!! Ooooh lykke!! Dagen har som sagt gått i ett her, jeg har hatt time med behandleren min og en miljøterapeut, lege og ernæringsfysiolog. Det har vært lunsj og middag, med gruppemøte rett etter middagen. Snart er det kveldsmat og deretter gruppemøte igjen. Vi er en fin gruppe på 8, og jeg trives godt med dem allerede. Dette må jo bare bli bra, eller hur? Jeg og en medpasient var ute og gikk oss en liten tur rundt på området her i stad, måtte jo få litt frisk luft mellom ørene etter alt som har skjedd i dag. En veldig koslig tur og prat.

Maten har vært vanskelig synes jeg, men det var jeg jo forberedt på. Store måltider i forhold til hva jeg har pleid å gi skrotten kan man si…Men jeg har holdt ut, jeg har spist det jeg skal, og jeg har beholdt det. (Det er liksom meningen her da Laila! Dooh) Har begynt å skrive på registreringsskjemaet som skal leveres ved ukeslutt, så krysser fingrene for at resten av uka forblir oppkastfri. Det er målet…Jeg føler meg mett, tung, huge.com,oppblåst, enorm og jah, der veit, ei feit dundre på over hundre. Her har dere meg liksom. (I et fordømt nøtteskall!) Gawd! Men her er det flinke folk, og vi får jo ikke annet enn nyttige og fornuftige ord, så det hjelper på. Jeg har fått en del beroligende ord i løpet av dagen også, så jeg får fortsette å bite sammen tennene…Lordies, ennå er det bare første dag liksom…Kjeven kommer til å ligge i ruiner etterhvert om jeg skal bite sånn..jaja, kjeven og resten av innholdet er jo under oppbygging anyway, så jah…litt mer arbeid skader vel ikke da…høhø. (Sparegrisen liker seg ikke da, i motsetning til meg så liker den jo å være tjukk og god og misliker slanking sterkt…)

Angående blogging…tja..jeg venter i spenning. Det ble nevnt kjapt, men som et tema vi skal ta opp…så er spent der…Fram til det blir tatt opp, så skriver jeg, høhø. I’m the redhead daredevil. Jeg har jo uansett ikke til hensikt å blottlegge meg inn til beinmargen, legge ut navn, bilder eller info om de som jobber her eller mine medpasienter så sant de ikke gir meg lov til det. Jeg vet hva taushetsplikt og folkeskikk er (tro det eller ei…)

Jeg skal få prøve å lest noen blogger underveis også, men aner ikke hvor mye kapasitet jeg har til rådighet, men jeg skal prøve å henge med når jeg har litt tid altså…Skal jo også få oppdatert noen statuser i ny og ne på facebook, sånn at dere får litt livstegn. (Ikke at jeg har til hensikt å dævve her på Modum da, men, under sånne tøffe tak kan man fort krepere mener jeg..) Ellers kan jeg jo meddele at jeg springer ræva av meg for å tømme blæra, wtf liksom, hvor i helsike kommer det ifra? Drikker jo noen glass med vann, og litt kaffe, men hellow in tha luk liksom. Makan. Ok, too much info, men jeg veit dere liker litt snusk. So there ya go. Nå er det pokker meg ikke lenge til kveldsmat gitt, på tide å spise liksom…haff. Jaja, jeg overlever det også jeg. Nemlig. Dere får bare holde ut skrivefeil og sånt nå altså, ha meg unnskyldt liksom, men jeg gidder bare ikke gå gjennom og rette opp eventuelle feil nå. Sliten.com in tha head.

Note to self:

Husk å lukke døra når du sitter på dass, du bor på bakkeplan, folk kan gå forbi, og de har innsyn rett på skinka di om de skulle glane inn…(Nå gikk det faktisk akkurat forbi en dude her, og blæra mi holder på sprenges veggimellom…det var nære på!!)

Jeg vil også si tusen tusen millioner (lord Laila..) til alle dere fantastiske lesere som har ønsket meg lykke til på ferden! Setter så utrolig stor pris på dere og ordene deres! Jeg tar dem med meg, believe me! YOU ROCK!

46 thoughts on “Første dag på Modum

  1. awww… ja søstra di er en luring. kjempe kjekt at hun sendte med en liten hilsen!
    tenker masse på deg laila. mange ganger hver dag!
    det blir bedre, etter hvert liksom… og det er sikkert mye rart nytt å sette seg inn i og å være med på. hole load of shit 😛 haha men det blir rutine etter hvert….

    gla i deg

  2. godt å høre første dagen har gått greit, du er jammen tøff som hopper rett inn i det. Lykke til videre. KLem ❤

  3. Massemasse lykke til med oppholdet, håper det fortsetter like bra som det har begynt 🙂

    Og den boka – om du ikke har lest den ennå, så gled deg! Kanskje det aller beste jeg noen gang har lest 🙂

  4. Dette får du til 😀 Synes du har vært kjempeflink allerede ❤
    Tenker masse på deg!

    *klemme flat*

  5. Hei Laila!
    Ville bare ønske deg lykke til med oppholdet. Jeg krysser fingrene for deg og håper med deg! Vil også slenge til at du er en stor inspirasjonskilde. Du viser at det går ann å komme på rett kjøl igjen. Jeg prøver selv å lese bloggen din hver dag, men er ikke alltid jeg får det til ;o Men ROCK ON! Jeg vet du klarer deg gjennom oppholdet uansett hva som skjer og jeg vet du har viljestyrken nok til det! 😀 I have faith in you! 🙂

  6. Endelig er du der! 🙂 Håper du får lov til å blogge jeg da…
    Snill søster du har som gir deg så mye fint, og så gøy det må være med så mange brev fra kjente og kjære. Det høres ut som du vil få et bra opphold. Håper på det! *klem* ❤

  7. Ble så glad da jeg leste dette innlegget, at den første dagen din på Modum har gått bra 🙂 Har tenkt på deg…. Ønsker deg masse lykke til videre, Laila! Du er tøff og sterk……..

  8. Så fint å lese at du har fått en god start.
    Legger 2 i kryss for at det fortsetter slik 🙂 Har enormt respekt for at du begir deg ut på dette for jeg kan bare tenke meg hva det har kostet deg (kinda been there liksom).
    Håper du får fortsette å blogge, spent på hvordan det går videre 🙂
    Keep going, heier på deg all the way 🙂
    Klemmer ❤

  9. Masse lykke til videre, Laila!! Dette klarer du 🙂

    Jeg ble totalt rørt av gaven fra søstra di, herregud så nydelig!!

  10. Så nydelig det du har fått av personer som står deg nær, virkelig vakkert gjort, det viser at du også betyr mye for dem. Det er en tøff kamp du har foran deg nå, men jeg vet du skal klare det selv om det går opp og ned! Jeg heier på deg og håper at du får blogge om du ønsker det ❤ stå på!

  11. såå koselig med det søsteren din har ordnet da 😀
    og dette høres bra ut Laila,ønsker deg masse masse lykke til fremover i oppholdet, heier på deg!!

    *gode klemmer* ❤

  12. You’ve allready done so much to be proud of! Jeg er i hvertfall stolt av deg 😀
    Jeg tenker masse på deg ❤ Og ja, du er en survivor. Nemlig. 😉

  13. Åå, så koselig gjort av søstreren din! Og hyggelig med så mange lykkeønskninger fra venner og familie^^ Godt å få litt ting opp på veggene, gjøre det litt «eget», så det ikke blir så fremmed og sterilt.

    Jeg har stor tro på deg Laila! Bare gjør ditt beste, det er mer enn godt nok.

    Håper du får fortsette å blogge, and untill du får beskjed om det er lov så liker jeg at du er the redhead daredevil 😀

    Mange klemmer og enda noen lykkeønskninger fra meg til deg ♥

Legg igjen en kommentar

