Djevel i forkledning

Da er det jaggu meg fredag igjen. Jeg synes ikke det er noe annet enn fredag hele tiden jeg. Nest siste helga før jeg fyker mot Modum.Togbilletten er bestilt til tirsdag 4.oktober. Da bærer det avgårde mot Oslo,og videre til Ski hvor jeg skal være til vi (søstern og jeg) kjører mot Modum støggtidlig onsdag morgen. Jeg må befinne meg på Modum innen kl.10.00 den 5.oktober. Det er jo umenneskelig å måtte stå opp så tidlig at man ennå har søvn i øynene. Skjønt den får jeg vel pirket ut underveis. Jeg har såvidt begynt å pønske ut litt klær jeg skal ha med meg ,lagt dem litt sånn til side liksom,sånn at jeg ikke glemmer at jeg skal ha dem med. Kan fort risikere å ikke pakke med meg klær.Har tenkt litt på om jeg skal ha med meg noe personlig å stæsje opp på rommet,men hva pokker skal det være liksom? Godstolen?Pleddet mitt? senga mi? Nei..Ellers har jeg bare et par ting til jeg må få gjort,levert en fordømt nøkkel,hente noen klær og så den pokkers blodprøven som står igjen da. Halleluja. Ser for meg blodbad.

Men nå kan jeg bruke tid på å skrive om unyttig informasjon her,det er jo fredag. Det betyr at det er tid for nøkkelord fra  søkemotor. Det betyr kildehenvisninger til hvorfra besøkende har kommet seg inn i bloggen. Og jeg sier dere,det er ikke sånn at folk bare kommer til bloggen min ved å søke på navnet mitt,navnet på bloggen,spiseforstyrrelser,bipolar eller medisiner,neida,de dukker pokker meg opp på via andre syke søkeord,just take a look…:

pule historie : Det var en gang en utovertiss og en innovertiss som som satt og kjedet seg noe så grenseløst en ettermiddag. De hadde en aldri så liten krangel på gang,og innovertissen var drittlei hele utovertissen og gadd ikke snakke mer med han,og da spør utovetissen: skal jeg stikke eller?

går på kostliste – hadde jeg hatt muligheten,så hadde jeg ikke bare gått på den,men trampa på den!

tacosaus gått ut på dato – blir det sursøt tacosaus da?

halebein smerter – jeg får ofte smerter i halebeinet når jeg må ligge på det harde gulvet på trening for å ta sit-ups. «Stålkontroll» får jeg som svar fra treneren min..skjønner ikke hva han mener.

reprise & betyr – igjen og igjen og igjen og igjen må jeg svare på sånne rare ord assa…mulig??

krone papegøy – pappkrone er gøy. Det sier barna.

spiro badedrakter – kommer neste år,kan fås i str hest,siden det er jeg som skal være utgangsmodell,og da har jeg jo vært på Modum og triller ut derifra.

laila krakeli på skal vi danse – skal vi trille mener du vel? Ser det for meg ja…kråkedansen here we come…

familie modum bad «hund» – Ja,hørt rykter om at familier kan bli innlagt på Modum,og så får de sånn «hunde terapi» ny greie. De skal labbe rundt på området og leke hunder,det skal visst gi en morsom effekt,og meningen er at familien skal finne tilbake til leken i hverdagen.

vi som vil at laila krakeli skal erstatte programlederen for norsk attraksjon – Jeg må skaffe meg en sånn grilldress maken til den Linda Eide hadde da..kan ikke vise meg på tv uten…Dessuten var hun morsom,så jeg kan ikke måle meg opp mot henne.

møkk assa – ja det kan du si,men om du spanderer en grilldress så kan det hende jeg blir med likevel..

hvor dum kan en snut være når sola skinner på han – om han putter på seg en grilldress kan han sikkert bli stappdum.

faen og skyter en minette – når en politimann putter på seg grilldressen,så er vel pistolen bytta ut med grillspade og pølseklype,så Minette er vel trygg da,skjønt hun kan fort få et klyp i stumpen,men det overlever vel hun.

hvorfor har man verk i tannkjøttet og tann – næææh,de har vel gått på en smell da…

fitte på boks – får sikkert kjøpr det på sånn thai shappe,der får man tak i det meste.

jeg har lyst å kaste opp maten – nei det har du ikke.

medisinske trær med orange bær – rognebær sikkert. Fint mot depresjon for kråker.

tekst til leve her og nå – lev her og nå.

djevel i forkledning:

kuldestrømninger kraftløs – jeg får svettetokter når jeg føler meg kraftløs jeg da..holder på å dævve liksom..

dumme foreldre – ja,tro det eller,de finnes!

фритидсхус – jeg veit,helt sjukt.

oppvasken – den står seg best der den er..

muffe og gækki – rockegutter fra gamle dager. De er sikkert ganske muggete nå da,nedstøvet.

full samefaen – jeg har sett 3 av dem. Ikke helt god. Ikke som andre mennesker.

etser potetgull på tennene – jeg har hvertfall ikke spist potetgull som etser. Høres ganske ubehagelig ut å spise,men det er nå meg da..

å nei noen så min dagbok – ånei!

spise etter man har kastet opp – det går an. Spesielt ja? Men det går.

hvordan syk er jeg – sikkert kugalskap.

plante oppi matvekt – matvekten gjør seg nok som en fin krukke ja.

stork til å henge opp – jaha,så du skal ta igjen nå da? Siden den hengte opp deg i nebbet,så skal du liksom henge opp den nå?

uansett hvor jeg går, ser jeg – det er i grunnen en stor fordel du har der altså..

taxi skinner berg og dalbane – hm,har du kanskje planer om å ta en rånerunde oppi berg og dalbanene nå da? Kind of risky,isn’t it?

14 åring får ikke rullator – stemmer,det er nok 18 års grense på dem ja.

laila naken – Laila er alltid naken,klær er for pyser. Og du kan tro jeg er et syn her jeg sitter å dingler med tærne.

ftw – ftw?

føttene stinker – Sitter du under stolen min og lukter nå? Eller mente du dine? Vask deg du,sure tær er creepy stuff.

gi meg armen dit – Skal jeg være hit eller dit? Forvirra jeg nå..

hadde vært enklere – ja,om du sa «gi meg armen her» så hadde det vært mye enklere,det har du rett i.

bølge kuk- ok,og med det mener du at du er med i kuk gjengen som tar bølgen når noe stort skjer?

min kuk – er din kuk med i kuk gjengen?

brei ut den store fitta di – sånn at dere kan ta bølgen i meg da eller?

knekte kuken – ble det litt for mange bølger?

liker deg best når du er sprengfull av håp – la meg da bare få si en ting,jeg er ikke sprengfull av håp om at dere skal ta bølgen i meg.

holdt på å brette ned gummistøvlene – men så tok du deg i det i siste liten ja? Det var flaks!

sagt av barn:

“Romvesener bor like i nærheten av gud men jeg tror ikke de er omgangsvenner for å si det sånn.”

“Musklene er noen slags nakkekoteletter som vi har i armene.”

“Onkelen min gikk ned tretti kilowatt. Etter det måtte han operere bort forhuden.”

“Når man dør er det akkurat som å forlate en skrothaug.”

“Kroppsvæske kan være laget av stoff eller skinn. Det kommer helt an på prisen. Det finnes også skuldervæsker.”

“Kroppsvæske er noe man bruker når man vasker seg, for at ikke bakteriene skal informere seg.”

“Et øyeeple er når man plutselig får øye på et eple, nesten uten å vite det.”

“Indre verdier betyr at man har vært så uheldig å svelge en tikroning.”

“Morfar mistet jobben sin fordi de ga ham opp der han jobbet. Men nå er han omskjært til snekker.”

“Suspendert er en måte å gå på. En veldig fin måte som rike folk gikk på i gamledager. Det er det samme som å spankulere.»

“Høner suspenderer, fordi de trekker beina etter seg på grunn av at de har hoftekam på hodet.»

“Det finnes hjernedøde dyr, sånne som består av bare en sædcelle. De bor ofte i vannet. Jeg har hatt dem rundt anklene når jeg bader.”

Ørene er to flak som er skrudd fast i hodet.

Musklene er noen små ballonger som er fylt med spinat.

Man bruker mandelen til å tygge med. Hvis man vrikker den, må den fjernes på sykehuset.

Skjelettet er pakket inn i pølseskinn. På den måten holder innmaten seg innenfor kroppens fire vegger.

Kneskålene er to skåler som sitter under kneet, i tilfelle man får vann i kneet.

Halsen er en stilk som hodet er festet på

En gang hadde jeg blæregrateng. Det er det vondeste jeg har hatt…

Øl gjør ofte at kroppen blir usymmetrisk.

Drøvelen er en slags gardin som henger og dingler i halsen.

Hjernen er en klump som vi bruker å lure på ting med…

Skjelettet er et stativ som han kan henge fra seg kroppen på.

Skjelettet er et beinrangel som man drar rundt på så lenge man lever.

Hvis man er støl i huden kan man bare smøre seg med tigerbalsam. Den virker fort, for moset tiger er ganske sterkt.

dommedag:

OM 12 DAGER!!!!!

Ps: første runde av svar på spørsmål kommer i morgen.

40 thoughts on “Djevel i forkledning

  1. Syns det er fredag i ett sett jeg også. Mye morsomt som store å små finner på å si/søke på. God fredag 🙂 *klem* ❤

  2. Vet du om det er ett eller flere bord på rommene der? I såfall, ta med duk(er)! Det gjør så mye forskjell! 🙂
    Små pynteting.. Ala. telysholdere (men akkurat dét er ikke sikkert blir så populært).

    • En av de jeg var på vurderingsopphold med bodde på et rom i selv avd,så vi fikk kikke inn,men kan ikke huske om det var bord der,eller om det bare var en skrivepult..aner ikke…tenkt litt på telysmen jah,nei..

  3. Jeg skjønte ikke det du mente med at det ikke bare var å søke på navnet ditt i en søkemonitor, menes det da det ekte navnet så kommer du inn på bloggen eller laipai?

    Du har jo kun ditt ekte navn på FB og har du stengt veggen din, så kommer de jo ikke inn på noe, om du ikke slipper dem inn…

    ok, jeg forsto ikke helt… ❤

    Jeg håper du får lov å blogge om hvordan det går med deg, jeg er på godt nordnorsk jævla spent, å jeg har virkelig tro på deg…

    Du har en helt spesiell omtanke til andre, noe som mange som er midt i sykdommen sin ikke klarer å ha! Det er flere av dere som har det, men nå er det jo deg innlegget er til.

    Du viser stor empati, og ikke bare slenger ut litt sympati.. så jeg har virkelig tro på at du nå ser spiseforstyrrelsen din også utenfra og inn, det virker slik for meg..

    Nei du er ei fantastisk jente, å derfor har jeg veldig tro på deg, det er mange som graver seg så ned i egen sykdom at de ikke engang vil ha en kommentar, i redsel for å få noe negativt eller noe som kan snus negativt.

    Du viser også hele tiden stor forståelse for eget sykdomsbilde og graden av problemet, å viser til ting som burde brukes for andre som kansje kan hjelpe andre….

    Nei jeg har rett å slett stor tro på deg.

    ❤ ❤ ❤ klemmer ❤ ❤ ❤

    • Det jeg mener er at det er forståelig at folk finner bloggen min om de søker på Laila Krakeli,laila,laipai,lailapaila,blogg bulimi,blogg spiseforstyrrelser osv. Men folk dumper innom bloggen min på finurlig vis,via ja..du så jo søkeordene jeg skrev i innlegget her…altså,når folk har googlet opp disse ordene/setningenepå google,så har bloggen min dukket opp som et alternativ…Poenge med disse inleggene mine er at jeg drar fram søkehenvisningene som dukker opp hver uke,hva som er blitt søkt på,som har gjort at folk kommer hit…Make sense? Ikke greit å skjønne,for det er ikke samme greia på blogspot.
      Tusen takk for fine ord ❤

  4. glemte å si at jeg håper du får blogge under innleggelsen, så vi får høre hvordan det går med deg underveis, jeg vet fra andre at de har fått tildelt 20 min pr dag, pr person der på en stasjonær pc, men har ikke peil om det gjelder på spiseforstyrrelse innleggelsene..

    Ja nå har jeg rettet opp, så innlegget ble mere tydelig om bloggingen 🙂

    • Har man med egen pc så er det ikke noe stress 😉 Skal ta med meg min,så oppdateringer vil det bli med mindre jeg får forbud…men vet andre har blogget mens de har vært innlagt på Modum.

  5. Hahaha, dette har blitt fredagenes høydepunkt på bloggfronten!

    Og forresten; du gjør noe lurt ved å begynne å pakke til modum allerede nå! Jeg begynte å pakke dagen før innleggelse – en svært dårlig idé. Glemte nesten meg selv i all kaoset.

  6. “Kroppsvæske er noe man bruker når man vasker seg, for at ikke bakteriene skal informere seg.”
    Ja, det er helt riktig! Bakterier er noen jævler på informere seg, nemlig!
    Nå lo jeg 😛

Legg igjen en kommentar

