Wtf? Ftw?

Jeg våkna i morges at kjeften var helt innsnurpet av tørst,sånn typ sahara ørken. Så da var det bare å brette dyna til sides og kravle seg opp og stable seg mot kjøkkenet mens øynene kun hadde en liten glipe å se gjennom. Ingen andre var våkne,så jeg gikk der da og ante fred og fare. I det jeg kom inn på kjøkkenet så sperra øynene seg opp i ren og skjær forundring. For der,midt på gulvet,ut av det blå (eller gjennom vinduet),satt det en liten fortumlet spurv og glante på meg. Og han bare: ftw? Og jeg bare..wtf?

(Her har han riktig nok kommet seg ut igjen,og det har gått et par timer. Sjokket har nok lagt seg litt,men jeg så på han at han satt der og grublet på hva som egentlig skjedde der på kjøkkenet noen timer tidligere.)

Han var tydeligvis en av de tøffe gutta i gjengen,for han ble faktisk ikke hysterisk og flaksa rundt,men hoppa bare fint til side sånn at jeg kunne åpne vinduet for han. Jeg tror forøvrig at spurver har litt dårlig syn,for selv om jeg hadde åpnet vinduet tilstrekkelig,så basket han et par ganger rett i glassflaten før han kom seg ut. Men fikk jeg noen takk? Neida. Utakknemlige lille jævelskrott. Tidligere i morges hadde visst pappa vært opp en liten tur,og luringen hadde åpnet vinduet såvidt på gløtt for å lufte litt. Og da mener jeg at det var bittelitt på gløtt. Jeg lurte jo da på hvordan i helsike den hadde klart å karre seg inn i det hele tatt,men kom fram til at den må ha lagt seg på magen og ålet seg fram og inn. Da skal du være desperat sulten for å gjennomføre en så dristig handling. Det faktisk jo ikke noen frø på kjøkkenet akkurat da,men hadde han derimot åpnet kjøkkenskapet,så hadde han funnet en svær pose. I sjokktilstand så tenkte han vel kanskje ikke så langt. Og når han fikk samlet seg litt,så tenkte han vel bare at han måtte roe reka,og prøve å tenke klart,kleke ut en plan for å komme seg ut igjen. Men spurver kan ikke være særlige smarte,for han skjønte tydeligvis ikke at han måtte bak gardina for å finne igjen sprekken i vinduet. Så da resignerte han vel bare og innså at han måtte vente til noen stod opp. Mamma sa senere i dag,da jeg fortalte det,at hun var glad det ikke var hun som hadde vært der da,for hun hadde blitt hysterisk,hun liker ikke fugler. Jeg tørr ikke tenke på hvordan det ville ha utartet seg om det var henne,da kunne det ha blitt texas der inne,for da hadde vel også spurven også blitt klin kokos. Da han hadde fløyet sin vei så jeg en grønn splætt på kjøkkenbenken. Han kunne liksom ikke bare ha gått på do som andre normale gjør da? Døra stod faktisk litt på gløtt den også.

Jeg karret meg i seng igjen etter å ha funnet noe å vanne kjeften med,og så leste jeg litt da,i håp om å få sove litt mer etterhvert,for klokka var jo ikke mer enn 10.30,og man står ikke opp så tidlig på en lørdag om man har litt vett i topplokket. Så da lå jeg der da,(hadde jo fått opp øynene også nå da,etter møtet med spurven) og leste noen sider før jeg kjente at øyelokkene begynte å sige sammen,og jeg bare:»yes! yes! skal det soves litt til!» Så la jeg meg til rette og lukka gluggene,og så bare..spratt de opp igjen. Da gadd de ikke holde seg lukket likevel. Da ble jeg sur. Så leste jeg mer,og så skrev jeg litt også,og så måtte jeg bare resignere etter en times tid. Da stod jeg opp,og så leste jeg mer.

400 sider lest på 2 1/2 dag. Bok nr.69 i år.

Og etter at jeg var ferdig å lese da,så gikk jeg ut en tur. Fint vær må vite. Så da besøkte jeg Ida på jobb. Skravla shit,og så gikk jeg igjen.

Og så ble jeg lei av å stå der,og så gikk jeg litt lengre ned,og der bare….

Greit det er høst liksom,men det var faktisk sol og varmt.

Og så løfta jeg øynene og glodde meg litt rundt og så plutselig så jeg….LØV!

Det morsomste er selvsagt når noen har strevet og skrapt sammen en haug,for da er det masse løv å vasse i på en gang. Men siden det ikke var det da,så var det ikke like kjekt,så da gikk jeg hjem. Nå er det middag. Hurra.

13 thoughts on “Wtf? Ftw?

  1. Hehe, et herlig innlegg. Men du, jeg forstår hva wtf betyr men ikke ftw, husk jeg her en gammeldags gammel jubb, jeg fatter ikke alt. Enlight me please?

  2. Hahaha, for et syn ???? både deg og spurven !! 😀
    eneste som har vært på kjøkkengulvet her i dag er x antall unger, både mine og mange andre sine…..

  3. Tror spurver er smarte jeg.Var på restaurant i sommer,der observerte jeg to matglade spurver mellom bordene,innendørs vel å merke.Så letta de og fløy mot inngangsdøra og vips ut gjennom en liten glippe over døra,reduserte minimalt på farten.Presisjonflyging delux !!!!!
    Klem fra Fredrikstad.

    • Sikkert fordi de har øvet seg,og gjort det mange ganger.De visste hvor de skulle.
      Klemmer tilbake,helt fra Kr.sund til Fredrikstad.

      • Joda øvelse gjør mester.Men aller første gangen da?Da må de jo ha brukt noen koblingsgreier oppi topplokket.Men det var jo så klart egeninteresse:næringsvettet som drev dem…og da er det instinkt,eller?

Legg igjen en kommentar

