Legetime og ting som må ordnes før innleggelsen

Skulle vel egentlig ha oppdatert forrige ukes oppsummering med maten i går,men så ble det istedenfor innlegget om innkallingen til innleggelsen på Modum. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om maten forrige uke,annet enn at den gikk rett til helvete. 3 steg tilbake (minst) i forhold til de 2 ukene før. Det gikk bare helt over styr,suget tok fullstendig overhånd og dro meg rett tilbake til der jeg var for 1 måned siden. Når jeg ser tilbake på de 3 uken før uka som var nå,så fatter jeg nesten ikke at det gikk såpass bra som det gjorde. Nå holder suget på å overspise og spy på å ta knekken på meg. Jeg tror jeg skal bli gærn her jeg sitter,det er et helvete å prøve og holde ut. Alt inni meg protesterer og er i fullt opprør. Det at jeg ikke har mat i huset er nok med på å forverre hele situasjonen. Hvordan jeg i det hele tatt skal komme meg gjennom,og ikke minst overleve,oppholdet på Modum aner jeg ikke. Jeg har jo heldigvis folk som har kompetanse rundt meg,men suget og trangen til å kaste opp vil jo likevel være der. Det kommer til å bli helvete på jord,mildt sagt. Er det rart jeg gruer meg?? Er det rart jeg ønsker å løpe til helvete langt vekk herifra? Nei. Jeg sier ikke at jeg kommer til å gjøre det,men de tankene er der. De spiseforstyrra tankene.

Anyway,helga har ikke bare vært sorgen,heldigvis. Jeg har vært på 2 Taekwon-Do kurs,og lært masse nyttig. Det har vært hyggelig ,lærerikt og kjekt. Kjekt å ha kurs om jeg en gang skal bli instruktør.

Jeg hadde virkelig håpet på å få gradere meg igjen til jul,siden det er en evighet siden sist. Nå har jeg jo endelig kommet meg igang med treningen igjen,og er motivert. Men neida,da kommer det jaggu meg brev fra Modum og river fra meg den muligheten. Nå blir det ingen gradering før til påske. Finfint. Så måtte jo informere om dette her til treneren min igjen da. Han har heldigvis visst om problemene mine ganske lenge,så han slapp å få seg en saftig overraskelse. Han,som dere,synes det er greit å få gjort dette her jo før jo bedre liksom. Joda,jeg skjønner den,men faen heller,this is just crap. Jeg skal uansett følge treningene fram til jeg drar. Kan aldri få øvd nok på øvelsene man må gjennom til graderingene. Dessuten er det jo kjekt å være på trening. Jeg trives der.

Tidligere i dag dro jeg ned til legen for å få han til å sende en henvisning til meg. Må til Kr.sund for å få tatt en bentetthetsprøve (de har ikke sånt her i Molde…),og så tok jeg en blodprøve for å finne ut om jeg har noen typer for matmangler. Såvidt jeg vet så har jeg ikke det,but you never know. Jeg må tilbake igjen 1 uke før innleggelsen for å ta en ny blodprøve,og ordne med sykemelding. Det er en del ting som må være på plass før jeg drar. Jeg liker ikke disse blodprøvene,hater sprøyter. Men må jeg så må jeg. Ble sittende å prate litt med legen min angående innleggelsen og om spiseforstyrrelsen. Han sa at han burde tatt seg en tur på Modum selv for å få lært mer om spiseforstyrrelser. Det synes jeg var en fin innstilling av han. Som lege er det jo greit å vite litt om sånt også. Strax er det time hos behandleren min igjen,bare 1 måned siden sist time liksom. Han har også fått samme brev som meg fra Modum,så det er vel ikke noe å lure på hva vi kommer til å prate om i dag. Er spent på om jeg vil få en time til før innleggelsen. Har jo som regel time hver 2-3 uke,men han mener at jeg er klar for Modum nå,og at jeg kanskje ikke trenger flere timer,men med tanke på at jeg ikke har motivasjonen på plass,så burde jeg vel hatt flere timer før jeg drar. I kveld blir det trening igjen,selv om jeg er støl etter treningsøkten vi hadde på kurset i går..men,nå skal jeg jo prøve å få med meg de timene jeg kan før Modum. Så det blir bra. Hvis jeg klarer å holde meg våken fram til timen begynner da,er stup trøtt i dag,satt å nesten dingla med hodet da jeg satt å ventet på timen,og sovnet nesten over boka jeg satt og leste her i stad.. Oooh,jeg traff forresten på en blogger i dag. En kul blogger som jeg aldri har truffet in real life før. Hun kjente meg igjen og kom etter meg da jeg gikk ut fra legen og sa hvem hun var. Vi har prøvd å fått til et par møter tidligere,men det har kræsja,så det var kult å treffe på henne. Jeg vet ikke helt om hun er klar for å fortelle at hun bor i strøket her,så jeg lar det bli opp til henne å svare på det selv. Nei,jeg må få ræva i gir og komme meg avgårde til timen min. Må finne ut hvilke sko jeg skal ha på meg,så trenger tiden.

10 thoughts on “Legetime og ting som må ordnes før innleggelsen

  1. Synes du skal være stolt over at du fikk til så lang bra periode som du fikk til jeg. Men forstår godt at nå som du opplever suget intenst, at du gruer deg til Modum, tror det er naturlig.

    Hva er det med Taekwondofolk og gradering. Hehe, har ikke gradert meg siden jeg var 16 jeg. Men sluttet ikke å trene før for et par år siden. Det var gøy å konkurrere mot svartbelter med orange og grønt belte i 15 årsalderen skal jeg si deg, fant ut at å ha lavt belte ga meg overraskelsesmoment. Stoppet på blått da jeg var 16, samt tok et grønnbelte i Kickboksing for å kunne konkurrere i den grenen. Men der hadde jeg ikke noen grad fra før. Man trener jo like godt uten farge på beltet, bare man kan delta på treninger med de på samme nivå??

    Må få gratulere med modumoppholdet. Det gikk kjappere en hva jeg hadde trudd. Du er virkelig på rett vei nå Laila, way to go!!!

    • Det gikk psyko fort spør du meg….grøss og gru…
      Vi trener med dem på samme nivå ja,dvs at for min del,så er jeg på instruktørpartiet,hvor alt fra rent rødt belte og opp til svart med noen dan trener. Det er ikke nødvendig med graderinger selvsagt,men skal man opp til svart,så må man jo bare gradere seg. De fleste vil jo det også 🙂 Morsomt når man får det til da 🙂
      Thaaaanks 🙂

  2. Håper du skriver om oppholdet ditt på Modum. Hadde vært spennede å høre hvordan det er der. *klem*

Legg igjen en kommentar

