I farta

I dag var det å vende snuten hjemover igjen. Søstern begynte på skole i dag,og kjæresten hennes skulle på jobb,og jeg hadde i grunnen ikke noen planer,så da var det like greit å reise hjem igjen,sånn egentlig. Det var jo ikke vær til å oppholde seg i Tr.hjem,hva pokker finner man på i plaskregnet langt ute på landsbygda? Glane på en og annen bil som kanskje kjører forbi,og er du riktig så heldig så kan det hende du ser en hest. Spenningen var nesten til å ta og kjenne på. Kaldt var det og. Men jeg har i det minste fått sovet noen timer i natt da,men langt ifra nok,jeg har vært halvt i svime hele dagen. Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse at ræva mi grudde seg mer enn det jeg gjorde for hjemturen. 5 timer sittende på et sete som i grunnen bare kan kalles for pinebenken er ikke en av mine favoritt sysler. Og hva pokker finner man på når man sitter på en buss? Joda,jeg fikk lest litt,men når øynene truet med å falle sammen,så måtte jeg jo legge fra meg den. Ikke fikk jeg sove heller,for jeg fant jo ikke noen god sittestilling uten at skinkene holdt på å visne bort. Så hva finner man på?? Kan jo alltids glane ut av vinduet da.

Det var masse fine trær å se på da. Og så var det litt fjell,og en elv. Der stod det faktisk noen å fisket også. Vannet rakk dem såvidt over anklene,og ikke aner jeg hva de fisket etter,for om fisken svømte der nede,så ville de ha måttet stått på hodet for i det hele tatt å holdt skallen under vann. Kanskje det var noe stingsild der. Men så,åhåhåhåhååå,så vetttu,dukker dette opp:

Marshmallow attac!! De kom i en helvetes til fart,så de bare føyk forbi,vanskelig å få tatt bilde nesten.

Og så bare satt jeg der igjen da. Spenningen av å se dette store øyeblikket begynte å avta,og jeg begynte igjen å kjede meg litt. Det var ikke råd å sitte å tenke heller,for ubehaget i skinkene var alt hodet klarte å fokusere på. Prøvde å lese litt igjen,men da ble jeg kvalm. Så da leste jeg ikke mer. Glante litt mer ut av vinduet. Og jaggu…

Kyr i farta jo.

De siste 3 resterende timene av turen skjedde det ikke en dritt. Jeg kjeda meg. Det var ikke morsomt å gå av bussen heller. Å gå i oppover bakker i en halv time med en bagg som veier et tonn,og reima gnager ned i skuldrene mine. Det var sol da,så når jeg kom hjem var jeg gjennomsvett. Var som en skikkelig hard treningsøkt. Så bar det rett hjem i godstolen,føltes som en ren massasje for en øm stump.

Jeg må med beklagelse fortelle at jeg sprakk sent i natt. En særdeles liten runde med maten. Men jeg klarte meg i 3 hele døgn da. Ble en uber liten runde her i stad også,eller,det kan ikke akkurat kalles en runde,men det jeg fylte magen med føltes litt mye ut,så jah,det gikk som det gikk. Men det kommer flere oppkastfrie dager,det er målet mitt å jobbe med. Nå er jeg bare sliten og lei,piffen har liksom seget ut av meg. Trøtt og uopplagt etter reisen og altfor lite søvn på de to siste døgnene. Nå føler jeg bare for å sove i noen døgn,stenge alt ute. Humøret sank litt når jeg hoppet på vekten i stad også,dum som jeg var. Har jo tross alt spist,og drukket en god del i dag…Crap on this.

24 thoughts on “I farta

  1. Fine, fine Laila! Elsker humoren din! Håper du kan elske deg selv litt også! One day we’ll get there!;)

  2. Ingen pute å sitte på denne gangen heller? neinei.. da så.. hehe.. da jeg så bildet av kuene føltes det nesten som om jeg også var ute og kjørte, kanskje det er et hint om at jeg bør legge meg? hmm,,

  3. For lite søvn gjør at jeg lettere sprekker. Noe med at kroppen mistolker søvnbehovet for å være karbocravings.
    Syns du fortjener tons of creds for tre dager! Hatten av!
    Og digget bilde av kuene:)

    Klem

    • Ja,det kan nok stemme det Tuva. Søvnmangel har det hvertfall vært nok av…så håper jeg kan få tatt igjen noe nå i natt..
      Thank you ❤

  4. Marshmallow attac!!……hahahahaha……..måtte le:)))) Skjønner at du kjeda deg:)) Flott at du så humor i det iallefall;)))

    Flott at du klarte 3 dager:) Fliiink<3

Legg igjen en kommentar

