Fakkeltog

Man føler seg ganske så fortvilt når man ikke får gjort så mye,når man har så lyst å stille opp. Men,vi tror kanskje ikke at vi som enkeltmennesker ikke kan gjøre så mye. Det jeg derimot har sett,er hvor mange som har gitt uttrykk for sin sympati og medmenneskelighet til alle berørte i tragedien som har rystet Norge. Jeg har sett på tusenvis av mennesker som er blitt medlemmer i ulike støttegrupper på Facebook,jeg har sett på den voldsomme mengden med blomster som er lagt ned foran Domskirken i Oslo,og utenfor de Norske ambassaden rundt i verden. Jeghar sett fotballspiller’ne,og sykkelguttene holde 1 minutts stillhet. I mange tusener av hjem tennes det lys,vi følger med på nyhetene,og sender våre tanker til pårørende,alt av hjelpepersonell,politikkere og alle andre som gjøre en fantastisk jobb. Alle gjør vi noe,selv hvor lite vi føler vi får gjort,men når man ser på omfanget av alt vi gjør,så blir det så uendelig stort,og det er nettopp det som teller,det er det som er viktig,fordi det er det vi kan få gjort. Vi kan vise at vi bryr oss,at vi tenker på alle pårørende,og at vi føler med dem i sorgen de går gjennom nå.

I morgen er det fakkeltog i de aller fleste byer rundtomkring i Norge. De fleste togene skal vel gå klokken 18.00. Finn ut om det skal gå tog i din by. Vær med å gå de meterne togene skal gå. Vær med å gjør det du kan få gjort som enkelt menneske. Jeg skal gå i fakkeltog i morgen.

SKAL DU?

18 thoughts on “Fakkeltog

  1. Jeg vet ikke om jeg skal enda. Er så mange folk, spesielt her i Oslo, og folkemengder er ikke noe jeg takler så bra. Men kanskje. Hvis jeg tør. Var en tur i sentrum i dag og det var mye folk da også, spesielt foran domkirka. Fikk litt spader. Men det kan hende jeg greier å kvinne meg opp til å delta, om ikke fullføre. Noen skritt er vel bedre enn ingen, hvis jeg ikke takler hele toget..?

    *klem*

  2. Forferdelig.. Vi må holde sammen. Fakkeltog er en unik mulighet til å vise vår kjærlighet og omsorg til de berørte og til oss selv.

  3. Vakreste Laila! ❤

    Håper det går greit med deg. Så greit som det er mulig nå, til tross for alt som skjer.

    Jeg skal bli med i fakkeltog i morgen, så langt det er mulig å få til. Jeg ser akkurat på lokalavisens nettside at det skal være her i byen også.

    Klemmer er sendt til deg, håper du får mange timer med god søvn i natt ❤

      • Fint innlegg 🙂
        Kommer nok ikke til å gå i fakkeltog i morgen. Men av helt andre grunner enn at jeg ikke vil vise min medfølelse med å stille opp. Den er der. At der ikke er oppmøte av meg, er nemlig ikke fordi jeg ikke bryr meg! For her går tusner av tanker til alle rammede. For det er HELE norge, bare i forskjellige grader for hvert enkelt menneske. Helt forferdelig, ufattelig og grusomt! Syke jævel.

      • Ja,det er virkelig helt ufattelig…uvirkelig at noen kan skje i lille flotte Norge.
        Syke jævle er mildt sagt..

  4. Jeg hadde tenkt, men så var toget i går uten at jeg hadde klart å få det med meg, så det var litt trist 😦 men jeg sitter i min leilighet, tenner lys for alle berørte, for pårørende og for Norge…

Legg igjen en kommentar

