«Måsan på kaia»

Her for et par dager siden var jeg ute og gikk meg en tur,og jeg gikk nedover mot sjøen. Jeg gikk der og ante fred og ingen fare,sånn man gjerne gjør når det er lyst ute og ikke ser for seg at noen farer ligger på lur. Trygg med andre ord. Jeg skulle visst ikke ha følt meg så trygg likevel….Jeg gjør absolutt ingenting som skulle framprovosere at det skulle bli bråk,jeg ba ikke om det. Men jeg ble utsatt for fare. Mens jeg går der i egne tanker,så flyr det en måke over meg og lager et helvetes til leven. Men det er ikke noe nytt på disse kanter. De er det andre folkeslaget som bor her. Men jeg syntes denne her laget litt vel mye styr bare fordi jeg var ute og gikk. Plutselig så satte den i et helvetes vræl like over meg,og peila inn en måkeklatt mot meg. Den bomma,og jeg satte blikket i den og sa :»dette kan du bare drite i!!!»,og så gikk jeg videre. Den syntes ikke det var særlig morsomt å få en sånn replikk i retur,så den fortsette å gneldre til meg på måkespråket sitt,uten at jeg ble noe mer klok. Den ble sikkert enda mer pissed fordi jeg snudde ryggen til og gikk videre,for plutselig var den over hodet på meg,og seilet i ring over der. Og jeg bare «take it easy måsefaen..» (vi sier måse,ikke måke,men bruker måke her da,sånn at dere henger med),men den hadde ikke tenkt å take it easy. Jeg snur meg for å se etter den,og akkurat da så bare stuper den mot meg. Jeg bare….???? wtf,kamikaze?? Jeg bare fortsatte å gå,og så til slutt så bare gadd den ikke mer.

Jeg gikk videre,og traska litt rundt ved sjøen,før jeg peilet nesen tilbake. Men denne gange så gikk jeg på andre siden av bygningen,for jeg orka seriøst ikke mer av den derre sure måken. Jeg runder hjørnet,og er på vei opp mot lyskrysset. På taket på en litt lavere bygning ligger det jaggu meg en måke oppå noen kvister den har vært så frekk å stjæla en eller annen plass. Det var ikke akkurat et mesterbyggverk,og det kategoriserte så absolutt ikke til å være noe rede. Ikke var det egg der heller. Den bare satt der og lata som så det ut til. Wanna be mom I guess.

 

 

Du bare ser det på den at den sitter å skuler på meg i sidesynet sitt,later som at den ikke ser på meg,men jeg kjente blikket dens på meg,nesten så jeg fikk frysninger nedover ryggsøyla. Jeg lurte på om den var den samme crazy motherfuckeren som tok en kamikaze tidligere,men klarte ikke helt å finne ut av det,de går jo kledd likt hele jævla hurven. Jeg ble stående der litt å glane tilbake.

 

 

Og så bare snur den ryggen til,ser liksom en annen vei for å fortsette med å prøve å få meg til å tro at den ikke har sett meg. Den håper bare jeg skal gå min vei,noe som økte min mistenksomhet på at den hadde vært ut på røvertokt når det kommer til disse kvistene den satt og latet som den ruget oppi. Men den lurte ikke meg,jeg avslørte skuespillet,så jeg gikk ikke så kjapt,jeg tenkte at jeg skulle se den til slutt turte å se min vei fullt og helt,så jeg gjorde et lite skuespill jeg også,lata som jeg puslet med kameraet mitt,og ikke var oppmerksosm på måken i det hele tatt. Jeg gjorde et like dårlig skuespill som den gjorde,for plutselig så bare satte den i gang med et kakofoni uten sidestykke.

 

 

«Jasså ja» sa jeg» «du må ha backup ja,din jævla sladrehank. Snakk om å bli sur.»Så gikk jeg bare.

10 thoughts on “«Måsan på kaia»

  1. Tenk å oppføre seg på den måten da? herregud sier bare jeg.. klin kokkos hele gjengen sikkert! Og så at de ikke en gang kan kle seg forskjelig, slik at man kan se hvem som er hvem av dem. Måser altså! grrr.. hihi..

  2. Hahaha, herlig, Laila! Elsker humoren din. Humor ære være, tror jeg hadde vært rimelig kald sild uten, … sild i hermetikkboks, altså, ikke i måkemage… snøft, FOR dårlig humor her, må finne sengen.

    klem

Legg igjen en kommentar

