Silence is so easy

 

Binge and purge is so easy…

 

 

Why is it so hard to let go?

 

 

Cause silence is so easy.

 

Bilder tatt i 2006,i forbindelse med Tina sin skoleoppgave om meg og min spiseforstyrrelse. «Min hatefulle venninne Mia»

Det er så mye enklere å vær stille,lukke ord og tanker inne. Låse denm fast,framfor å lete etter den riktige forklaringen,finne de riktige ordene. Kjenne på dem,hva de gjør med en. Hvorfor ble det sånn,og hvorfor er det sånn nå? Stillhet er så mye enklere enn å sette i gang jobben,fordi det koster så mye å kjenne på,det koster så mye å ta tak.

I morgen har jeg ny time med behandler,og jeg gruer meg til å høre fra Modum igjen,men nå har jeg vært stille i så mange år,jeg må bare fortsette med å åpne opp,og slippe ut det jeg har stengt inne.

18 thoughts on “Silence is so easy

  1. kjenner igjen den! vanskelig å sette ord på kaoset, men så nødvendig for å få ryddet opp i hodet. Du er flink å sette ord med hjelp av tastetrykk, husk det, og bruk det når munnen ikke når til 🙂 lykkelykke til hos behandler ❤

  2. Stillhet er så vakkert, så godt, så befriende, så fengslende, så tungt, så ensomt.

    Stillheten mellom mennesker er nedbrytende, uroen i eget sinn likeså. Kanskje en dag samtalene flyter lettere utenfor enn inni.

    Bildene er flotte. Forstå meg rett, de fanger akkurat det de skal fange av øyeblikket. Jeg blir revet med til situasjonen….

  3. Det er ofte mye lettere å være stille, fordi det er så vondt å bryte stillheten og skulle få ut det vonde,men stillhet gjør også vondt tenker jeg. Men bulimien døyver vel også det vonde og gjør at man kan fortsette å være i stillheten. Men jeg tror man kommer til et point hvor man bare må bryte stillheten og prøve å forklare og sette ord på det vonde. Slik har det iallefall vært for meg, jeg kom til et punkt hvor jeg bare måtte bryte stillheten, men ikke all stillheten ble brutt på en gang, er litt etter litt hvor stillheten blir brutt,gradvis, stegvis.
    Lykke til hos behandler i morra!!

    klemmer ❤ ❤

  4. 2006,hm.
    Veldig sterke og triste bilder dette Laila.
    5 år har gått.
    Er du den samme jenta eller er du rett og slett lei nå,nå?
    Håper så inderlig for deg,men vet det er så utrolig tøft.
    Skulle ønske jeg kunne sende deg akkurat det som trengs.Styrke?Håp? Vilje?Mot?Utholdenhet iallafall.

    • Jeg er den samme på mange måter,noe endret på andre måter,og samtidig har jeg vært lei hele veien…
      Motivasjon kunne jeg trengt,for det kan jeg aldri få nok av…

      Takk ❤

  5. Sterke bilder… Stillheten er den enkleste utveien… Ingen tvil om det! Det er godt at du er så flink til å uttrykke deg skriftlig, og godt at du sakte , men sikkert åpner deg opp ❤ Håper det gikk bra hos ny behandler i dag, kjære ❤ ❤

Legg igjen en kommentar

