Det vanskelige brevet..

Brevet til Modum har pokker meg vært en prøvelse,og jeg aner ikke hvor mange timer jeg har brukt for å få et endelig resultat som jeg så meg fornøyd meg. Jeg startet jo så fint her om dagen og kom ganske så langt,og hadde forferdelig masse til jeg skulle skrive,jeg måtte bare vri hjernebarken min og finne ut hva jeg skulle ta med,hva som kanskje var viktig,for jeg ante virkelig ikke hvor mye informasjon de ville jeg skulle ta med. Første utkast endte med 5 tettskrevne sider. Etter å ha brukt litt tid på å tenke,så var det i grunnen mer jeg ville ha med,ting som forklarer litt av historien min,ting som kanskje var viktig å få skrevet ned og fortalt. Jeg forkastet dermed det første og begynte på et nytt. Jeg satt i flere timer utover natten i natt og skrev til krampen tok meg,og jeg endte opp med et brev på hele 9 fordømte sider. Jeg fikk endelig pakket det sammen,og fikk det ned i konvolutten,og så meg i grunnen fornøyd. I hele 20 minutter. Da begynte jeg å tenke mer. Brevet inneholdt vel i grunnen i overkant av hva de egentlig ville ha av informasjon. «Fortell om din situasjon,og forventninger for et eventuelt opphold på Modum Bad.» Faen tenkte jeg,de ba ikke akkurat om livshistorien min i detalj,de ba ikke om hva som har skjedd gjennom de 16 årene,men om situasjonen min . Inne i svarte granskauen,jeg måtte skrive enda en et brev…

2 fordømte utkast straka vegen til helvete.

Jeg sovnet pokker meg ikke før rundt halv 7,7 i morges,helt utkjørt og med krampe i hånda etter all skrivingen.Jeg sov i hele 4 timer,da fikk jeg avtalt med Anne-Helene at vi skulle ut og ta beina fatt på en aldri så liten fjelltur. Jeg hadde 2 timer på meg til vi skulle treffes. Jeg mer eller mindre spratt ut av senga,for jeg måtte ta fatt på brevet atter en gang,jeg ville bare få det avgårde,bli ferdig med hele dritten først som sist. Jeg orka ikke tanken på å utsette det i enda en dag. Jeg fikk skrevet en brev lyn snart,og tro det eller ei,jeg fikk kortet det ned til 4 sider,i avsnittsformat. Da først så jeg meg fornøyd,da skrev jeg hvertfall ikke livshistorien min,men om situasjonen sånn det er nå,og mine forventninger. Jeg tror hvertfall at jeg fikk med det nødvendigste,og er det noe mer de vil vite,så vil de nok ta kontakt. Jeg fikk pakka det ned i konvolutten,limte det sammen,kastet på meg klær og labbet som en annen tulling nedover for å treffe Anne-Helene. Som vanlig tror jeg alltid at jeg har så fordømt dårlig tid,så jeg gikk som jeg skulle ha satan sjæl i hælene,men oppdaget jo selvsagt at jeg hadde god tid. Så da fikk jeg kjøpt med litt drikke til turen,innom apoteket og så narvesen for å kjøpe frimerke…Og så bare..uuups,klokken er jo snart 13 jo,gawd damn it,stresse stresse,klæske på frimerke og slenge det ned i postkassa og labbe i vei videre opp til AH. På veien opp dit først begynte jeg å tenke over at jeg nå faktisk har postet dette jævla brevet,uten betenkningstid…»Inn i svarte helvete,hva har jeg begitt meg ut på nå?? Nå er det no turning back...» Jaja,nå får det briste eller bære. Det hjalp på å treffe AH,da gikk praten over på litt andre ting,og jeg fikk tankene på dette brevet litt vekk fra topplokket. Vi fikk hvertfall en fin tur opp på fjellheimen.

Svett og utpeiset tok vi en aldri så liten pust i bakken da vi kom opp til skihytta som var målet for turen i dag. Litt drikke,god prat og roe ræva før vi skrev inn beviste på at vi hadde kommet oss dit atter en gang.

Skrive fint i boka…

Vind i håret,og fornøyd med dagens bragd…

Når vi har blitt litt sprekere (og det kan vi fort bli innen et par dager..),så blir neste mål å komme seg på 1000-års varden. Det er fjelltoppen midt i bildet,nesten på høyde med Mount Everest,så det spørs om vi ikke må skaffe oss en oksygentank hver for å komme velberget fram uten å stryke med på veien opp…

Om du bruker lupe,så kan du se at det er en varde på toppen helt der opp…

På heimveien ble det litt handling av pepsi max før jeg kom meg trygt og utsvetta hjem,og når jeg først var i siget så svingte jeg meg rundt og fikk gjort litt husarbeid også,kunne jo ikke akkurat sette meg ned og la tankene om dette helsikes brevet få strømme på fritt,orka seriøst ikke la det få plage meg riktig enda,holde det på avstand til jeg var klar for å la det få sige inn. Skal det virkelig være så fåkkings vanskelig å skrive et brev?? Et brev som vil være avgjørende for om Modum vil ta inn et sånn freakshow som meg? Kanske det er det jeg burde ha skrevet,»Jeg er et freakshow med en sprengt tankegang og gjør mongohandlinger,doo ya waant me or naaat?» Ikke? Neivel,det ante meg i grunnen,kanskje jeg heller bør søke om plass på Hjelset..(den lokale kokoheimen her i Molde) Men siden jeg klarer å få vasket klær,støvsugd og vasket badet,så er jeg kanskje ikke kokko lokko heller. Flinke vaskemaskina som vasker klærne mine..da er det kanskje ikke på sin plass å si at jeg har vasket klær da…Jeg hengte dem hvertfall opp da..Men oppvasken,den gadde jeg seriøst ikke ta i dag,må jo ha noe å gjøre en annen dag også…

I dag spanderte jeg på meg en bukett roser. En hadde ikke hode,så jeg fikk bare ni….Jeg trengte en oppmuntring siden jeg hadde vært så flink å sendt avgårde brevet,men når jeg fikk en rose uten hode,så tenkte jeg at det var sikkert straffen for at jeg faktisk sendte brevet avgårde…Så da visste jeg ikke om jeg skulle være glad eller trist…

Jeg tror jeg klistra på meg et uttrykk jeg ikke helt klarer å forklare…

Nå hyler og bæljer bulimien på meg,nå har jeg holdt ut lenge nok mener den. Jeg har til og med vært flink (i følge meg selv da) og trykt i meg hele 2 nutribarer i dag,så skrotten har hvertfall fått noe innabords som er blitt beholdt.

I dag så jeg en dævv og veldig inntørka fugl.

24 thoughts on “Det vanskelige brevet..

  1. Så bra du til slutt fikk sendt brevet. Jo fortere sendt, jo fortere svar! Dette blir spennende! Kjempeflinke jenter har dere vært som har gått tur også! *imponert* 🙂

  2. Jeg syntes du har vært flink som postet brevet! 🙂
    Det går nok bra! Du får tenke på oppvasken som står å venter på deg i stede for brevet 😀 He he!
    Jeg har også lyst til å ha sånne fine fjell rundt her! Det er så n y d e l i g !

  3. Hahaha, uttrykket!! 😀

    Bra jobba med å skrive og sende brev! Når jeg skulle sende ett sånt brev i fjor (til ett annet sted), så ble det ….. damdidam EN HALV SIDE word times new roman str. 12. Hahaha. I suck. Men det holdt tydeligvis, da. 😛

    :*

  4. Husker da jeg måte skrive brev til den forrige plassen jeg var innlagt på. Helt grusomt og fortelle så personlig om seg selv til noen en aldri har møt før. Men bra at du klarte det, vennen.

  5. «Kokoheimen,» haha! *Leeer*

    Men ja. Så godt at du fikk postet brevet til modum. Du har virkelig lagt ned en hederlig innsats, så vi får inderlig håpe at du når frem med det! Krysser fingrer og tær for deg!!

  6. Nå er jeg sikkert teit..men jeg forstår ikke helt det med Nutridrinker og Nutribarer. Jeg skydde dem som pesten, ikke engang da de truet med sonde gikk jeg med på å tylle i meg næringsdrikker. Jeg nektet, sa jeg heller ville ha vanlig mat. Er det jeg som er sær? (Dumt spørsmål, men du skjønner kanskje hva jeg mener?)

    • Det er ikke teit,men vi har nok bare ulike sære måter å være på når det kommer til mat. For min del funker det veldig greit å spise en nutribar,fordi den gir meg ikke metthetsfølelse,noe som er vanskelig for meg å takle,og jeg får hvertfall i meg noe.

  7. Herremi topphuv så stolt jeg er av deg nå!!!
    Håper dette går riktig veien. Du vet det er ikke så langt fra meg og til Modum:-)))
    30 klemmer til deg. 1 for hvert år du har hvert søstra mi:)

    • Tusen takk Janne 🙂
      I know,og jeg lurer på om det er sånn at man kan ha med seg noen når man er på vurderingsopphold,så da har du muligheten til å være med om du vil og kan,hvis ikke kan du helt sikkert ta deg en dagstur,sånn etter jobb om det passer 🙂 Tusen takk for hver eneste klem ❤

  8. Så bra du har fått sendt av gårde brevet! Krysser fingrene X <- fingrene krysset;)
    Bra dere har hverandre og tur blir liksom ikke såå kjedelig heller når man har selskap:)

Legg igjen en kommentar

