Ut på vidda

I gårkveld trodde jeg at jeg skulle krepere,mildt sagt. Take one guess why….hold dere fast,*trommevirvel*….Tanna!! Vi snakker om helvetestanna,vi snakker om tanna som er rotfylt,som burde ha vært død og begravet,men nope,its back on business. Det verket ikke bare litt,men noe så infernalsk,sånn smerte at du har lyst å drepe den som gir deg et skjevt smil eller plagsom kommentar som f.eks: «Har du medlemskort?» «Nei..» «Trenger du pose?» «…..Neiiidaaa,jeg har så store lommer jeg at jeg glatt får med meg 10 x 1 1/2 litere pepsi max og  taco ingredienser nok for 4-5 pers. Tar det i baklomma. You go burn in hell freak show!» Så vondt gjorde det. Jeg tenkte (eller håpet) at det ville hjelpe med litt smertestillende. Jeg levde i troa for å si det sånn. 1200 mg ibux og en paralgin forte senere så var jeg nesten like langt. Smått om sent så avtok smertene noe,sånn at det hvertfall var mulig å komme seg i senga,og håpe på å sovne. Jeg ble overrasket over hvor kjapt jeg sovna..(jeg inntok vallergan skal sies..) Så rart det enn må virke,med tanke på hvor morsomt jeg synes det er å gå til tannlegen,så var det første jeg gjorde da jeg våkna i dag å ringe til tannlegen for å høre om jeg kunne få en fuckings hastetime. Ikke at det hasta lengre,men jeg lever faen ikke lengre enn nædvendig med den tanna der i det ustabile humøret den er i. Jeg fikk time 12.30,han skulle fikse meg samtidig som en annen pasient,og at jeg måtte belage meg på litt venting. Jeg så for meg scenarioet. Tannlegen som løper fra det ene rommet til det andre. Trekker litt i tanna mi,løper til den andre pasienten,trekker litt til,og løper,trekker enda mer,og løper. Røsker den ut,og løper. Og når han da kommer inn igjen,så har jeg blødd ihjæl. Det var ingen grunn til bekymre seg for hvordan timen skulle utarte seg,det eneste han gjorde var  å skrive ut resept på antibiotika. For andre gang. «Jeg tror det er bedre at du går på litt antibiotika før vi trekker tanna,sånn at vi er sikker på at bedøvelsen vil virke skikkelig når vi setter den,hvis ikke vil du få et helvete…» «GI MEG RESEPTEN!» Og så gikk jeg.

Senere så trasket Anne-Helene og jeg opp på en ny tur. Denne gangen ble det en lengre tur enn de vi har hatt fram til nå. På denne turen her brukte vi ca. 1 time opp. Dvs at tur tiden er doblet. Neste tur blir muligens enda lengre,da skal vi prøve på oss på en «fjelltopp»,men da skal vi sette av en hel dag,sånn at vi kan bruke tiden,og kose oss. Ta med niste og greier. I dag hadde vi ikke niste,men vi snakka om mat. Og så hørte vi gjøken som sa oohho,oohhoo,ikke ko-ko. Og så plutselig hører jeg noe som rasler like bak beina på meg,du veit,så nært at du hopper unna og nesten blir lettere hysterisk fordi du er redd noe skal angripe deg. Og så bare; «Anne-Helene,sjekk da!!!!» «Oooi,en firfisle jo» «Kuult.» Vi så ingen elg.

Sånn ca. rett i forkant av den tårndingsen sånn ca. midt i bildet,langt der nede,der er tannlegen og legen min. De jobber vegg i vegg.

Og etter turen,så bare gikk vi hjem.

Og der ventet mitt andre liv,kingdom of bulimia. Home sweet home.

13 thoughts on “Ut på vidda

  1. Bare lurer på hvilket kamera du bruker? 🙂 Synes du sa du brukte et gammelt kompakt kamera engang, men bildene ser bedre ut? Nytt? Sikkert noe jeg ikke har fått med meg eller noe. Fin natur dere har i alle fall.

  2. Det hørtes ut som en jævelkjip tannpine. Må du nå altså gå i en halv evighet før du får gjort noe med den av typen som fjerner vondt? Eller er det en infeksjon som er årsaken? U.F.F. Jeg hater også tannleger, og ikke liker jeg tannleger heller. De to tingene = jeg gruer i ukesvis før jeg skal gå. Men så går det jo alltid så mye bedre enn forventet gjerne….

    Fine bilder på bloggen din som vanlig, Laila!

    • Mest sannsynlig en betennelse eller infeksjon ja,for den er nå rotfylt 2 ganger hvertfall..men den skal trekkes på fredag,så det skal bli godt å få vekk faenskapen!
      Tusen takk 🙂

  3. Jeg vil være med på tur!!! Savner fjelltopper og skau!
    Oslomarka er så liten i forhold…

    *klemme på*

    PS! Håper den hersens tanna blir trukket snart for den fortjener å dø for alt den har utsatt deg for!

  4. Hohoho, skal si jeg lo godt av «trenger-du-pose»tankene dine! Sååå sant, og såååååå-hå-HÅ mange opplevelser med det! med samme butikkdamer og menn.. 😀

    Ellers håper jeg det ordner seg for tannen din! ikke noe gøy å ha vondt i tennene..god bedring!! 🙂

  5. I feel you med tanke på tanna! It should burn in hell!
    Og de snømengdene der? Jeg og Elin var ute og traska tur igår… Vurderte nesten å ta med akebrett oppi der vi var og vandra. SAY NO MORE!

Legg igjen en kommentar

