En tragisk dag..

Dagen startet i grunnen bra,til tross for tidligvakt,og jeg måtte velte meg ut av senga i umenneskelig tid,så kom jeg meg opp. Jeg fikk skyss til jobb,arbeidsdag starta rolig og behagelig,og sånn gikk den også fram til rundt kl. 12.30. Da kom det første slaget. En skikkelig inner tier. Jeg visste ikke hva jeg skulle si,det var ikke noe å si. Ca. 2 timer senere får jeg atter en inner tier,en melding med et innhold jeg ville vært foruten. En informasjon jeg ikke klarte helt å ta til meg,jeg trodde jeg skulle få sjokk. Jeg klarer nesten ikke fatte det ennå. Det har vært litt for mye akkurat i dag,jeg er bare helt tom. Jeg vet egentlig ikke så mye akkurat her og nå,jeg håper bare at jeg ikke får en ny inner tier i løpet av de neste dagene,jeg er da redd for å gå på en smell. Samtidig er det drama på et annet plan akkurat nå,og jeg fatter ikke hvorfor det dramaet aldri tar slutt. Det kan vel snart skrives et bind på 10 bøker av det. Er ufattelig drittlei av at saken ikke bare kan legges død,og begraves. Jeg gidder ikke bruke mer energi på det. Jeg legger det vekk,jeg er ferdig med det,men det kommer stadig tilbake. Utrolig slitsomt med sånne folk som ikke klarer å gjøre seg ferdig med en sak,men som bare må gnage på det om og om igjen.

Jeg har hatt det veldig bra i det siste,om man ser bort i fra dette med maten som virker som en umulig oppgave å legge fra seg. Den ene dagen tar den andre,og maten er på samme plan. Jeg klarer ikke ta fatt på det,men jeg prøver å gjøre det beste ut av det jeg kan. Jeg har gleda meg til ting som skal skje,og sommeren,og følt at ting har lettet litt,at den tunge svarte skyen over hodet mitt har gått over til å bli hvit,og til og med sluppet fram sol lys. Dagene har føltes bedre,jeg har fått vært mye sosial. Flotte påskedager med 2 av mine søsken,mine 2 små tantebarn,min svoger og hans bror,Karianne,Karianne og Ida. Jeg har kommet meg ut på 2 joggeturer,til tross for at jeg ikke liker å jogge,for to dager siden hadde jeg en fin tur opp til varden her i byen med Anne-Helene,og vi gjentok turen i dag. I går var jeg på kafe med en kompis. Jeg har hatt hyggelige timer med husvertene i sola med et par pils. Og i morgen skal jeg treffe en av mine beste venninner som kommer på dagsbesøk til Molde. Vi har ikke sett hverandre på veldig lenge fordi hun har flyttet ned til Sandnes. Jeg gleder meg veldig masse til å se henne igjen,det skal bli godt. Men i dag kom den svarte skyen tilbake,og jeg aner ikke hvor lenge den blir der,men jeg er redd for at noe av det som skjedde i dag kan få en langvarig effekt. Det vil vise seg…

Akkurat nå er jeg bare veldig sliten.  50/50 sliten. Fysisk/psykisk. Jeg er ikke der at jeg ønsker en pause fra alt,jeg er bare..ja,sliten. Å sette en pause fra hverdagen,livet,løser ingenting,for når pausen er over,så vil den bare fortsette der den stoppet,hva er da poenget med å ønske seg en pause? Jeg trenger en pust i bakken,et avbrekk,og det vil jeg nok få i morgen ved å tilbringe tid med venninna mi,og det skal jeg nyte hvert minutt av,jeg vil gjøre det beste ut av hele dagen i morgen,for fredagen vil bli forferdelig. Da må jeg ta tunge skritt inn i en situasjon jeg skulle ønske jeg slapp..


17 thoughts on “En tragisk dag..

  1. klemme masse .. er her for deg alltid.
    Stå på og ikke la deg knekke..vet at det er lett for meg å si det, men du e så flink og så sterk at jeg har så stor tro på deg

  2. Det høres slitsomt ut, får håpe at avbrekket i morgen hjelper litt på fredagen og at de hvite skyene kommer til helgen.

    Etter regn kommer altid sol vet du 🙂
    klem klem

  3. Huff, trist lesing da det har vært godt å følge deg i den gode perioden du har hvert i. Håper du kommer deg igjennom dette, raskere en svint. Håper venninnen din bringer deg godt tilbake. Og på fredagen, når dørstokkmila er gått, så kanskje den sorte skya er borte…Håper virkelig det.

    Trønderhugs 🙂

  4. Håper du kommer deg gjennom fredagen uansett hva det dreier seg om, og at helgen blir bedre når fredagen er overstått.

    *klemme hardt på*

  5. Laila, dette var kjipt!!! Kjenner nesten jeg blir sinna nå!! Slike ting er de som spiser meg mest opp av alle, vanskelige sosiale greier er MAT for angsten min. Så, jeg kan ikke si noe annet enn at jeg kjenner meg veldig igjen. Og at jeg skulle ønske folk kunne tenke fem ganger før de er slemme med andre… noen suser rundt der ute uten å tenke på hvilke konsekvenser adferden deres har for andre!!! DET er foring av angst, SF OGSÅVIDERE for andre!!

    Håper du rister dette av deg fort og at ting går tilbake til GODT. For, det var knallkjekt å lese del to av det du skrev, om at du har det BEDRE for tiden. Det SKAL fortsette slik!!!!

    • Ja,enkelte mennesker klarer bare ikke legge fra seg ting fra fortiden og GÅ VIDERE. Nei,istedenfor så skal vi dra den eeeendaa lengre. Gawdness.
      Ja,jeg har liksom planer om at det ting skal fortsette å være bra,så skal gjøre mitt beste for at det kan bli så godt som det kan bli 🙂

  6. Trist å lese Lailia, det skal nok bli bedre med tiden til hjelp! Livet er opp og ned for de fleste av oss, kanskje spesielt for oss med litt ekstra problematikk. Jeg forstår inderlig godt at det virker som den mørke skyen kanskje ikke vil forsvinne med det første, men jeg tror den gjør det fortere enn du aner!

    Klem

  7. Det er så lett å skrive en positiv kommentar. Dessverre så er vrikeligheten ofte litt mer komplisert enn kommentarfeltet. Ble selv slått ut for halvannen måned siden og står midt oppe i dritten nå. Kan ikke si annet enn lykke til og at ting har en tendens til å ordne seg.

Legg igjen en kommentar

