Duracellkanin.no

Egentlig så burde jeg ha vært ute og reist minst en gang i uka,for dagen før avreise går som regel med til pakking,rydding,vaske klær,skifte sengtøy,dusj og søppeltømming. Da er det ikke måte på hvor effektiv jeg blir,det gjør nesten ingenting at jeg våkner tidlig en gang da,for da er det full rulle og masse energi. Musikken på full guffe,labbe rundt i pysjbuksa,og har dunken med skitne klær (egentlig er det en sånn liten balje)under ene armen,og rene klær i den andre. Og da gjelder det å holde tunga rett i munnen og passe på så man ikke stapper de møkkete og svettestinkende klærne oppi sekken som skal være med til fjells. I følge søstern så er det vaskemaskin på hytta vi skal,så jeg trenger strengt tatt ikke ta med hele klesskapet mitt,likevel så pakker jeg som at det var en amerikareise jeg skulle ta. Søstern kunne også fortelle meg at det dessverre var tomt for snø på Beitostølen nå,så det var ikke bruk for noen boblebukse hvertfall. Helt greit,har ikke plass likevel. Får ikke plass til en tykk jakke heller,så får heller fryse om det skal finne på å bli kaldt. Satser på fint vær,med stekende sol. (Ooh,godt jeg nevnte sol her,for jeg skulle huske lypsyl..(for å unngå solsvidde og tørre lepper..) ) Tror jeg lar bikinien ligge i skuffa enda. Jeg får faen hakke meg ikke plass til pc’n engang,så nå sitter jeg og vurderer på om jeg rett og slett skal ta en pc-fri påske. Tror jeg får investerer i ny tlf med skikkelig nettilgang..Men sånn er det ikke nuh. Men ja,så og si ferdig pakket hvertfall,har igjen toalettsaker da så klart,hvis jeg får plass.

Morgene fikk en kickstart. Jeg har jo da altså tatt påskeferie,så kan sove så lenge jeg vil. Men blæra ville det litt annereledes,så da våkna jeg liksom da. Den var jo allerede blitt halv ti da (klokka altså,ikke blæra),så jeg tenkte at da kunne jeg jo bare lese litt,og så sovner jeg sikkert igjen. Ble liggende å lese en stund før det banket på. Jeg spretter opp av senga (heldigvis dratt på meg pysjbuksa og ei skjorte),og påffører trynet et happyface og åpner. Og så viser det seg at det var kommet post allerede,og der står jeg plutselig med en stooor konvolutt fra England i hånda. «Candy». Og når det står at avsender er Maria,ja da blir jeg i ekstase,fordi det betyr at innholdet er Minstrels. (Jeg hintet om at jeg hadde sykt lyst på dette her på statusen min på facebook for en stund siden,haha. Skrev selvsagt på engelsk,sånn at de engelske kunne forstå det,og ta det til seg,det funka) Frokosten i dag ble dermed minstrels på senga. Og jeg fikk hvertfall ikke sove igjen med en sånn lykke i magen og hjertet.

Dette her ga meg energi på lik linje med en duracellkanin på speed. Jeg skulle ned og møte Anne-Helene på vårt faste møtested når vi har vært på kokkoheimen,så jeg klarte utrolig nok å gå ut døra sånn at jeg hadde greit med tid,det jeg ikke hadde beregnet i tiden var at husvertene stod utenfor. Jeg fikk da også levert tilbake boka hun hevdet ikke handlet om fotball,»Mitt liv som fotballspiller»,av Freddy Dos Santos. Jeg måtte bare si at de skulle lukke nebbet for nå hadde jeg virkelig ikke tid til å stå der mere,for nå hadde jeg plutselig fått det litt travelt. Jeg gikk som jeg trodde jeg hadde Tom Nordlie, (ja,blitt påvirket av boka til Freddy,og det lover ikke godt for meg som ikke helt er på godfot med fotball..zzzzz) og han kan faen meg skremme fanden på flat mark når han blir hissig. Jeg rakk det med 1 minutts margin. 1 min. før avtalt tid. Men er Anne-Helene der? Nah. 10 min. måtte jeg vente,og fikk på den måten roet adrenalinet og forsikret meg om at Tom Nordlie ikke var i hælene på meg. Så bar det avsted til byen for endelig å få levert den feite mursteinen «Shantaram» + litt Var Veum,posten og litt sånn småtjafs,før vi inntok byens koseligste kafe. Siden vi skulle kose oss litt,så slo jeg til med en kaffe latte m/karamell. 40 kr. takk. Den var hakket under varm,og karamellsmaken forsvant? Jeg var kvalm etter en slurk. Jeg tvang i meg halve,da maktet jeg ikke mer. Vi gikk derifra.

Et bilde som er tatt for en stund siden,men ville bare vise dere trynene våre sammen….

I dag kom jeg nok ikke unna butikken,må jo feire at det er siste kveld før påsketur. Traff på en kompis som jeg ikke har truffet på 100 år som jeg ble stående å skravle med i en ren evighet,for når man ikke har snakket på hundre år,så er det mye å snakke om. Sønnen hans tråkka omkring i butikken omtrent 5-6 ganger i håp om at vi snart var ferdig med å skravle sånn at han kom seg hjem for å bake brød. Så da løsrev jeg meg etterhvert og kom meg hjem. Nå ventet maten. Jeg har nå stappet nedpå helt til magen stod i helspenn og jeg atter en gang måtte gå krokrygget inn til badet og puke min nød over o’kjære doskål. Dette måtte jeg altså prøve å skvise inn i en helvetes fart fordi her driver husvertene og løper ned døra mi for å fortelle meg at nå kan jeg skru på sikringen som driver og går…husverten har lekt seg med høyttrykkspyleren i dag,og det har tydeligvis kommet inn vann en eller annen plass det ikke skal komme inn vann…og sikringsboksen er da plassert nede hos heldige meg…Hvem trenger vel å ta seg en løpetur,eller sykle når man kan reise seg opp og ned fra stolen for å slå på en sikring som ikke funker? Det passer meg da virkelig ikke med tanke på at dette kommer midt oppi matstyret mitt…Jeg er ikke interessert i å stå å vrenge magesekken over dasskåla mens de står rett utenfor døra mi. Jeg vil spise kvikk-lunsj og pottis i fred og ro,uten innblanding!

Nå hadde jeg broren til svogeren min på tlf her,og vi fant ut at det er en bussavgang 1 time tidligere enn hva vi trodde,så da kommer vi oss faktisk fram til Beitostølen før vi må legge oss. Han skal møte meg på Oslo S. når jeg tråkker ut av toget,og han lovet å stå der med flagg og roser…jeg er heller skeptisk. Han har derimot med seg saks og kam,så her skal det klippes på høyt nivå,nå skal jeg rakes. Hvertfall noen cm skal av. Da gjenstår det bare å farge skallen på nytt igjen,nå er det farvesjateringer så det holder. Noe utslitt rødt,og noe kommunebrunt stuff….ja,dere ser jo selv på bildet hvor lurvete og skabbete det ser ut. Jaja. Selv om jeg gleder meg til å reise,så ser jeg ikke fram til den lange reisen jeg skal ta…Buss i 1 1/2 time,tog i 5 1/2 time,så buss igjen i 4 timer…Hærregud,reiser fra kl.08-20.20 omtrent…enda godt jeg har reisesyketabletter klar,jeg blir støggdårlig når jeg reiser (blir bil,buss,tog,ferge og flysjuk….det er ikke måte på liksom…magen vrenger og velter seg,og jeg blir selvsagt svimmel i tillegg…jeg er heldig på den måten..) Det skal bli digg å slenge ræva nedpå sofaen og smelle beina på bordet,og bøtte i seg en iskald boks med pepsi max når jeg er framme! Ha pepsien klar søster’n!

Nå gjenstår det en liten «hyggestund» til med maten, dusjen, senga,og forhåpentligvis litt søvn.

Hærregud så mye random crap det er mulig å lire ut av seg i et innlegg…Jaujau. Da sier jeg takk for meg og fyker avgårde. Genialt som det er å blogge her,så kan jeg altså publisere innlegg selv om jeg ikke er tilstede,så det kommer noen innlegg de neste dagene også,dere blir ikke helt kvitt meg selv om jeg reiser vekk….Just as you know.

Hasta la vista.

God påske!

10 thoughts on “Duracellkanin.no

1. Jaja. God tur, er det ikke så man sier? I fare for å virke som en gammel dame føler jeg meg likevel nødt til å si følende:
    Du Laila du Laila.

😉 Klem ❤

2. God påske til deg også, kjære Laila 😀 NYT ferien og kos deg med menneskene du skal møte! Hehe.. tenker forresten også alltid å pakke lette klær, så får jeg heller fryse om det blir kaldt :-p
    LIKER at vi ikke blir kvitt deg!! ❤

3. Når sambo klager over skravlingen min skal jeg jaggu sende han bort til dette innlegget!!! *puh* Du får sagt det du Laila! 😀

God påske og håper du kommer tilbake frisk og rask og med godt mot til ett nytt og bedre liv.. 😉 Jeg er blitt hekta, energien er på tipp topp og styrken er så mye større !!