Fækk off sunday!

Jeg våket ikke av kirkeklokkene i dag heller,«sov i ro» er pokker meg en genial oppfinnelse. Skulle bare ønske at innsovningspillene var like effektive…På pakningen står det at jeg skal ta de 1 time før jeg legger meg,de holder ikke mål,skrive heller 5 timer,og advar mot at de i tillegg ikke hjelper mot makk og kav i senga før de virker. Når jeg først sovner så virker de hvertfall,det skal de ha,men ikke på en så god måte at du ikke våkner når en så heftig kvalme melder seg at du ikke har annet valg enn å løpe mot badet og henge over doskåla fordi det kjennes ut som du skal spy hvert sekund. Jeg er ikke videre fan av å henge på den måten over doskåla,og puste inn lukta av vannet som ligger og godgjør seg der nede. Ikke kaster jeg opp heller. Jeg hadde vel ikke noe å kaste opp,likevel satt jeg der og nesten brakk meg,og svelget og svelget unna. Jeg skulle egentlig bare ønsket at noe kom opp,og blitt ferdig med det. Men samtidig kanskje ikke likevel,fordi det forsvant nesten like fort som det kom. Jeg sovnet heldigvis rimelig kjapt igjen. Jeg står virkelig ikke opp kl.05.00 en søndagsmorgen.

Kroppen hyler og skriker etter varm sjokolade,men jeg har hverken melk eller koke sjokolade,og været suger maks. Det frister virkelig ikke å gå ut døra og labbe mot butikken i vind og sidelengs regn. Det er nesten så jeg angrer på at jeg ikke gjorde det i går,men været var på samme nivå da,så da gadd jeg heller ikke gå utenfor dør. Kanskje like greit,fordi det betyr to dager uten pengebruk på noe som likevel hadde funnet veien ned kloakken uten så mye som å fått fordøyd seg på noen måte før det kom i retur i helvetes fart så snart jeg hadde svelget siste bit. Den oppføkka spiseforstyrrede delen oppi hodet mitt tenker som så,at på samme måte som andre mennesker så spiser jeg også mat,den går nedi magen,men jeg kvitter meg med den før den kommer ut på andre måter som andre venter på at det skal gjøre. Ulempen for min kropp er at den på den måten ikke får tatt opp viktig innhold fra maten som kroppen mer enn gjerne har lyst å gripe fatt i og beholde for å holde meg i gang på en riktig og fornuftig måte. Sånn tenker ikke spiseforstyrrelsen,den er ikke interessert i sånt sludder. Jeg har spist litt frukt,den får hvertfall litt vitaminer. Men på den måten går kroppen på tomgang,og den får ikke på noen som helst måte dekket de behovene kroppen trenger,og ergo ender dette også opp med et helvetes sug. Kroppen hyler og griner som en jævla snørrunge på butikken som ikke får alt den peker på. Jeg har nå sittet her i flere timer og kjent på denne trangen,men har vært beinhard,og unngått å kjøre på med noen runder enda hvertfall. Jævla matmas på en søndag,en såkalt hviledag. In my ass! Så for å få tankene over på litt andre ting,så har jeg distrahert meg med følgende:

Mange av dere har kanskje fått med dere hvor anti fotball og anti blogg-awardness jeg er,hvis ikke så vet dere det nå. Bokorm som jeg er blitt nå,så resignerte jeg da husverten anbefalte meg å lese boka til fotballspilleren Freddy Dos Santos fordi den var så himla morsom,og,at den handlet ikke om fotball. Kun det første argumentet holder til en viss grad mål..Gutten har det i kjeften,og i hånda,jeg har trekt på smilebåndet et par ganger,det skal jeg innrømme,men har jo ikke akkurat noe å gjøre med at han er fotballspiller. Til tross for at han er fotballspiller,så kan han jo faktisk være morsom som person. Boka derimot,handler om fotball fra perm til perm. Jeg ante jo ugler i mosen da hun sa at den ikke handlet om fotball,når tittelen på boka er «Freddy Dos Santos,mitt liv som ganske god fotballspiller». Den er hvertfall lettlest,og jeg har jo en viss peiling på de fleste han skriver om (fotballspillere og Røkke…),så da kommer jeg meg gjennom den på en rimelig grei måte. Den er jo også med på å trekke opp antall bøker jeg leser. Ellers er det ikke særlig nytteverdi å hanke inn av å lese boka. Bloggawards er lame-stuff. Og det må da virkelig være noe så inni gamperæva søvndyssende å lese hva jeg lirer ut av meg på det området. Bloggen kan være rimelig søvndyssende fra før av. Men av respekt for awardness giver,så er det vel på sin plass å få det unnagjort and be done with. Denne gangen var det vakre Marthe som delte ut award. (Anbefaler bloggen hennes,dette er ei tøff ung jente som fronter sin spiseforstyrrelse)

Awarden innebærer å fortelle 8 ting om seg selv, gjerne noe dere ikke visste fra før. Og, sende den videre til 8 andre bloggere.

1.Jeg misliker bloggawards,til tross for at giveren mener det i beste mening…

2.Jeg synes ufattelig synd på bitre folk som ikke kan la «bye gones be by gones» Move on!

3.Jeg elsker high-heels sko,fordi dette hjelper meg å få litt høyde,jeg er nemlig på høyde meg dverger (1.58)

4.Min favoritt te er «Earl grey»

5.Tar aldri med meg kvitteringen etter at jeg har handlet,med mindre den er en garanti for et eller annet..

6.Biter ikke på reklamer av produkter som lover deg gull og grønne skoger,typ sminke,kremer,såkalte slankeprodukt osv…

7.Er glad denne awardutfyllelsen snart er ferdig…

8.Er glad den er ferdig…

Sendes videre til 8 (kjøtt)stykker som kjeder vettet av seg og vurderer å knalle hodet hardt veggen av ren frustrasjon. There you go,væresågod.

Not pretty please,with sugar on top,leave me the hell alone fra awarder i framtiden,I’ll bite! Får vel samtidig takke Marthe for awarden,hun kan vel ikke noe for at jeg er en så antiblodfan av sånne ting. Du er god da Marthe,det skal du ha. For there rest of you: you are here by warned. Ellers pælmer jeg boka til Dos Santos i hodet på dere.

Nå tror jeg at jeg skal gå å begrave meg selv og vente med å stå opp til i morgen. Jeg virkelig bare elsker søndager…They make me so so happy..

 

Fækk off sunday.

9 thoughts on “Fækk off sunday!

  1. Jeg rangerer søndag som den tredje beste dagen samtidig som den på en måte er den verste. Det er dagen før hele driten begynner på nytt igjen.

    • Ja,du har rett i at det er dagen før dritten begynner på nytt igjen ja…hvertfall når det gjelder den vanlige hverdagen..(sånn foruten ferier av alle slag..)

  2. Ojoj, nå steiler sykepleieringeborg. Er det innsovningstabletter? Type zopiclone, den gaten?
    Da skal de taes på følgende måte:Gjør deg ferdig med AlT kveldsstell, spes tannpuss, da tannkrem inneholder et oppkvikkende stoff, ta med tablett og vann til soverommet og sett de på nattbordet. ta cirka 20 min før du skal SOVNE. Når du har tatt den, lukker du øynene. Poff, morgen.
    Effekten av slike tabletter er max etter 20 min, og praktisk talt borte etter en-to timer.

    Og ang bloggawards; i feel you, bare at jeg svarer alltid litt sånn, unnskyld, jeg er ikke så glad i sånn, men legger igjen en klem, for jeg er enig, de gjør det jo av beste mening, men raringer som jeg og du liker dem (awardsene) bare ikke…=)

    • Neida,det er vallergan…og de suger maks….men tar jeg stilnoct så funker de omtrent som du beskriver her 😉
      Haha,ja,men noen må jo være rare også,hoho.

Legg igjen en kommentar

